ActiveCampaign

ActiveCampaign

ActiveCampaign is een Automation Platform met mooie mogelijkheden voor e-mailmarketing en marketing automation. Met name het opzetten van funnels is erg interessant voor bedrijven. Door stap voor stap een funnel op te bouwen, kun je namelijk geautomatiseerd verschillende content aanbieden aan je doelgroep en de doelgroep op die manier dichter bij bijvoorbeeld een aankoop krijgen.

De mogelijkheden

Zoals we bij meerdere e-mail tools gewend zijn, kun je ook in ActiveCampaign werken met onder andere een handige drag & drop editor en verschillende contactlijsten. Er zijn echter functionaliteiten die je niet standaard in alle tools voorbij ziet komen, dus deze lichten we graag even toe!

  • Contacten labelen
    Binnen ActiveCampaign kun je jouw contacten één of meerdere labels meegeven. Dat kan bijvoorbeeld ‘klant’ of ‘offerte aangevraagd’ zijn. Door gebruik te maken van dergelijke labels (ook wel tags genoemd) kun je makkelijker segmenteren in je doelgroepen en bepaalde groepen uitsluiten voor een specifieke mailing.
  • Conditional content
    De functie ‘conditional content’ is top! Het biedt je de mogelijkheid om dynamische content te versturen naar verschillende contacten, maar wel in dezelfde campagne. Je kan je mail dus zo instellen dat ontvanger 1 product A te zien krijgt, maar ontvanger 2 juist product B te zien krijgt. Dat is dus afhankelijk van de interesses van de ontvanger.
  • Automation
    Ook binnen ActiveCampaign kun je gebruik maken van automation. Op basis van verschillende voorwaardes en triggers kun je mailings automatisch versturen. Precies op die momenten dat jij dat wil en aan de doelgroep die jij op dat moment wil bereiken. Je kunt het zo gek niet bedenken, of je kan het instellen! Door de grafische editor binnen het systeem is het aanpassen van een specifieke automation appeltje-eitje.

Door de twee laatstgenoemde functies lijkt het wellicht alsof werken binnen ActiveCampaign wat lastiger is. Niets is minder waar! De tool is zeer gebruiksvriendelijk en door de interface vind je snel je weg binnen het systeem.

Starten met ActiveCampaign

Starten met ActiveCampaign kan aan het begin tijdsintensief zijn, met name omdat we veel schakelen met de klant. Het is immers belangrijk om samen vast te stellen wat de doelen zijn, welke middelen we kunnen gaan inzetten om deze doelen te bereiken en wat belangrijke conversiepunten zijn. Wanneer we dit samen hebben afgestemd, maken wij een ‘stroomschema’ waarin we de mailcampagnes van begin tot eind uitwerken.

Uiteindelijk is het van belang dat er een start- en eindpunt is in het stroomschema. Als startpunt wil je gebruikers misschien via een inschrijfformulier in een lijst krijgen en het eindpunt kan zijn dat er een gesprek of aankoop wordt gerealiseerd.

ActiveCampaign uitbesteden?

Ben je op zoek naar een ActiveCampaign partner om ActiveCampaign uit te besteden? Wanneer je graag meer resultaten uit je huidige mailcampagnes wil halen of meer wil weten over ActiveCampaign, dan horen wij dat natuurlijk graag! Online Klik heeft ActiveCampaign specialisten in huis die samen met jou kijken waar er kansen liggen en wat voor jouw bedrijf de beste werkwijze is.

Daag jij ons uit?
254A0601-59
VERA VAN OUDENHOVEN
SEO Specialist

    [recaptcha]