E-mailmarketing

E-mailmarketing

Op zoek naar nieuwe manieren om (potentiële) klanten aan jouw merk te binden? Maak kennis met de kracht van e-mailmarketing. Vergeet het concept van vervelende, algemene nieuwsbrieven en stel je open voor een kanaal dat écht het gesprek aangaat. E-mailmarketing is namelijk zoveel meer dan dat! Wanneer het op de juiste manier geïmplementeerd wordt voelt het aan als een gesprek tussen vrienden: het vertrouwen opbouwen en elkaar weten te vinden wanneer het nodig is. 

Wij helpen jouw bedrijf met het creëren van automatiseringen en gepersonaliseerde flows met behulp van jouw first-party data. Meer betrokkenheid. Meer winst. Profiteer van onze expertise met e-mailmarketing en ga je concurrenten voorbij. 

E-mailmarketing voor jouw bedrijf

Elke nieuwe klant, lead of prospect heeft jou tijd en (waarschijnlijk) geld gekost. Wanneer je niet achter een opvolging aangaat, is dat een gemiste kans. Het aantrekken van nieuwe klanten kost gemiddeld namelijk 5x meer dan het behouden van een bestaande klant (Bain & Company). De hoogste tijd dus om daar verandering in te brengen!

Het in stand houden van die relaties met klanten door het stimuleren van herhaald (koop)gedrag wordt retentie genoemd. In veel gevallen wordt hier nog maar weinig mee gedaan, terwijl dit stukken goedkoper is dan het aantrekken van nieuwe klanten. Het is dus ontzettend belangrijk om in contact te blijven met je huidige klanten.  Op het perfecte moment en liefst zo gepersonaliseerd mogelijk. Wanneer dit ook nog automatisch gebeurt, is het plaatje compleet. Dit is wanneer e-mailmarketing om de hoek komt kijken. 

E-mailmarketing voor elke fase van de funnel

E-mailmarketing valt of staat bij een goede strategie. Simpel gezegd, als je geen solide e-mail strategie implementeert, laat je kansen liggen. Daar wil je toch niet aan denken?

E-mailmarketing draagt bij aan diverse doelstellingen van jouw organisatie: van een lead een klant maken, het aantal conversies verhogen, méér websiteverkeer, maar ook het verhogen van de klantloyaliteit. E-mailmarketing is inzetbaar binnen de gehele customer journey. Je verzamelt waardevolle data waarmee je jouw database kunt verrijken. Deze data kun je weer toepassen binnen je social media- of SEA-strategie om te zorgen voor cross-channel growth. 

Wat kun je van ons verwachten?

Bij Online Klik geloven we in samenwerking. Onze slogan is ook niet voor niks: Team up, Power up. Met jouw passie voor het bedrijf en onze expertise voor mailmarketing, kunnen we het maximale eruit halen! Dat betekent wel dat we jouw hulp nodig zullen hebben tijdens het gehele proces. Want zeg nou eerlijk: wie kent de doelgroep beter dan jijzelf? Maar hoe zit het proces nou precies in elkaar? 

Stap 1: Kick-off sessie

Wij beginnen elk project met een kick-off sessie waarbij we alles over jouw bedrijf te weten willen komen. We duiken samen in jullie bedrijfscultuur en bepalen welke doelstellingen behaald moeten worden. Vervolgens gaan we op zoek naar de juiste e-mailmarketing strategie om deze doelen te behalen. Een goede basis is namelijk van essentieel belang. Wij kijken dus niet alleen naar de al bestaande e-mailcampagnes, maar ook naar het complete plaatje rondom de communicatie naar de doelgroep en/of de website. 

Stap 2: Set-up

Hebben we alle informatie die we nodig hebben? Dan gaan onze e-mail specialisten aan de slag met de set-up. Van het designen van een e-mail template, het integreren van een CRM/CMS tot het creëren van nieuwe content(flows) en het zorgen voor de juiste segmentatie. We hebben een aardig lijstje om aan te voldoen, maar onze e-mail specialisten doen er alles aan om de ESP (Email service provider) volledig in te richten.

Stap 3: Implementatie

Heb je nog een gaatje in je agenda? Want het is tijd om samen de campagnes door te nemen. We willen namelijk zeker weten dat de mails helemaal naar jouw wens zijn voordat we ze live zetten. Tevens bespreken we de contentkalender en kijken we naar de roadmap die we hebben uitgestippeld. Zo heeft iedereen een duidelijk beeld van wat er de komende tijd te wachten staat!

Stap 4: Analyseren en optimaliseren

Na het live zetten van de automations blijven wij continu de prestaties van de campagnes monitoren. Er zijn tientallen factoren om rekening mee te houden. Denk aan het tijdstip van verzenden, lijstsegmentatie, contentcreatie, klikratio en CTA. We houden de campagnes en de resultaten actief in de gaten zodat er op tijd kan worden bijgestuurd. We gaan voor het optimale resultaat. Zo zorgen we ervoor dat we de nieuwste ideeën toepassen en spelen we in op kansen in de markt.

Stap 5: Periodieke evaluatie

Team up, Power up. Remember? We hechten grote waarde aan het informeren van onze klanten en om ervoor te zorgen dat we het meeste uit de samenwerking halen, plannen we periodieke evaluaties in. Zo weten we precies wat er gaande is én of we nog op koers varen. Tevens een mooi moment om te sparren over nieuwe ideeën, om de concurrent altijd één stap voor te blijven. 

Klantcase

Wij weten hoe uitdagend het is om écht contact te maken met je doelgroep in een oververzadigde markt. Dat is precies de reden waarom wij niet de focus leggen op generieke mails, maar juist op e-mails die gepersonaliseerd zijn voor specifieke doelgroepen. Zo behalen we de hoogste ratio’s en ROI’s. Vind je het allemaal nog wat theoretisch en abstract? Bekijk dan eens onze case!

De-Slaapfabriek

De-Slaapfabriek is een sterk groeiende onderneming met een ruim assortiment aan onder andere boxsprings, bedden, matrassen en andere slaapartikelen. Waar we voorheen alleen Google Ads en social advertising inzetten, zetten we sinds 2021 ook ActiveCampaign in als marketing automation tool om (potentiële) klanten bekend te maken met het aanbod van De-Slaapfabriek. In deze case nemen we je mee door enkele automations die we hebben toegepast.

E-mailmarketing software

Om het onderste uit de kan te halen, werken wij onder andere samen met:

Wij zorgen dat jouw e-mail strategie klikt

Een nieuwsbrief versturen is niet zo moeilijk, maar het op de juiste manier inzetten van e-mailmarketing is dat wél. Wil jij ook starten met het opzetten van (automated) e-mailcampagnes, maar heb je geen idee hoe je dit in kan richten en wat de mogelijkheden zijn? Schroom niet om eens vrijblijvend te bellen met één van onze e-mailmarketing specialisten of daag ons hieronder uit. Wij helpen jou als e-mailmarketing bureau maar al te graag!

Daag jij ons uit?
Lisanne
Lisanne Spaargaren
E-mail- & Social Advertising Specialist