Social Media Marketing

Social media marketing

Social media is dé manier om een specifieke doelgroep aan te spreken met jouw boodschap. Door een juiste inzet van social media advertising worden jouw doelen behaald. Met social media adverteren vergroot je bijvoorbeeld je aantal volgers, geef je je merknaam meer bekendheid, bouw je aan waardevolle klantrelaties én realiseer je waardevolle leads of sales. Door social media te integreren in je online marketingstrategie zorg je ervoor dat elke geïnvesteerde euro steeds meer oplevert.


Social media adverteren kan via verschillende social media kanalen. Ieder kanaal heeft zijn eigen voordelen en doelgroep(en).

De voordelen van social media advertising

Adverteren op social media is een magische toverstaf voor jouw bedrijf. Je kunt er meer mee bereiken dan je denkt. Wat zijn nou eigenlijk de belangrijkste voordelen hiervan? We hebben ze voor je in kaart gebracht:

Bereik precies de mensen die jouw producten of diensten willen. Social media laat je targeten op specifieke demografieën, interesses en gedrag. Bye bye verspilde advertentie-uitgaven, hallo gerichte klanten!

Praat rechtstreeks met je klanten! Door comments, directe berichten en andere snufjes, bouw je een band op en vergroot je hun vertrouwen. Dat betekent loyale klanten en meer business!

Check je statistieken! Analytics en andere tracking tools vertellen je hoe je advertenties presteren. Zo kun je aanpassingen maken voor topresultaten.

Geen grenzen hier! Gebruik afbeeldingen, video’s, carrousels en stories om je verhaal te vertellen op jouw manier. Zo blijf je hangen in het hoofd van je klanten!

Maak jezelf bekend! Adverteer op verschillende platforms, vergroot je zichtbaarheid en bouw aan je merk. Want iedereen moet van jou gehoord hebben, toch?

Zo zetten wij jou op de kaart

Als je iets doet, doe het dan goed. Zo geldt dat ook met investeren in social media. Het is zonde om zomaar aan de slag te gaan zonder een concreet plan. Gelukkig is daar ons social media team die het volgende voor jou oppakken:

1. Doelstellingen bepalen
Waarom beginnen we met social media advertising? Voor meer omzet? Leads? Duidelijke doelen (KPI's) zijn essentieel om onze campagnes effectief vorm te geven.
2. Doelgroep bepalen
Jij kent je doelgroep het best. Met specifieke targeting op social media kunnen we gericht adverteren. Hoe beter we hen begrijpen, hoe effectiever de advertenties zullen zijn. Doelgroepinzicht leidt tot een krachtige boodschap.
3. Strategie en kanaalkeuze
Nu we ons doel en onze doelgroep kennen, kunnen we een concrete strategie opstellen, inclusief campagne-insteek, visuals, content en kanaalkeuze. We willen het juiste kanaal gebruiken om potentiële klanten te bereiken.
4. Social kanalen optimaliseren
We gaan adverteren en checken meteen jouw social media-accounts. Als er iets moet worden verbeterd of als we nieuwe moeten maken, doen we dat samen met jou. Het begint allemaal met een stevige basis!
5. Contentcreatie
Met social advertenties bereik je een nieuwe doelgroep. Een sterke boodschap en aansporing tot interactie zijn cruciaal. Ons creatief team werkt samen met jou aan visuals en content.
6. Website CRO
Je kent het gezegde: meten is weten. Voordat we de advertenties live zetten willen we eerst zeker weten dat we alles goed kunnen doormeten. Daarvoor stellen we conversiemetingen in en analyseren we de layout van jouw website.
7. Livegang campagnes
Als metingen goed zijn en iedereen tevreden is met de content, gaan we live. We monitoren de campagnes zorgvuldig en geven ze de ruimte om data te verzamelen. Zodra we voldoende input hebben, optimaliseren we.
8. Rapportage
Maandelijks ontvang je een Looker Studio rapportage, waarin je inzicht krijgt in je algemene resultaten en de prestaties van je social media campagnes. Blijf op de hoogte en weet waar we naartoe werken.

Contentcreatie voor social media

Als je als bedrijf aan de slag wilt met social media marketing, dan komt ook content creatie om de hoek kijken. Je hebt immers wel iets nodig wat je kunt delen. Het gaat om waardevolle content die je maakt voor een specifieke doelgroep. Dit gaat verder dan alleen een pakkende koptekst of een aantrekkelijke visual. Het gaat ook over een informatieve landingspagina en een duidelijke call-to-action. 

 

Contentcreatie kun je niet alleen inzetten voor social media, maar ook voor zoekmachineoptimalisatie (SEO) en andere vormen van online marketing. Waarom je content niet optimaal benutten? 

LinkedIn advertenties Online Klik

Social media contentplanning

Achter elke geweldige post zit een solide contentplanning. Het begint met een diepgaand begrip van je doelgroep en wat hen aanspreekt. Vervolgens, plan een mix van content types en thema’s die jouw merkverhaal vertellen en relevant zijn voor je doelgroep.

 

Maak een contentkalender om consistentie te waarborgen en zorg voor een goede afwisseling tussen promotionele en informatieve content. Flexibiliteit is ook essentieel, omdat je moet kunnen inspelen op actuele gebeurtenissen of trends. Een goed doordachte contentplanning is de ruggengraat van een succesvolle social media strategie. Onze strategen kunnen je hier goed bij helpen.

Inhaakkalender 2021

Onze tools en certificaten

Zij gingen je voor

We worden heel gelukkig van blije klanten en mooie resultaten. Maar laten we eerlijk zijn: we werken er ook heel hard voor. Daarom delen we ook al te graag onze succesverhalen.

Social  SEA  SEO

Johannes Fontanus College

+14% inschrijvingen voor het open huis van JFC
Social

Label A

427 leads met een CPA van €11,73
Social

ALD Automotive

Topmensen vinden voor vacatures via linkedin
Social

Lakedance

22% stijging in de ticket verkoop
SEA  Social

Malelions

De omzet voor lifestyle brand Malelions is met 300% gestegen

Korte lijntjes met onze specialisten

Het uitbesteden van jouw social werkzaamheden wil natuurlijk niet zeggen dat jij geen input meer hebt. Integendeel zelfs! Ons motto is niet voor niets: ‘Team up, power up!’. Wij willen weten wat er bij jou speelt en dankzij onze korte lijntjes kunnen we gemakkelijk schakelen. Dus heb je een geniaal idee, een kortstondige actie of een mooi project opgeleverd? Deel dit dan direct met jouw specialist. Ook nieuwe ideeën en kansen krijg jij direct door van jouw consultant. Zo houden we de lijntjes kort. 

Waarom kiezen voor Online Klik

Online Klik staat garant voor een unieke ervaring die verder gaat dan alleen maar marketing. Wij zijn trots op ons team van professionele designers die de creatieve magie verzorgen om opvallende en aantrekkelijke content te creëren die jouw verhaal vertelt op social media. Het verschil? Alles blijft in eigen beheer. Van concept tot eindresultaat, wij zorgen voor een vlekkeloze uitvoering van jouw campagnes.

 

Bij ons is integriteit de kern van ons succesverhaal. Daarom hebben onze klanten overal inzicht in het proces. Vanaf het allereerste ontwerp tot de uiteindelijke analyses, je bent altijd op de hoogte. Ons werk stopt niet bij de uitvoering. We werken nauw samen met ons data team om ervoor te zorgen dat we altijd de juiste resultaten behalen. Dit stelt ons in staat om constant te leren en te optimaliseren, en zo de beste resultaten voor jouw bedrijf te behalen.

 

We hebben een diepgewortelde cultuur van betrokkenheid en behulpzaamheid.  Wij werken niet vóór onze klanten, maar samen met onze klanten, in een team. Wij geloven en ervaren dat we daarmee meer kunnen bereiken en hierdoor de best mogelijke resultaten behalen. Bij Online Klik word je niet aan je lot overgelaten. We luisteren naar je wensen, begrijpen je doelstellingen en werken samen om een strategie te ontwikkelen die perfect past bij jouw bedrijf. Onze klanten zijn onze partners, en we streven ernaar om samen succes te behalen.

Klinkt dat als muziek in je oren? Neem dan contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken!

Jari Trines

Teamlead social

Daag jij onze social specialisten uit?

Vergroot je online aanwezigheid en domineer de wereld van social media! Ontdek onze expertise in social media marketing en neem gerust contact op voor een vrijblijvend gesprek.

Hidden
Hidden
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.