Google Ads
Je online zichtbaarheid vergroten met Google Ads
Wil jij meer bezoekers op je website en daarmee meer sales of leads binnenhalen? Met Google Ads (voorheen Google AdWords) maak je op korte termijn stappen in de goede richting. Veel bedrijven willen vaak meer bezoekers naar de website, meer producten verkopen of meer leads binnenhalen. Logisch, maar dan is het wel belangrijk dat je in Google goed zichtbaar bent voor potentiële klanten.
Met Google Ads kun je gericht en effectief adverteren en je doelgroep makkelijker bereiken. Je kunt relatief eenvoudig bovenaan in de zoekresultaten komen te staan. Zelfs als er niet direct op je advertentie wordt geklikt, vergroot je je merkbekendheid binnen jouw markt. Dit levert waardevolle leads op en versterkt je positie in de markt!
Wat is Google Ads en hoe werkt het?
Als we het over Google Ads hebben, gaat het vaak om Search Ads. Mocht je deze term niet direct herkennen: dit zijn de tekstadvertenties die bovenaan de zoekresultaten van Google verschijnen. Wanneer je een zoekopdracht uitvoert, zie je eerst gesponsorde resultaten – advertenties waarvoor bedrijven betalen om zichtbaar te zijn. Deze advertenties herken je aan het label “Gesponsord.” Daarom wordt dit ook wel zoekmachine adverteren genoemd.
Met Google Search Ads kun je specifieke zoekwoorden targeten, zodat jouw advertenties precies op het juiste moment zichtbaar zijn voor potentiële klanten. Stel dat je advertentie 100 keer wordt getoond en 15 mensen klikken erop; dan betaal je alleen voor die 15 kliks. Dit maakt het een effectieve en meetbare manier om nieuwe leads binnen te halen.
Verschillende soorten Google Ads campagnes
De mogelijkheden van advertenties binnen zoekmachines gaan nog verder dan alleen Search Ads. Daarom worden vaak diverse campagne types ingezet en met elkaar gecombineerd om tot de ideale Ads strategie te komen. Zo liggen er ook mogelijkheden bij Google Shopping en Display advertising (remarketing), maar bieden ook YouTube of video ads, Performance Max en Demand Gen genoeg potentie om te groeien.
De voordelen van Google Ads
✅ Snelle resultaten: Pluk snel de vruchten van je inspanning en investering.
✅ Gerichte controle: Stuur eenvoudig je budget en zoekwoorden bij voor maximale effectiviteit. Zo blijf je ten alle tijden in control wat betreft kosten en kun je bij succes gemakkelijk opschalen om er nog meer uit te halen.
✅ Concreet en meetbaar: Meet direct je impact en optimaliseer je campagnes.
✅ Toppositie in zoekresultaten: Sta helemaal bovenaan, zelfs boven de organische zoekresultaten.
✅ Kosten per klik: Betaal alleen voor bezoekers die daadwerkelijk op jouw website terechtkomen.
Online Klik als jouw Google Ads bureau
Met ons uiteenlopende klantportfolio hebben wij de afgelopen jaren al flink wat ervaring mogen opdoen op het gebied van Google Ads. Of je nu een webshop hebt of je richt op het binnenhalen van kwalitatieve leads, wij weten wel raad met het opzetten en optimaliseren van de juiste campagnes.
1. Kennismaking
2. Gratis scorecard
3. Aan de slag
4. Continu optimaliseren
Daarnaast zorgen onze specialisten ervoor dat je Google Ads account wordt bijgehouden en er altijd netjes bij staat. Dat houdt in dat wij:
- Niet-relevante zoekwoorden uitsluiten. Hierdoor leiden we alleen relevant verkeer naar je website;
- Advertentieteksten schrijven, verbeteren en testen;
- Nieuwe campagnes, advertentiegroepen en zoekwoorden aanmaken;
- Jouw biedingen en budgetten beheren en efficiënt verdelen;
- Alle advertentie-extensies up-to-date houden;
- De kwaliteitsscore van je account borgen;
- Nieuwe features doorvoeren;
- Iedere maand een rapportage aanleveren met uitgebreide resultaten en werkzaamheden real time dashboard.
Wat kost Google Ads?
Met Google Ads betaal je alleen voor de klikken die jouw advertenties genereren. Klikprijzen variëren afhankelijk van jouw branche en de specificiteit van de zoekwoorden, of ze nu breed of niche zijn. Het platform biedt je de flexibiliteit om een maand- of dagbudget in te stellen, zodat je nooit meer uitgeeft dan je wilt. Dit betekent dat je met elk budget kunt starten om jouw bedrijf te laten groeien. Onze specialisten staan klaar om je te adviseren over het optimale budget voor jouw campagnes. We richten ons hierbij vaak op ROAS (Return on Ad Spend) of ACOS (Advertising Cost of Sales), zodat we ervoor zorgen dat jouw investering in advertenties maximaal rendement oplevert.
Zij gingen je voor
We worden heel gelukkig van blije klanten en mooie resultaten. Maar laten we eerlijk zijn: we werken er ook heel hard voor. Daarom delen we ook al te graag onze succesverhalen.
Je Google Ads uitbesteden?
Benieuwd naar de onbenutte kansen voor jouw website? Onze SEA-specialisten staan klaar om jouw huidige campagnes te analyseren of om je te helpen bij het opzetten en optimaliseren van nieuwe campagnes en metingen. Wacht niet langer! Neem vandaag nog contact met ons op en ontdek hoe wij jou kunnen helpen om jouw bedrijf naar nieuwe hoogten te tillen!
Bob Martens
Teamlead SEA
Daag jij ons uit?
Wij bieden jou graag meer dan alleen onze online marketing diensten, daarom vind je bij ons alles onder één dak.