snapchat adverteren

Snapchat adverteren: effectief en visueel communiceren

Bij het grote publiek werd Snapchat bekend in 2012. De doelgroep bestond toen vooral uit gebruikers van een jonge leeftijd. Maar inmiddels wordt het platform met het spookje ook door meer gebruikers van andere leeftijden gebruikt. Ze sturen elkaar filmpjes en foto’s met grappige filters. Deze blijven slechts een paar seconden beschikbaar en verdwijnen dan weer.

Snapchat

Is op Snapchat adverteren iets voor mijn bedrijf?

Vooral als je een jonge doelgroep hebt is het interessant om Snapchat aan je online marketing toe te voegen. Veruit de meeste gebruikers zijn tussen de 12 en 24 jaar oud. Maar ook steeds meer Young Professionals tussen de 25 en 34 jaar zijn vaker op Snapchat te vinden. Dus als je een jonge doelgroep hebt biedt Snapchat je unieke advertentiemogelijkheden om gericht te targeten.

Welke advertentievormen zijn er binnen Snapchat advertising?

  • Snap Ads. Dit is een 10 seconden-video die de optie heeft om naar boven te swipen voor meer informatie. De swipe-up kan meer inhoud bevatten, zoals een langere video, artikelen, een link naar je website of een link om een app te installeren.
  • Story Ads. Deze tegels met merknaam worden in de Discover-sectie geplaatst. Je kunt een collectie van drie tot twintig advertenties in deze story delen.
  • GeoFilters. Snapchat kan met GPS bepalen waar de gebruiker zicht bevindt en biedt op basis daarvan speciale filters aan, bijvoorbeeld met de plaatsnaam of een evenement locatie.
  • Sponsored Lenses. Met lenses, oftewel filters, kunnen mensen attributen op zichzelf plaatsen, zoals een bril of hondenoortjes. Op die manier kunnen ze op een speelse manier interactie met je merk hebben.
  • Story Takeover. Een influencer of ander bekend persoon neemt je account tijdelijk over. Dit is een effectieve manier om Snapchat-aanhang te bouwen en producten te promoten.

Snapchat adverteren

Wat kost Snapchat adverteren?

Je kunt zelf bepalen welk dagelijks budget je uit wilt geven, maar het opzetten van een Snap Ad campagne kost minimaal 50 dollar per dag. Je kunt ook aangeven hoeveel je maximaal wilt bieden voor een impressie of swipe. Vooral met een sponsored lense advertentie kunnen kosten oplopen, omdat een populaire lens die veelgebruikt wordt duurder wordt. Als klein bedrijf is deze vorm dus af te raden, en is bijvoorbeeld een video een betere optie. Deze worden beter bekeken en hebben vaak een hogere doorklikratio.

Wil je aan de slag met Snapchat advertising?

Maak een Snapchat account aan als je deze nog niet had en maak hier vervolgens een business account van. Zo kun je eenvoudig advertenties inkopen en beheren, rapportages bekijken en resultaten analyseren. Weet je niet precies hoe je een Snapchat campagne het beste op kan zetten voor jouw bedrijf? Neem dan vrijblijvend contact op met een van onze Social specialisten.

Daag jij ons uit?
Teamfoto Colin
Colin van Gool
Social Specialist

    [recaptcha]