Pinterest adverteren

Pinterest advertising: door inspireren aanzetten tot converteren

De digitale versie van het oude prikbord. Zo zou je Pinterest kunnen omschrijven. Gebruikers (‘pinners’) verzamelen afbeeldingen op hun ‘borden’. Deze afbeeldingen hebben uitgaande links naar artikelen of producten op externe websites. Pinterest kun je dus zien als een visuele zoekmachine, want gebruikers zoeken afbeeldingen op zoekwoorden en binnen categorieën. Met Pinterest advertising kun je je bereik vergroten en zorgen voor meer merk- en productbewustzijn. Omdat gebruikers Pinterest gebruiken wanneer ze op zoek zijn naar inspiratie krijg je de kans om aan het begin van de klantreis in beeld te komen bij de juiste doelgroep.

Pinterest

Welke targeting mogelijkheden zijn er met Pinterest adverteren?

Net als op Facebook en Instagram wordt de campagnestructuur onderverdeeld in drie niveaus: campagne, advertentiegroepen en advertenties (Promoted Pins). Targeting wordt ingesteld op het niveau van de advertentiegroep. Er zijn verschillende mogelijkheden. Zo kun je targeten op interesses, trefwoorden en demografie. Ook zijn automatische targeting, remarketing op basis van klantenlijsten en act-a-like targeting voor vergelijkbare doelgroepen mogelijk.

Welke advertentievormen zijn er met Pinterest advertising?

  • Standaard: Deze pin bestaat uit een afbeelding en tekst waarmee je producten en content in een verticale of vierkante afbeeldingsindeling kan laten zien.
  • Video: Met video’s die automatisch afspelen kun je extra de aandacht trekken.
  • Carrouselpins: Dit zijn meerdere afbeeldingen waar gebruikers doorheen kunnen swipen.
  • Verzamelingen: Hiermee kun je producten in actie laten zien met een hybride indeling die lifestyle afbeeldingen combineert met uitgelichte producten.

Pinterest advertenties

Pinterest campagnes op maat

Wil je een start maken met Pinterest advertising? Maak dan een bedrijfsprofiel aan op het platform en koppel hier je website aan. Dan krijg je toegang tot een uitgebreid rapportage-dashboard. Zo kun je eenvoudig campagneresultaten inzien, het succes van je pins meten en lopende campagnes optimaliseren.

Pinterest uitbesteden?

Kun je hier wel wat hulp bij gebruiken van een Pinterest bureau? Neem dan vrijblijvend contact op met een van onze Social specialisten. Samen met jou stellen ze de juiste doelstellingen in. Wil je bijvoorbeeld meer merkherkenning, verkeer naar je website of catalogustransacties? En wat zijn voor jou belangrijke targeting opties? Jouw eigen Pinterest partner gaat graag voor je aan de slag om Pinterest adverteren voor jouw bedrijf zo effectief mogelijk te maken!

Daag jij ons uit?
Teamfoto Colin
Colin van Gool
Social Specialist