Klaviyo

Interim online marketeers aan het werk

Klaviyo: jouw e-mailmarketingtool

Heb jij als e-commerce bedrijf nog nooit van Klaviyo gehoord of doe je er op dit moment nog niets mee? Dan mis je echt iets! Met haar sterke focus op e-commerce, indrukwekkende ROI en het principe van ‘van idee naar uitvoering binnen één dag’, is Klaviyo een waardevolle e-mailingtool voor elke e-commerce partij. Klaviyo is een all-in-one automatiseringsplatform dat wereldwijd gebruikt wordt door zowel kleine als grote e-commerce spelers. 

Data gedreven e-commerce en personalisatie

Klaviyo vormt een ideale aanvulling op elke e-commerceoplossing. Met Klaviyo kun je erop rekenen dat jouw klantreis volledig data-gedreven is. Dankzij de directe integraties met je e-commerceplatformen – zoals Magento, Shopify, Bigcommerce en WooCommerce – kun je gepersonaliseerde mails sturen op precies het juiste moment voor elke klant. 

 

Dankzij de Klaviyo plugin/extensie kun je historische abonnees en ordergegevens rechtstreeks vanuit je webshop importeren. Hierdoor heb je gedetailleerd inzicht in wat elke klant heeft gekocht en wanneer. Met zowel historische als toekomstige ordergegevens in Klaviyo, kan het platform voorspellen wanneer een klant waarschijnlijk opnieuw bij jou zal bestellen. Deze informatie is per klantprofiel beschikbaar in Klaviyo en kan worden toegepast in geautomatiseerde flow. Zo kun je klanten een e-mail sturen vlak voordat je een nieuwe bestelling van hen verwacht, waardoor de kans op herhaalbestellingen aanzienlijk wordt vergroot.

 

De tijd van het versturen van dezelfde e-mail naar iedereen in je maillijst is voorbij. Consumenten verwachten steeds meer dat je persoonlijk communiceert met relevante content. En eerlijk gezegd, dat vind jij zelf toch ook fijn?

De voordelen van Klaviyo

Als de bovenstaande punten je nog niet hebben overtuigd, kunnen de volgende zaken dat misschien wel doen:

Makkelijk integreren

Klaviyo is naadloos te integreren met meer dan 300 e-commerce platforms, waaronder Shopify, WooCommerce, Magento en vele anderen. Met Klaviyo kun je moeiteloos historische en real-time klantgegevens verzamelen van al je klanten.

First party data

Gebruik je klantgegevens (first party data) om je omzet te verhogen met Klaviyo. Realiseer dit door strategieën zoals abandoned cart flows, welkomstcampagnes, up- en cross-selling flows en out-of-stock flows toe te passen.

Campagne optimalisatie

Optimaliseer je campagnes en behaal de beste resultaten door alle e-mailtestopties binnen Klaviyo te benutten. Door A/B-tests en andere testmogelijkheden in te zetten, kun je je e-mails verfijnen en afstemmen op de voorkeuren van je klanten.

Scorecard

Wanneer e-mailmarketing uitbesteden?

  Als je de customer lifetime value wilt verhogen

  Als je wilt werken aan de customer loyalty van je klanten

  Als je zelf beperkte kennis hebt van e-mailmarketing

  Als je extra omzet zonder advertentiekosten wilt behalen

  Als je jouw bedrijf wilt klaarmaken voor de toekomst

Online Klik is Klaviyo Partner Nederland

Klaviyo is zo gebruiksvriendelijk dat je met de basis in principe zelf aan de slag kunt – maar als je de groei van jouw bedrijf serieus neemt en het best mogelijke resultaat wilt behalen door meer geavanceerde flows en instellingen, dan kun je niet om onze Klaviyo-specialisten heen. Laat ons team van e-mailmarketeers al het zware werk doen zodat jij je kunt concentreren op jouw bedrijf. Bij Online Klik, jouw Klaviyo bureau in Nederland, combineren we onze diepgaande kennis van Klaviyo met een sterke focus op de e-commerce markt. Zo helpen wij je onder andere met:

Aantrekkelijke e-mailontwerpen

Onze e-mailontwerpen zijn herkenbaar, gedenkwaardig en stijlvol. Als je wilt dat je mails opvallen in de overvolle inboxen van je klanten, geef dan het creatieve proces in handen van onze designers. Zij zijn toegewijd aan het vergroten van je merkherkenning en het leveren van unieke ervaringen voor je klanten.

Gerichte automatiseringen

Jouw klantrelaties worden versterkt door geavanceerde automatiseringen en gerichte campagnes die ons e-mailmarketingteam voor jou opzet. Hierdoor wordt jouw boodschap precies op het juiste moment naar de juiste doelgroep gestuurd. Door middel van deze strategieën helpen we je niet alleen om je relaties met bestaande klanten te versterken, maar ook om je abonnees aan te moedigen om actief betrokken te blijven.

Kwaliteitszorg

Als Klaviyo e-mailmarketingbureau streven wij naar de hoogste kwaliteit. We voeren A/B-tests uit en optimaliseren voortdurend op basis van de resultaten, om zo de beste oplossingen te bieden voor jouw e-mailmarketingstrategie en betere e-mailresultaten te realiseren.

Als Klaviyo partner beschikt Online Klik over de benodigde kennis en expertise in het volledige spectrum van Klaviyo’s mogelijkheden. Als partner in Nederland hebben we directe communicatielijnen met Klaviyo en zijn we vaak een van de eersten die nieuwe functies mogen testen die nog in ontwikkeling zijn. Met andere woorden, wij zijn jouw Klaviyo bureau in Eindhoven en omstreken!

Zij gingen je voor

Bij Online Klik hebben we al diverse e-commercebedrijven geholpen met het opzetten en implementeren van converterende Klaviyo-flows die mooie resultaten opleveren. Eén van die klanten is Soccerfanshop. In samenwerking hebben we de e-mailmarketing naar een hoger niveau getild!  Door geautomatiseerde flows én gepersonaliseerde banners, realiseerden we een stijging van 14,1% in omzet en 14,8% in orderaantallen. 

E-mail

Soccerfanshop

+ 14% in omzet door gepersonaliseerde e-mail banners

Voorbeelden van Klaviyo flows

Ontdek hoe je Klaviyo flows kunt gebruiken om je e-mailmarketing te automatiseren en je verkoop te verhogen. Hier zijn enkele voorbeelden van effectieve flows die we kunnen implementeren. 

Back-in-stock flow

Om teleurgestelde klanten terug te winnen, verzamelt Klaviyo met de Back-in-stock feature voor Shopify de gegevens van geïnteresseerde kopers en stuurt automatisch gepersonaliseerde e-mails zodra de voorraad is aangevuld. Met een open rate van meer dan 50% worden klanten snel op de hoogte gebracht en krijgen ze de kans om het product te kopen, wat de verkoop stimuleert zonder aanpassingen in je proces.

Cross-sell/Upsell flow

Voor e-commerce bedrijven zijn upsell- en cross-sell-flows essentieel, waarbij upselling draait om het overtuigen van klanten om duurdere items te kopen en cross-selling om extra items te verkopen die verband houden met hun eerdere aankoop. Deze flows zijn effectief bij bestaande klanten, waarbij gerichte aanbiedingen niet alleen extra omzet genereren, maar ook duurzame klantrelaties opbouwen.

Winback flow

Gemiddeld is het vijf keer duurder om een nieuwe klant te werven dan om bestaande klanten te behouden. Met die gedachte in je achterhoofd, is een winback flow essentieel voor je e-mailstrategie. Een winback flow is een reeks e-mails die wordt verzonden naar klanten die eerder aankopen hebben gedaan in je webshop, maar gedurende een bepaalde tijd geen interactie hebben gehad.

Nieuwe subscriber flow

Een welkomstmail wordt direct verstuurd na inschrijving voor je nieuwsbrief. Hiermee maak je een goede eerste indruk op je nieuwe abonnee, introduceer je je merk, en licht je producten en voordelen uit om interesse te wekken. Deze geautomatiseerde reeks bespaart tijd en is zeer effectief, met een gemiddelde bijdrage van 6% tot 17% aan de online omzet van merken.

Browse abandonnement flow

Browse abandonnement e-mails worden geactiveerd zodra een bezoeker een productpagina bezoekt maar niets aan de winkelwagen toevoegt. Anders dan de verlaten winkelwagen flow, vereist dit ‘Viewed Product tracking’ op de website. Ze zijn cruciaal om potentiële klanten terug te winnen en extra omzet te genereren door hen te herinneren aan bekeken producten.

Verlaten Winkelwagen flow

Gemiddeld bestelt 98% van de bezoekers van een webshop niet. Dat is een gemiste kans, want elke teruggehaalde verlaten winkelwagen betekent direct extra omzet. Met een verlaten winkelwagen flow moedig je potentiële kopers aan om terug te keren naar hun gevulde winkelwagen, hun aankoop af te ronden en te profiteren van de producten waarin ze eerder interesse hadden getoond

Klaviyo uitbesteden

Ben je al overtuigd van Klaviyo, maar zoek je nog naar het juiste online marketingbureau dat je kan helpen? Als je wilt dat jouw e-commercebedrijf op het hoogste niveau presteert en je het maximale uit Klaviyo wilt halen, dan is het tijd om de expertise van onze Klaviyo-specialisten in te schakelen. Wij zijn jouw Klaviyo partner in het realiseren van een winstgevende en groeiende e-mailmarketingstrategie die jouw bedrijf naar nieuwe hoogten tilt.

Lars Buytendijk

Social advertising & e-mail specialist

Benut de volledige kracht van Klaviyo

Neem vandaag nog contact op met onze specialisten en ontdek hoe wij jou kunnen helpen om jouw e-mailmarketing naar een hoger niveau te tillen, meer leads te genereren en de omzet te verhogen.

Hidden
Hidden
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.