Activecampaign

Activecampaign / Mailblue

Zeg je een all-in-one-marketing tool, dan zeg je ActiveCampaign. ActiveCampaign is een automation platform met ideale mogelijkheden voor zowel e-mailmarketing als marketing automation. Het is voor veel bedrijven, van groot tot klein, een interessante optie om invulling te geven aan de marketing automation uitdagingen die er spelen. Zeker het overwegen waard dus, wanneer je meer met automation wilt gaan werken! 

De kracht van Activecampaign

Hoewel ActiveCampaign in Nederland nog niet zo bekend is voor het inzetten van e-mailmarketing als bijvoorbeeld de e-mail service provider MailChimp, is het binnen de e-mailmarketing al een oude speler. De tooling neemt snel in populariteit toe en wij begrijpen maar al te goed waarom dat zo is! ActiveCampaign is namelijk een uitgebreide ESP (Email Software Provider) met veel verschillende functionaliteiten voor zowel e-commerce, B2C als B2B. Er zijn diverse functionaliteiten die overeenkomen met andere ESP’s, maar er zijn ook een aantal zaken die ActiveCampaign uniek maken:

 

Database & Segmentatie

E-mailmarketing begint bij een goede database. Des te meer data je hebt van je prospects en klanten, des te effectiever je je marketing kunt inzetten. ActiveCampaign biedt dan ook een CRM-systeem waarbij je niet alleen alle activiteiten van je contactpersonen kunt bijhouden, maar ook kunt segmenteren op diverse datapunten. Door hiervan gebruik te maken kun je makkelijker segmenteren en je content nóg persoonlijker maken.

Visuele marketing automation builder

Voor veel gebruikers is de visuele automation builder een reden om voor ActiveCampaign te kiezen. Dankzij de drag & drop editor kun je heel snel een complexe flow samenstellen, inclusief condities en flows over meerdere kanalen. Ideaal!

Conditionele content

De functie ‘conditionele content’ is perfect als je dynamische content wilt versturen naar verschillende contacten, maar wel in dezelfde campagne. Je kunt je mail namelijk zo instellen dat ontvanger 1 product A te zien krijgt, maar ontvanger 2 juist product B. Zo kunnen we perfect inspelen op de behoeftes en interesses van de ontvanger!

Standaard integraties

Een marketing automation tool is maar weinig waard als je het niet kunt koppelen aan tools zoals e-commerce systemen, CRM-systemen of boekhoudprogramma’s. Gelukkig heeft ActiveCampaign een koppeling met meer dan 870+ apps. Is het niet via een directe integratie, dan is het wel via een webhook of een tool zoals Zapier. De kans is dus groot dat ActiveCampaign goed te koppelen is met jouw systemen.

Sitetracking

Sitetracking is een krachtige functie die jouw marketing- en verkoopprocessen koppelt aan de activiteiten op je website. Je krijgt inzicht in de activiteiten van je gebruikers en je kunt direct getriggerde berichten versturen op het juiste moment. Hierdoor verbeter je de contactervaring voor de klant en verhoog je het aantal conversies. Win-win situatie dus!

Het platform biedt natuurlijk nóg meer handige functies, maar kort samengevat: dankzij het marketing-, sales- en CRM-platform is het handmatig en routinematig werk niet meer nodig. Als een automatisering goed wordt opgezet, zorgt deze dat je tijd overhoudt. En daarmee ook geld. 

Tarieven

Als je tijd (en geld) overhoudt van je marketing automation, wil je natuurlijk wel weten wat de kosten zijn die daartegenover staan. De prijzen zijn afhankelijk van meerdere factoren, waaronder de grootte van de contactenlijst en de functionaliteiten.  Je kunt kiezen uit vier verschillende pakketten: 

 

  • Lite
    Perfect voor startende of kleine ondernemers die enkel op zoek zijn naar een goede tooling voor de basis van e-mailmarketing. 
  • Plus
    Ideaal voor als je een kleine tot middelgrote e-commerce website hebt. Je krijgt alle functies van het Lite pakket en daarbovenop kun je gaan werken met o.a. contactscoring en conditionele content. 
  • Professional
    Het professional pakket heeft alle functies van het Plus pakket en geeft toegang tot alle slimme functionaliteiten. Denk bijvoorbeeld aan het verzenden op basis van machine learning, het inzetten van web-personalisatie of het A/B splittesten van automations. 
  • Enterprise
    Dit pakket is voor de écht grote spelers in de markt. Het is voorzien van alle functies die je je maar kunt bedenken. 
 

Het spreekt voor zichzelf dat je meer functies/mogelijkheden krijgt in een duurder pakket. Wij kijken altijd met je mee welk pakket het beste bij jou aansluit, zodat we het meeste uit ActiveCampaign kunnen halen. Dankzij de gunstige prijs/kwaliteit verhouding en de uitgebreide functies maakt het een unieke e-mailmarketing tool waar veel ondernemers van gecharmeerd zijn. 

Active Campaign via Online Klik

active

Als official partner en reseller van ActiveCampaign weten wij precies wat er nodig is om jouw e-mailmarketing naar een hoger niveau te tillen.

Zo helpen wij je onder andere met:

✔ Het inrichten van het ActiveCampaign account

✔ Het designen van een responsive e-mailtemplate (middels drag- & drop-editor)

✔ Koppelingen maken met andere systemen

✔ Automatische campagnes inrichten

✔ Contactenlijst opschonen, importeren en segmenteren

✔ Websiteformulieren en/of pop-ups toevoegen aan de website

 Daarnaast profiteer je óók nog van:

✔ Nederlandstalige support (Ofwel, onze e-mail specialisten)

✔ Contact met een ActiveCampaign Agency Account Executive

✔ Training van het systeem, zodat je er zelf mee aan de slag kunt. 

 

 

Kort samengevat: als official partner & reseller nemen wij een hoop werk én zorgen van je over. Heb je al een ActiveCampaign / MailBlue account afgesloten? Geen probleem, overstappen is zo gebeurd! Door jouw account in ons partner-account te zetten, profiteer je van extra voordelen die wij als partner hebben. 

Deze klant ging je al voor

Wij kijken voordat we aan de slag gaan altijd welke e-mailmarketing software het beste bij jouw bedrijf past. In het geval van De-Slaapfabriek was ActiveCampaign de perfecte fit. Zij werken namelijk met WooCommerce én Calendly. Beiden zijn goed te koppelen met ActiveCampaign. Lees hier meer over de e-mailmarketing van De-Slaapfabriek:

slaapfabriek-case-header

De-Slaapfabriek

De-Slaapfabriek is een sterk groeiende onderneming met een ruim assortiment aan onder andere boxsprings, bedden, matrassen en andere slaapartikelen. Waar we voorheen alleen Google Ads en social advertising inzetten, zetten we sinds 2021 ook ActiveCampaign in als marketing automation tool om (potentiële) klanten bekend te maken met het aanbod van De-Slaapfabriek. In deze case nemen we je mee door enkele automations die we hebben toegepast.

Starten met Activecampaign

Starten met ActiveCampaign kan aan het begin erg tijdsintensief zijn, maar stapsgewijs zorgen onze e-mailmarketing specialisten ervoor dat het helemaal ready-to-go is. Wil je graag aan de slag met ActiveCampaign of wil je eens sparren over de mogelijkheden van e-mailmarketing? Wij hebben de specialisten in huis die samen met jou kijken waar er kansen liggen en wat voor jouw bedrijf de beste aanpak is. 

Lisanne Spaargaren

Social advertising & e-mail specialist

Daag jij ons uit?

Wij bieden jou graag meer dan alleen onze online marketing diensten, daarom vind je bij ons alles onder één dak.