Content creatie

Content creatie

Content creatie: jouw websitebezoekers verder helpen met helpful content

Ben je toe aan een nieuwe website, maar moet daar nog content voor geschreven worden? Worden de vragen waar jouw doelgroep mee zit niet beantwoord op jouw website? Of kan de content op jouw website wel een upgrade gebruiken? Dan is het de hoogste tijd om aan de slag te gaan met content creatie. Maar waar moet je beginnen?

 

Het schrijven van effectieve, helpful content vergt meer dan “gewoon” wat tekst op papier zetten. Een sterke contentstrategie vormt de basis voor succesvolle content die zowel jouw doelgroep aanspreekt als goed scoort in zoekmachines. Onze content specialisten kunnen jou daarbij helpen!

Contentstrategie als startpunt voor helpful content

Voordat we beginnen met het schrijven van content, denken we na over wat we willen overbrengen. Waar sta jij voor als bedrijf? Hoe ziet jouw ideale klant eruit? Wat zijn vragen waar je doelgroep mee zit? Het zijn allemaal zaken die je voorafgaand aan het schrijven van je content inzichtelijk wilt hebben. Het zorgt ervoor dat we content kunnen schrijven waarmee we je doelgroep écht verrassen en verder helpen. 

Creatieve content met een SEO-sausje

Content moet geschreven zijn voor bezoekers. Het moet hun vragen beantwoorden en verrassende informatie bieden waarvan ze niet wisten dat ze het zochten. Content moet hen boeien, maar natuurlijk is het goed om bij het schrijven van deze content SEO (zoekmachine optimalisatie) in het achterhoofd te houden. Een zoekwoordenonderzoek is daarbij cruciaal. Hierin gaan we op zoek naar de juiste balans tussen zoekvolume, huidige ranking, concurrentie en relevantie en bepalen we zo de focus zoekwoorden per pagina. Zo kunnen we prioriteit geven aan zoekwoorden waarvan de verwachting hoger ligt dat we er impact mee kunnen maken. 

 

Daarnaast houden we rekening met het verwerken van de zoekwoorden op de juiste plekken, zoals de titels, tussenkopjes, ALT teksten en eerste alinea’s. Hiermee leggen we een sterke basis voor de organische resultaten en kunnen we later verder groeien door middel van linkbuilding

Tekstuele content + visuele content = de gouden combi

Naast tekstuele content, kan het zo zijn dat ook video’s of infographics jouw website kunnen versterken. Bij het opstellen van de contentstrategie denken wij niet alleen aan een tekstuele contentstrategie, maar brengen we ook eventuele kansen voor visuele content voor jou in kaart. De combinatie tussen deze twee elementen zal jou op lange termijn namelijk het meest opleveren!

Je website teksten laten schrijven door Online Klik

Doelgroep in kaart brengen
Wie is je doelgroep? Hoe ziet je ideale klant eruit? Wie zijn je concurrenten? We starten met het verzamelen van alle benodigde achtergrondinformatie en zorgen dat we onszelf volledig onderdompelen in de stof. Zo kunnen we ons optimaal inleven in jouw klant en de beste content schrijven.
Eventuele interviews
Voor de B2B sector of bedrijven binnen specifieke niches, is het vaak nuttig om interviews te houden met je doelgroep. Data verzamelen, direct vanuit de bron. Dat is natuurlijk de meest waardevolle input voor het schrijven van rake content!
Zoekwoordenonderzoek en FAQ’s
Alle verzamelde input gebruiken we om een SEO-sausje over het plan te gieten. Op welke zoekwoorden zit veel zoekvolume? Welke zoekwoorden hebben weinig concurrentie en bieden juist kansen voor jouw website? Op welke zoekwoorden ben je al zichtbaar en op welke zoekwoorden nog niet? Het komt allemaal naar voren in het zoekwoordenonderzoek.
Schrijven van content
We kunnen aan de slag met het schrijven van de helpful content. Onze content specialisten schrijven de content in jouw tone-of-voice, zodat deze perfect aansluit bij je andere uitingen.
SEO check op de content
We houden rekening met het verwerken van relevante zoekwoorden. Ook zorgen we ervoor dat de pagina’s SEO-technisch goed in elkaar zitten. Hierbij zien we ALT-teksten, headings en meta descriptions zeker niet over het hoofd!
Content plaatsen op de website
We begrijpen dat dit soort taken op de plank blijven liggen, dus nemen we dit graag voor je uit handen. Je kunt namelijk pas gaan ranken wanneer de content ook daadwerkelijk geplaatst is.
Indexering door Google
We moeten even geduld hebben om Google de kans te geven om jouw pagina te vinden. We vragen handmatig indexatie aan voor de geschreven pagina’s.
Monitoren van resultaten
Wanneer we structureel met SEO aan de slag gaan, houden we de voortgang van jouw content nauwlettend in de gaten. De juiste content schrijf je niet altijd in één keer. Resultaten die je over tijd verzameld geven weer nieuwe inzichten over hoe Google jouw pagina’s ziet en hoe deze verder te optimaliseren zijn.

SEO-proof website teksten voor diverse branches

Het schrijven van effectieve website teksten is een vak apart. Wij weten hoe belangrijk het is dat jouw teksten de juiste toon raken en afgestemd zijn op zowel de zoekmachines als de lezer. Door onze ervaring met het schrijven van webteksten voor een groot palet aan klanten, zowel voor B2C als B2B klanten en in diverse branches, zorgen wij ervoor dat jouw website aantrekkelijk en overtuigend blijft. Of je nu een heel nieuwe website opzet of je bestaande teksten wilt verbeteren, door content te schrijven voor je website, maken we jouw boodschap helder en jouw website vindbaar. 

Sofie Scheffers

Teamlead SEA & SEO

Website teksten laten schrijven door onze copywriters?

Wil je meer weten over content creatie, copywriting, of het verbeteren van je SEO contentstrategie? Ons team van SEO specialisten staat voor je klaar. Neem vandaag nog contact met ons op, en ontdek hoe we jouw website kunnen optimaliseren voor betere organische vindbaarheid!

Hidden
Hidden
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Veelgestelde vragen over content creatie

Content creatie is het proces van het maken van content. Het doel van content creatie is om content te schrijven die de doelgroep bereikt, beïnvloedt en overtuigt. Er zijn veel vormen van content creatie, denk aan het schrijven van blogs, het maken van video's, social media posts, afbeeldingen of foto’s maar ook infographics. Onder content valt dus zowel visuele als tekstuele content. Beide elementen zijn voor SEO, zoekmachine optimalisatie, en jouw online zichtbaarheid enorm van belang!

SEO staat voor zoekmachine optimalisatie waarbij content een onmisbaar element is. Deze content wordt in eerste instantie afgestemd op jouw doelgroep en dus potentiële bezoekers voor jouw website. Wanneer je deze focus vasthoudt en daarnaast een aantal SEO best practices meeneemt, is dit een goede basis om te ranken binnen zoekmachines en dus vindbaar te zijn.

Het uitbesteden van het schrijven van content voor je website kan nuttig zijn als je tijd wilt besparen of niet over de juiste expertise beschikt. Het geeft jou flexibiliteit en tijd om met andere zaken bezig te zijn. Daarnaast kan een schrijver content schrijven die aansluit bij jouw doelgroep waardoor het binnenhalen van conversies een stuk gemakkelijker wordt.