Logo Online Klik: Online Marketing Bureau Eindhoven

Data analytics

Data Analytics

Data analytics

Data: dé basis voor de besluiten die je neemt en koers die je gaat varen! Want… belangrijke beslissingen neem je niet op basis van je onderbuikgevoel. Ben je op zoek naar diepgaande inzichten uit je data en wil je je data op een overzichtelijke manier in kaart brengen? Wil je het opslaan, rapporteren en analyseren van data automatiseren om tijd te besparen? Onze data specialisten weten hier wel raad mee! 

 

Data analytics, of data engineering, binnen Online Klik omvat drie kernonderdelen die hand in hand met elkaar gaan. Het is dus eigenlijk één proces, dat bestaat uit de volgende stappen:

 

  1. Data collectie
  2. Data development
  3. Data dashboarding

 

Deze geïntegreerde aanpak stelt ons in staat om niet alleen gegevens te verzamelen, maar ze ook te ontrafelen en om te zetten in waardevolle inzichten. Onze data-analyse reikt verder dan cijfers; het vertelt het verhaal achter de data en biedt heldere richtlijnen voor strategische beslissingen.

Data analytics

Data, data en nog eens data!

Bij Online Klik geloven we sterk in de kracht van data voor besluitvorming. Onze uitgebreide data services bieden:

 

  Diepgaand begrip van je doelgroep en identificatie van hun behoeftes;

  Optimalisatie van marketingkanalen voor maximale relevantie;

  Personalisatie van webshops met gerichte productaanbevelingen;

  Segmentatie van je doelgroep op basis van bijvoorbeeld RFM-analyse;

  Berekening van de Customer Lifetime Value per segment;

Integratie en overzicht van data uit verschillende platformen met API-koppelingen.

 

Met onze data-expertise maken we jouw data helder en bruikbaar, zodat je concrete actiepunten hebt om mee aan de slag te gaan. Zo helpt jouw data je dagelijks om steeds beter te presteren!

Waarom data analytics essentieel is voor jouw succes

Data analytics helpt je als bedrijf bij het nemen van datagedreven beslissingen. En dat is the way to go bij een duurzame bedrijfsstrategie. Daarnaast biedt data analytics nog tal van andere voordelen… 

Stel je voor dat al je waardevolle klantgegevens veilig en netjes op één plek worden bewaard, vrij van fouten en inconsistenties. Dit betekent dat je ten alle tijden toegang hebt tot betrouwbare, real time data en informatie. 

Je data wordt niet alleen opgeslagen op één plek, er is ook één plek waarin al je gegevens samenkomen: het Power BI dashboard! Hiermee krijg je een duidelijk beeld van wat er gaande is, zodat je trends en inzichten gemakkelijk kunt begrijpen en delen met je team. En dat allemaal in overzichtelijke en gebruiksvriendelijke diagrammen, tabellen en trendlijnen.

Het begrijpen van je doelgroep is als het lezen van een boeiend verhaal. Het stelt je in staat om de behoeften, interesses en gedragingen van je publiek dieper te doorgronden, waardoor je jouw strategieën perfect kunt afstemmen op wat zij écht willen en nodig hebben. Of het nu gaat om productaanbevelingen of gepersonaliseerde mailings, begrip van je doelgroep vormt de kern.

 

Met dit begrip weet je precies waar je je boodschap op moet richten. Je kunt elke boodschap op maat maken voor specifieke segmenten, waardoor de kans groter wordt dat je doelgroep zich begrepen voelt en positief reageert. Dit is niet alleen waardevol, maar biedt ook de mogelijkheid om te focussen op segmenten met een hogere kans op succes. Zeg maar “hallo” tegen die verkopen.

Door slim gebruik te maken van gegevensgestuurde inzichten, kun je online marketing als een precisie-instrument inzetten. Het is als het hebben van een slimme gids die je vertelt waar je moet zijn en wat je moet doen om de beste resultaten te behalen, waardoor je bedrijf bloeit en groeit. 

Stel je voor dat je gegevens kunt vergroten als een vergrootglas. Hiermee kun je diep duiken in specifieke informatie die voor jou van belang is. Data engineering is als een speurtocht om precies te begrijpen wat je bedrijf nodig heeft om te groeien. En zodra je de weg hebt gevonden door de juiste data te combineren en inzichtelijk te maken, wacht er een waardevolle schat op je!

Door KPI’s zoals klantwaarde te meten, krijg je inzicht in wie je meest waardevolle klanten zijn en hoe je hun loyaliteit en waarde kunt vergroten. Data analytics helpt je bij het vinden van de kansen in je klantenbestand en hoe je dat kunt laten groeien. 

Data gedreven werken? Wij helpen graag!

Hebben we je overtuigd? Wil je ook data gedreven gaan werken? Goed idee! De huidige markt met grote hoeveelheid concurrentie, kritische consumenten en innovaties die elkaar maar blijven opvolgen maken data gedreven werken onmisbaar. 

 

Onze data analytics specialisten denken graag met je mee aan een passende data oplossing voor jouw vraagstuk én helpen je zelfs met het vinden van inzichten waarvan je niet eens wist dat je ze nodig had. Neem daarom snel contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken!

Julian de Rozario

Data analist

Daag onze specialisten uit!

Ontketen het potentieel van je data. Neem vandaag nog contact op met onze data analytics specialisten voor op maat gemaakte oplossingen die jouw bedrijf naar nieuwe hoogten tillen!

Hidden
Hidden
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.