Langere meta descriptions

Langere meta descriptions: van 150 naar 300 tekens

Een langere beschrijving betekent meer ruimte om de gebruiker over te halen om op jóuw zoekresultaat te klikken. Hoe je dat doet? Ons stappenplan zorgt ervoor dat je direct aan de slag kunt gaan.

Lees verder

De nieuwe richtlijnen van Google Ad Grants

Google heeft sinds deze maand enkele nieuwe (belangrijke) richtlijnen doorgevoerd met betrekking tot Google Ad Grants. Voorkom dat je account wordt opgeschort en lees de nieuwe richtlijnen goed door. Wij hebben de belangrijkste punten voor je op een rij gezet.

Lees verder
Year in Search 2017

Dit is waar we in 2017 massaal naar zochten in Google

Het einde van het jaar staat alweer voor de deur. Een mooi moment om eens terug te kijken naar dé trending topics in Google van afgelopen jaar. We googelen wat af met z’n allen en alle zoekopdrachten zijn vastgelegd. Wat hield ons zoal bezig? Year in Search 2017 Elk jaar brengt Google Year in Search

Lees verder

Slecht weer zorgt voor impuls online (kerst)aankopen

De online omzet voor webwinkels in de weken voor kerst lopen op tot ongeveer 25-30% boven een reguliere weekomzet. Daarbij is nog geen rekening gehouden met extreme weersomstandigheden die de online bestedingen van consumenten een extra impuls kunnen geven. Dat maakte branchevereniging Thuiswinkel.org donderdag bekend.  Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org: “Een rondje langs onze leden

Lees verder
Inhaakkalender

Haak in op actualiteit met de inhaakkalender 2018

Inspiratie nodig voor je social content in 2018? Inhaken op feestdagen en actualiteiten is enorm populair. We naderen weer het einde van het jaar en dat betekent een nieuwe inhaakkalender 2018! Online Klik heeft een nieuwe inhaakkalender samengesteld waarin alle inhakers voor je op een rij staan. Zo voorkom je verrassingen!

Lees verder
Nieuwe Google Interface

De nieuwe Google Adwords interface, vloek of zege?

Wanneer je gebruik maakt van Google Adwords zul je zien dat je standaard de nieuwe Google Adwords interface te zien krijgt. Voor ons SEA specialisten soms een doorn in het oog, aangezien wij de oude interface gewend zijn. Momenteel is het nog mogelijk om de oude interface te gebruiken, echter is het een kwestie van

Lees verder
website migratie

Waar je op moet letten bij een website migratie

Ben je een website migratie aan het voorbereiden of denk je erover na? Er zijn verschillende punten die belangrijk zijn om voor en na een website migratie te monitoren. In dit artikel lees je er meer over!

Lees verder

Update: AdWords dagbudget aanpassing

Is het je al eens eerder opgevallen dat je advertentiekosten in Google AdWords de ene dag iets hoger zijn dan de andere? Vanaf 4 oktober 2017 kunnen campagnes tot twee keer het gemiddelde dagbudget uitgeven zodat je je advertentiedoelen (zoals klikken en conversies) gemakkelijker kunt behalen.

Lees verder
e-mailmarketing

Gastblog: 3 tips om je mobiele e-mailberichten te optimaliseren

Meer dan de helft van alle e-mails worden tegenwoordig op de smartphone of tablet geopend. Het is daarom noodzakelijk om je nieuwsbrieven voor mobiel te optimaliseren. Hoe dit precies werkt, legt Megan van Newsletter2Go voor je uit.

Lees verder

Google Shopping update: Wat verandert er nu daadwerkelijk?

Juni 2017, Google krijgt een boete opgelegd door de Europese Commissie van 2,4 miljard euro wegens machtsmisbruik. Google toonde namelijk alleen maar advertenties afkomstig uit Google Shopping op de zoekresultaten pagina, en dat is volgens EU wetgeving oneerlijke concurrentie. Hierdoor heeft Google recentelijk een wijziging doorgevoerd: Prijsvergelijkers kunnen nu ook productadvertenties inkopen op de zoekresultaten pagina van

Lees verder