Google Shopping
Meer klanten tegen lagere kosten. Google Shopping maakt het mogelijk!
Met Google Shopping adverteren kun je producten van je webshop bovenin de zoekresultaten tonen. Voor online koopjesjagers is het zo makkelijker om foto’s, productinformatie en prijzen te vergelijken. Daarna kunnen ze eenvoudig doorklikken naar de webshop en het product kopen. Zie bijvoorbeeld het voorbeeld hieronder wanneer je op ‘fiets kopen’ zoekt.

Wat zijn de voordelen van Google Shopping ads?
Met Google Shopping campagnes vergroot je het bereik van je producten. Klanten zien ze al aan het begin van hun customer journey, omdat ze bovenaan in de zoekresultaten staan. Hierdoor kun je meer verkeer en omzet genereren, want een Google Shopping campagne heeft een hoog doorklikpercentage. Bovendien heb je met Google Shopping advertenties een eenvoudig overzicht over welke producten goed verkopen en welke niet.
Hoe moet je Google Shopping instellen?
Om een campagne op te zetten, moet je binnen je Google Ads account een Product Listing Ad campagne maken. Je maakt een shopping feed oftewel product feed aan. Daarmee bepaal je welke productinformatie mensen te zien krijgen. Als je deze feed automatiseert met een tool als Channable weet je zeker dat zoekers altijd het meest actuele aanbod zien.
De shopping feed laad je vervolgens in een Google Merchant Center account, waardoor Google eenvoudig je producten aan een zoekwoord koppelt. Vervolgens gaat Google automatisch advertenties maken en plaatsen op basis van gegevens uit je product feed. Door telkens nieuwe combinaties van afbeeldingen en teksten te maken, krijgen bezoekers de meest relevante advertentie te zien. Biedingen kunnen handmatig of automatisch ingesteld worden, afhankelijk van welke biedstrategie je gebruikt.
Hoeveel kosten Google Shopping ads?
Je betaalt in Google Shopping per klik. Dus hoe meer gebruikers op jouw advertentie klikken, hoe hoger de kosten. Het voordeel is dat je niet voor vertoningen betaalt, maar daar wel zichtbaarheid voor producten mee creëert. Stel, vijftig mensen zien de advertentie en maar tien daarvan klikken erop, dan betaal je alleen voor die tien doorklikkers. Bij het instellen van Google Shopping geef je een maximum cost per click bod op: het maximale bedrag dat je bereid bent te betalen als iemand je advertentie aanklikt. Dit is voor ieder bedrijf anders en hangt af van de producten die je wil promoten en de mate van concurrentie. Het uiteindelijke doel is natuurlijk dat je opbrengsten je kosten ruimschoots voorbijschieten!
Wil je Google Shopping uitbesteden?
Ben je nieuwsgierig geworden naar Google Shopping en wil je het gaan gebruiken om jouw webshop te promoten? Of ben je al begonnen, maar weet je niet zeker of alles goed ingesteld staat? Vraag dan een gratis quickscan aan bij je eigen Google Shopping partner of neem contact op met een van onze Google Shopping specialisten via 040 – 303 50 50.
Online Klik is Premier Google Partner
Met trots willen we vermelden dat Online Klik zich Premier Google Partner mag noemen. Deze erkenning laat (potentiële) klanten onder andere zien dat wij de nodige specialistische kennis in huis hebben. Zo weet je dat je Google Ads account bij ons in goede handen is!
Ben je benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen op het gebied van Google Shopping of wil je jouw Google Shopping werkzaamheden graag uitbesteden? Neem dan gerust contact met ons op of vraag een gratis quickscan aan.
Robin der Kinderen
Teamlead SEA
Daag jij ons uit?
Wij bieden jou graag meer dan alleen onze online marketing diensten, daarom vind je bij ons alles onder één dak.