bol.com adverteren

Bol.com adverteren

Bol.com is één van grootste webwinkels in Nederland en België. In 2019 had Bol.com een omzet van €2.8 miljard en dit is in 2020 alleen maar verder gestegen. Wij helpen je om de kwaliteit van je product feed voor Bol.com adverteren te optimaliseren, waarmee je:

  1. Gratis zichtbaar bent voor alle duizenden bezoekers die Bol.com per dag bezoeken.
  2. Een grotere kans hebt op het koopblok.
  3. Omzet nóg verder vergroot wordt op basis van een commissie per verkoop – bij Bol.com geldt immers een ‘no cure, no pay’.

Bol.com partner worden

Wil je Bol.com partner worden? Er zijn twee manieren om jouw producten op Bol.com te verkopen. De eerste manier is door simpelweg je aanbod online te brengen middels een handmatige feed of middels een feed management platform zoals Channable. Hiervoor moeten je producten wel aan een aantal eisen voldoen:

  • Je producten voldoen aan de wet- en regelgeving in Nederland en België.
  • Het veroorzaakt geen leed of schade tijdens productie of gebruik.
  • Het voldoet aan de verwachtingen van de klant.

Je producten zijn geschikt voor verkoop op het platform (check het assortimentsbeleid).

Je vraagt je nu vast af: hoeveel kost dat Bol.com adverteren? Nou, dat is volledig gratis! Je betaalt pas vanaf het moment dat je daadwerkelijk een verkoop realiseert. Het bedrag dat je hiervoor afstaat bestaat uit twee vaste elementen:

  • Bij producten van €0 – €10 (incl. btw) betaal je een vaste €0,20 (excl. btw) commissie.
  • Bij producten van €10 – €20 (incl. btw) betaal je een vaste €0,40 (excl. btw) commissie.
  • Bij producten vanaf €20 (incl. btw) betaal je een categorie afhankelijke vaste commissie.

Daarnaast betaal je met Bol.com advertising ook nog een vaste commissie percentage die bepaald wordt door de categorie waarin het product valt. Alle commissies zijn te vinden op Bol.com.

Sponsored products

Naast simpelweg gratis je aanbod online brengen, is er ook de mogelijkheid om producten extra te highlighten met ‘Sponsored Products’. Dit is eigenlijk niet meer dan een online veilingsysteem van Bol.com.

Met Sponsored Products kun je ‘inkopen’ op zoektermen waarvan jij denkt (of weet) dat jouw (potentiële) klanten deze woorden gebruiken bij de zoektocht naar jouw product. Het advertentiesysteem werkt op basis van een advertentieveiling, waarbij een prijs per klik betaald wordt. Dit betekent dat je voor elke klik op jouw advertenties in de zoekresultaten een bedrag betaalt. Hoe hoger het bod op een bepaald zoekwoord, des te hoger zullen jouw advertenties vertoond worden in de zoekresultaten.

Middels het veilingsysteem kun je bepalen wat je wilt uitgeven aan bepaalde advertenties. Je betaalt pas wanneer een bezoeker op jouw advertentie klikt. De bezoeker wordt doorgestuurd naar de productpagina. Je kunt kiezen voor de advertentie opties ‘automatisch optimaliseren’ en ‘handmatig optimaliseren’.

Bol.com advertising

Benieuwd hoe jouw business verder kan groeien op dit platform en op zoek naar een specialist die jouw Bol.com campagnes uit handen neemt? Wij helpen je graag om jouw aanbod zo optimaal mogelijk online te zetten, een waterdichte strategie te creëren én je omzet verder te vergroten. Nieuwsgierig geworden? Neem dan contact met ons op!

Daag jij ons uit?
Teamfoto Guy
Guy Schepers
SEA Specialist