LinkedIn B2B leadgeneratie
Wie is Label A?
Label A is een ‘digital product agency’ met inmiddels meer dan 10 jaar ervaring. Label A creëert innovatieve technische oplossingen en richt complexe digitale ecosystemen in. Oplossingen en systemen die organisaties succesvoller maken en levens van eindgebruikers vergemakkelijken.
De start van iets moois
Begin juni 2019 kregen we het verzoek om voor Label A meer online zichtbaarheid te creëren en nieuwe relevante leads te genereren. Dit vormde de start van een succesvolle LinkedIn campagne en een uitstekend eindresultaat.
Strategie
Met veel kennis in huis op het gebied van digital product development en de ambitie om tot de top te behoren in wat ze doen, was Label A op zoek naar nieuwe toffe klanten om hen succesvoller te kunnen maken.
LinkedIn bleek het perfecte platform om deze potentiële klanten te kunnen bereiken, aangezien LinkedIn hét zakelijke platform van het moment is. Een belangrijke strategie was om veel A/B tests te houden om zo het maximale uit de campagnes te halen. Zo hebben we zowel gebruik gemaakt van Lead Gen Forms (directe leadformulier via LinkedIn die automatisch worden ingevuld met LinkedIn gegevens uit een gebruikersprofiel) en een leadformulier op een speciaal ingerichte landingspagina op de website van Label A. Daarnaast hebben we gebruik gemaakt van verschillende advertentievormen, soorten beeldmateriaal en advertentieteksten. Als laatste moesten we de doelgroep overtuigen om zijn of haar gegevens achter te laten. Het aanbieden van een goed stuk content speelde hierin een grote rol.
Doelgroep
Om kwalitatieve leads te realiseren is de targeting cruciaal. Het was belangrijk dat we decision makers op het gebied van digital strategy konden bereiken met onze advertenties. Denk hierbij aan functietitels als Head of digital, transformation manager en CEO. De uitgebreide targetingmogelijkheden van LinkedIn op het gebied van branches en functietitels zorgden ervoor dat we precies de mensen bereikten die invloed hebben op het wel of niet in zee gaan met een digital product agency als Label A.
Aanpak
Whitepaper
Als ruilmiddel voor de gegeven van de lead werd het Customer Experience Benchmark Rapport 2019 ingezet, wat ze in de vorm van een whitepaper konden downloaden. Dit rapport van Label A gaf veel inzicht en creëerde vraag naar het product dat Label A aanbiedt. Deze content werd gedeeld met met relevante, potentiële klanten die uiteindelijk opgevolgd konden worden.
Lead Gen Forms vs. Landingspagina
Om erachter te komen of het leadformulier via LinkedIn of op de speciaal ingerichte landingspagina van Label A beter presteert, hebben we ze beide ingezet. Uiteindelijk merkten we dat de Lead Gen Forms veruit de meeste leads genereerden tegen een lagere CPA. Door de focus laterna alleen op de Lead Gen Forms te leggen, hebben we het maximale uit de campagnes weten te halen.
Advertentievormen en beeldmateriaal
Als laatste hebben we zowel gebruik gemaakt van banner advertenties als carrousel advertenties. Dit met als doel om te ontdekken welke advertentievorm het beste presteert bij de doelgroep op basis van doorklikratio en klikprijs. De sleutel tot succes was uiteindelijk ook om voldoende beeldmateriaal ter beschikking te hebben om de best presterende banners te blijven gebruiken en te blijven variëren.
Totale resultaten
Vanuit Label A hadden ze een ambitieuze doelstelling van 300 leads opgesteld. Door de kennis die we binnen Online Klik in huis hebben op het gebied van LinkedIn en onszelf hierin blijven specialiseren, hebben we met een gedegen campagnestrategie maar liefst 427 leads via LinkedIn gerealiseerd. Hiermee hebben we de doelstelling ruimschoots behaald met een uitzonderlijk lage Cost per Lead van €11,73.
Door de 427 leads die we gerealiseerd hebben met onze LinkedIn campagne hebben we ervoor gezorgd dat Label A weer nieuwe projecten heeft kunnen opzetten voor nieuwe toffe klanten!