Bubbelkoning

Bubbelkoning / Saunakoning

Welkom in de wereld van luxe en ontspanning, waar Bubbelkoning en Saunakoning dé koning zijn. Zij transformeren elke achtertuin in een oase van rust en welzijn. Met een assortiment dat varieert van bubbelende jacuzzi’s of hottubs tot verwarmende sauna’s, hebben zij een sterke naam opgebouwd in Nederland en daarbuiten. Hun missie? Elke klant laten genieten van een stukje luxe thuis. 

De uitdaging

De COVID-periode was, net als voor veel andere partijen, qua verkoop en omzet een goede periode voor Bubbelkoning. Mensen zaten thuis, spaarden meer en investeerden massaal in luxe voor thuis, zoals jacuzzi’s en sauna’s. Niemand wist namelijk hoelang we thuis kwamen te zitten, dus dit bleek voor velen de perfecte oplossing. 

 

Na deze periode werd het lastiger binnen deze branche. De importkosten stegen exponentieel, er was een energiecrisis en mensen besteedden hun geld liever aan uitjes en reizen. Dit zorgde niet alleen voor een daling in de omzet bij Bubbelkoning / Saunakoning, maar ook voor slinkende marges. Dit terwijl de marketingkosten bleven stijgen door de vele spelers op de markt. 

Wat moest er gebeuren?

Om de marges te beschermen was het essentieel om met dezelfde advertentiekosten meer omzet te genereren. De Return on Ad Spend (ROAS) moest omhoog om dezelfde Profit on Ad Spend (POAS) te realiseren.

Nieuw team, nieuwe strategie

Om deze uitdaging aan te gaan, hebben we ervoor gekozen om een geheel nieuw team van consultants te koppelen aan de klant. Dit hebben we gedaan, zodat zij met volledig open vizier en zonder oordelen aan dit project konden starten. Daarnaast hebben we gekozen voor een “op locatie aanpak”. Dit betekende dat het team eenmaal per week op locatie is gaan werken voor maximale inzichten en sparringsmoment met de klant. 

 

Dit  nieuwe team is samen met de klant naar de tekentafel gegaan en zij hebben een nieuwe omnichannel marketingstrategie uitgewerkt en uitgevoerd. Denk hierbij aan: 

 

  • De inzet van nieuwe marketingkanalen: Door het toevoegen van Social Media en SEO diversificatie van marketingkanalen kunnen we nieuwe doelgroepen bereiken en de effectiviteit van campagnes vergroten.
  • Creatie van nieuwe video’s: Aantrekkelijke en informatieve video’s werden ingezet om producten op een meeslepende manier te presenteren.
  • Ontwikkeling van een nieuwe website: Een gebruiksvriendelijke en visueel aantrekkelijke website werd ontworpen om de klantervaring te verbeteren en conversies te verhogen. Hierbij hebben we onze SEO specialisten aangemaakt om de migratie te verzorgen. 
  • Branding traject: Het merk werd opnieuw gepositioneerd om beter aan te sluiten bij de wensen en behoeften van de doelgroep. 
  • Integratie met Salesforce: Door koppeling met Salesforce konden we klantdata beter analyseren en gerichter inzetten voor marketingactiviteiten.
  • Herzien productassortiment: Het productaanbod werd geoptimaliseerd om beter in te spelen op de vraag en trends in de markt.

De resultaten

De vernieuwing van de strategie heeft geresulteerd in een omnichannel ROAS stijging van 200% in 2023 en 700% in 2024. Hierdoor hebben we dezelfde POAS kunnen behouden als in de periode vóór de uitdagende tijd.

ROAS 2023
+ 0 %
ROAS 2024
+ 0 %

De learnings

We hebben geleerd dat een frisse blik en een innovatieve aanpak cruciaal zijn in een snel veranderende markt. Het herzien van marketingkanalen en strategieën kan een groot verschil maken in het behouden van marges en omzet.

 

Voor iedere klant organiseren we een SWAP-week, waarin nieuwe consultants aan een account worden toegevoegd. Zo blijven we scherp en komen er regelmatig verfrissende ideeën naar voren. Dit helpt ons continu te leren en verbeteren.

Toe aan een nieuwe strategie?

Herken jij deze uitdagingen? Staat jouw marge onder druk, wil je groeien of wil je winst maximaliseren? Wij bepalen samen met jou de juiste strategie en zetten samen de volgende stap in jouw bedrijf. Neem contact met ons op en ontdek wat we voor jou kunnen betekenen!

Bekijk meer cases

SEO

Shortlease 123

Aantal leads uit organisch verkeer met 200% gestegen
Social

Prospex

236 meer leads, 51 meer klantafspraken
SEA  Branding

Allianz Direct

Banneroptimalisatie resulteerde in een verbetering van 208% in volume en een 42% lagere CPA
Social

Label A

427 leads met een CPA van €11,73
SEA  Data-analytics

Soccerfanshop

115% Omzetgroei en 45% Kostenbesparing
Social

DASmakkelijk

De CPL met 43,38% verlaagd
Branding

MOOI Parfumerie

Passend marketing concept voor MOOI en de doelgroep ontwikkeld
E-mail

Parfumswinkel

Het maximale uit je Customer Data Platform halen
E-mail

Soccerfanshop

+ 14% in omzet door gepersonaliseerde e-mail banners