YouTube advertenties

Branding met YouTube advertenties: groot publiek, grote impact

Jouw boodschap delen in videovorm met een groot bereik: het kan met YouTube advertenties. Of je je nu richt op de B2B markt, actief bent met een e-commerce website of een non-profit organisatie bent, YouTube advertising kan voor elk soort bedrijf relevant en waardevol zijn.

YouTube advertenties

Waarom loont het om YouTube advertenties in te zetten?

Na Google is YouTube de grootste zoekmachine ter wereld die veelvuldig gebruikt wordt om antwoord te krijgen op vragen. Het is dus een geschikt platform voor het vergroten van je naamsbekendheid. Daarnaast heeft YouTube zeer specifieke targetingmethoden om je doelgroep te bereiken. Je kunt onder andere targeten op geslacht, leeftijd, interesses, zoekwoorden, tijdstippen en plaats. Zo krijgen alleen kijkers die geïnteresseerd zijn in jouw product of dienst de advertentie te zien. De kans is dan groter dat ze interactie hebben met de advertentie en tot een aankoop over gaan. Een ander voordeel van YouTube advertenties: één beeld zegt meer dan duizend woorden. Een video laat mensen bijvoorbeeld goed zien hoe iets in de praktijk werkt. Bovendien kun je de video’s die je maakt delen op andere social media kanalen, in e-mails en op je website. Multi-channel inzetbaar dus! En wat dacht je van de mogelijkheid om kijkers via remarketing advertenties te tonen in het Display Network? Kijkers die door middel van je video al een keer kennis hebben gemaakt met je product kun je zo een video op maat aanbieden. Een geheugensteuntje om van een kijker een klant te maken.

Welke soorten YouTube advertenties bestaan er?

  • Instream ads. Dit zijn de advertenties die voor, tijdens of na een video afgespeeld worden. Er bestaan twee versies van. De ene kunnen kijkers na 5 seconden overslaan en betaal je op basis van Cost Per View. Je betaalt wanneer een kijker 30 seconden van de video heeft bekeken of de volledige video heeft gezien als deze korter duurt dan 30 seconden. De andere versie kunnen kijkers niet overslaan en betaal je op basis van vertoningen. Instream ads zijn vooral handig om je product of dienst tegen een lage investering onder de aandacht te brengen van een breed publiek.

Instream YouTube ads

  • Discovery ads. Deze advertenties worden weergegeven in de zoekresultaten, tijdens het afspelen van een video en op de homepage. Betaling gaat op basis van Cost Per Click en targeting vindt plaats via zoekwoorden. Discovery ads kun je gebruiken om videocontent te promoten op plaatsen waar kijkers content ontdekken.

YouTube discovery ads

  • Bumper ads. Dit zijn advertenties die maximaal 6 seconden duren en niet overgeslagen kunnen worden. Ze worden afgespeeld voor, tijdens of na een andere video. Betaling gaat op basis van 1000 vertoningen. Bumper ads zijn ideaal om veel kijkers te bereiken met een korte, makkelijk te herinneren boodschap.

YouTube bumper ads

Wil je aan de slag met YouTube advertising?

Het is belangrijk dat je alles vooraf goed instelt zodat het meten van het succes van de campagne eenvoudig is. Je hebt Google Ads nodig om je campagneresultaten in te zien en te optimaliseren. Google Analytics gebruik je om het gedrag van bezoekers te analyseren. En natuurlijk heb je een YouTube kanaal nodig waar je video’s op plaatst. Welk type advertentie je ook kiest, het is belangrijk dat in de eerste 5 seconden de volgende dingen te zien zijn: het product of de dienst die je aanbiedt, je merk en je belangrijkste USP’s.

Wil je YouTube advertising uitbesteden?

Ben je enthousiast geworden over het inzetten van YouTube advertising en wil je ermee aan de slag? Neem dan vrijblijvend contact op met een van onze SEA-specialisten. Zij helpen je graag om van jouw YouTube advertenties een succes te maken!

Online Klik is Premier Google Partner

Met trots willen we nog even kort vermelden dat Online Klik zich Premier Google Partner mag noemen. Deze erkenning laat (potentiële) klanten onder andere zien dat wij de nodige specialistische kennis in huis hebben. Zo weet je dat je Google Ads account bij ons in goede handen is!

Ben je benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen op het gebied van Google Shopping of wil je jouw Google Shopping werkzaamheden graag uitbesteden? Neem dan gerust contact met ons op of vraag een gratis quickscan aan.

Daag jij ons uit?
254A0652-66
NICKY SAMIJN
Teamlead SEA