LinkedIn adverteren

LinkedIn adverteren: bereik een specifieke zakelijke doelgroep

LinkedIn is het grootste platform voor zakelijk ingestelde sociale interacties. De ideale manier dus om professionals te targeten. De meeste bedrijven hebben al wel een LinkedIn bedrijfspagina, maar er valt nog veel meer winst uit het platform te halen. Met LinkedIn adverteren kun je uit 3 hoofddoelstellingen kiezen waar je LinkedIn campagnes op wil sturen: bekendheid, overweging en conversies.

Linkedin doelstelling

Welke advertentievormen zijn er met LinkedIn advertising?

Linkedin advertentievormen

  • Advertenties die in de nieuwsfeed worden vertoond lijken gepost door een bedrijfspagina maar zijn eigenlijk gepromote berichten. Een advertentie met één enkele afbeelding bevat één gekozen afbeelding die je promoot en waar je eventueel een klikbare URL onder plaatst. Met een advertentie met afbeeldingencarrousel is het mogelijk om tien verschillende advertenties naast elkaar te tonen waar je doorheen kunt klikken. Zo heb je dus meer ruimte om je boodschap over te brengen. Per afbeelding kun je een kop, tekst en URL aangeven. De laatste soort advertentie die in de nieuwsfeed wordt vertoond is de Naast de video zelf kun je hier ook tekst bij plaatsen.
  • Tekstadvertenties worden ook wel gesponsorde content genoemd en de tekstadvertenties van LinkedIn advertising komen qua look het dichtst in de buurt van zoekadvertenties zoals die in Google. De advertenties worden aan de zijkant vertoond en bestaan uit een tekstblok en titel naast je bedrijfslogo.
  • Gepersonaliseerde advertenties zijn specifiek gericht op een bepaalde LinkedIn gebruiker. Met een volgadvertentie kun je een bedrijfspagina promoten en een volg knop toevoegen om het aantal volgers van je bedrijfspagina te vergroten. Met een spotlight-advertentie kun je jouw producten of bedrijf tonen aan iemand en daarbij profielinformatie gebruiken. Je kunt bijvoorbeeld een naam of foto uit iemands profiel in de advertentie plaatsen en deze zo personaliseren. Een vacatureadvertentie maakt het mogelijk om op basis van profielgegevens vacatures te promoten.
  • Berichtadvertenties worden ook wel gesponsorde inmail genoemd en worden bezorgd in de postvak IN van de doelgroep. Op deze manier kun je nieuwe connecties maken. Gespreksadvertenties komen ook in de postvak IN én je kunt er meerdere actieknoppen voor instellen die bijvoorbeeld naar een bestemmingspagina verwijzen. Elementen zoals een voornaam en bedrijfsnaam kunnen dynamisch worden ingeladen, waardoor de boodschap een extra persoonlijk tintje krijgt.

Welke targeting mogelijkheden zijn er met LinkedIn advertenties?

Linkedin targeting mogelijkheden

  • Je kunt zelf een doelgroep maken binnen LinkedIn gebaseerd op buyer persona’s. Je begint met het instellen van de taal en locatie. Daarna kun je verder specificeren op de doelgroepopties bedrijf, demografische gegevens, opleiding, ervaring en interesses.
  • Met de inzet van gematchte doelgroepen kun je websitebezoekers of bekende contacten en accounts opnieuw bereiken. Je plaatst dan een Insight Tag op je website en maakt zo remarketinglijsten aan. Daarnaast kun je met de Insight Tag conversies op je website bijhouden die vanaf bepaalde campagnes komen.

Wil je starten met LinkedIn adverteren?

Wil je een start maken met LinkedIn advertising? Dan heb je misschien vragen over de kosten van LinkedIn campagnes. Omdat je target op een groep professionals liggen de kosten van LinkedIn adverteren hoger dan bij andere social media zoals Facebook of Instagram. Daartegenover staat wel dat het meer kwalitatieve leads, omzet en naamsbekendheid oplevert. Je kunt werken met een dagbudget of een dag- en totaalbudget. Het minimale dagbudget is tien euro. Verder kun je kiezen voor een maximaal CPC bod of een maximaal CPM bod.

LinkedIn adverteren uitbesteden?

Zegt dit je allemaal niet zoveel en wil je LinkedIn uitbesteden aan een LinkedIn bureau? Geen zorgen, neem dan vrijblijvend contact op met een van onze Social specialisten. Jouw eigen LinkedIn partner gaat graag met jou aan de slag om effectieve LinkedIn advertenties op te zetten!

Daag jij ons uit?
Teamfoto Colin
Colin van Gool
Social Specialist