Online Marketing Blog

Filter op:

Categorie
6 januari 2025

Wij bundelen onze krachten met Impact Media Concepts voor nóg krachtigere online marketingoplossingen

Online Klik is per 1 januari 2025 gefuseerd met branding- en webdevelopmentbureau Impact Media Concepts uit Nuenen. Onder de naam Online Klik biedt het nieuwe team van 35+ experts een full-service aanpak, met focus op performance marketing, branding, webdevelopment en strategisch advies. De persoonlijke benadering blijft centraal staan, onder leiding van Daniëlle van Essen, Loek Beeren en Jordi Hagedoorn.
24 december 2024

Alle social media en Google ads banner formaten van 2025

Het online marketinglandschap verandert voortdurend, net als de vereiste formaten. Weet je door al die veranderingen niet meer welke formaten je waarvoor moet gebruiken? Geen zorgen! In deze blog hebben we alle formaten overzichtelijk voor je op een rijtje gezet. Lees verder om te ontdekken welke formaten je nodig hebt voor jouw marketingstrategie!
25 november 2024

Inhaakkalender 2025: de basis voor jouw relevante content

Is je contentstrategie voor 2025 nog niet klaar? Dan komt deze blog als geroepen! Hier vind je een overzicht van belangrijke “inhakers” en vijf tips om je contentplanning naar een hoger niveau te tillen. Zorg dat je jouw merk het hele jaar door in de spotlight zet met een goed doordacht en actueel contentplan. Lees verder!
25 oktober 2024

Black Friday 2024: De beste online marketing strategieën

Black Friday 2024 belooft weer een van de grootste verkoopmomenten van het jaar te worden. Voor bedrijven is dit dé kans om niet alleen verkoopdoelen te behalen, maar ook om nieuwe klanten aan te trekken en bestaande relaties te versterken. Maar om dit succes te boeken, moet je wel iets meer doen dan alleen wat advertenties plaatsen en je website een opfrisbeurt geven. De concurrentie is moordend, en het aantal campagnes neemt elk jaar toe. Tevens starten steeds meer bedrijven al eerder met Black Friday.
21 oktober 2024

9 bruikbare tips voor het vergroten van naamsbekendheid [2024]

Wil je je naamsbekendheid vergroten en meer verkopen genereren? In deze blog ontdek je 9 effectieve tips om je merk top-of-mind te maken bij je doelgroep. Leer hoe je herkenbaarheid creëert, je tone of voice bepaalt, social media optimaliseert, deelbare content maakt en meer. Vergroot je merkbekendheid en trek meer klanten aan door strategisch in te zetten op deze essentiële marketingtechnieken.
11 oktober 2024

Google Ads voorbereidingen: Black Friday en de feestdagen

Het on-page optimalisatiescript automatiseert het proces van SEO-optimalisatie, door data uit Google Search Console te combineren met on-page elementen. Door Python te gebruiken, genereert het script per URL een relevant zoekwoord en beoordeelt of dit in cruciale elementen is verwerkt. Met dit stappenplan bespaar je tijd door eenvoudig kansen voor optimalisaties te spotten en snel verbeteringen door te voeren, zonder handmatig werk.
3 oktober 2024

Bespaar tijd op SEO met het on-page optimalisatiescript

Het on-page optimalisatiescript automatiseert het proces van SEO-optimalisatie, door data uit Google Search Console te combineren met on-page elementen. Door Python te gebruiken, genereert het script per URL een relevant zoekwoord en beoordeelt of dit in cruciale elementen is verwerkt. Met dit stappenplan bespaar je tijd door eenvoudig kansen voor optimalisaties te spotten en snel verbeteringen door te voeren, zonder handmatig werk.
25 september 2024

Videografie: Storytelling door effectief kleurgebruik

Kleurgebruik is een krachtig instrument in videografie om emoties op te roepen en verhalen te versterken. Deze blog leert je hoe je kleuren strategisch kunt inzetten om de juiste sfeer te creëren, merkidentiteit te versterken en je publiek te beïnvloeden. Ideaal voor marketing- en communicatiespecialisten die meer impact willen maken met hun videoprojecten door bewuste en doordachte kleurkeuzes.
21 juni 2024

Privacy en data: Server Side Tracking & Consent Mode V2 uitgelegd

Server Side Tracking (SST) en Consent Mode V2 zijn essentiële tools voor privacybewuste dataverzameling. SST verplaatst het verzamelen van gegevens van de gebruiker naar de server, wat de privacy en controle verbetert. Consent Mode V2, een update van Google’s privacytool, past tracking aan op basis van gebruikersconsent, voldoet aan wettelijke eisen, en minimaliseert gegevensverzameling zonder toestemming. Beide methoden bieden marketeers waardevolle inzichten. Lees er meer over in deze blog.