ALD Automotive

Sollicitaties verzamelen via LinkedIn

ALD Automotive is geen gewone leasemaatschappij, maar een bedrijf dat klanten écht vooruit helpt met persoonlijke aandacht en een glimlach. De doelstellingen bereiken en de identiteit over brengen op klanten, kan ALD Automotive alleen als ze topmensen in dienst hebben. Mensen die meedenken met de klanten, de allerbeste service bieden en die slim nadenken over de toekomst.

 

Om die reden was ALD Automotive op zoek naar online mogelijkheden voor het uitzetten van vacatures. Wij hebben hen daarbij geholpen en hebben sollicitaties van topmensen verzameld via LinkedIn. Hiervoor hebben we gebruik gemaakt van LinkedIn Jobs en LinkedIn vacature plaatsingen.

Doelgroep en strategie

Om de juiste doelgroep aan te spreken met de vacatures, zorgden we ervoor dat de vacatures vindbaar waren op LinkedIn Jobs. Op die manier vinden mensen die daadwerkelijk op zoek zijn naar een (nieuwe) functie de vacatures van ALD Automotive en bereiken we daarmee dus ook de meest relevante mensen. Belangrijk punt daarbij is dat de vacature aansluit op functies waar mensen naar zoeken, maar ook dat de bedrijfstak hierop aansluit. Daarnaast is het van belang om de vacature te matchen met relevante vaardigheden die benodigd zijn in de betreffende functie. Door de vacature zo specifiek mogelijk in te richten, proberen we ervoor te zorgen dat er zoveel mogelijk relevante sollicitaties binnen komen.

 

Naast LinkedIn Jobs hebben we ook gebruik gemaakt van LinkedIn vacature plaatsingen en LinkedIn Sponsored Ads. Via deze advertenties proberen we op basis van werkervaring en relevante functies, topmensen te bereiken en op de hoogte te brengen van een voor hen relevante vacature bij ALD Automotive. Ondanks dat deze mensen zelf niet actief op zoek zijn naar een nieuwe functie, kunnen zij wel worden getriggerd met een advertentie. Tegelijkertijd dragen deze advertenties bij aan de merkbekendheid van ALD Automotive in de regio.

‘In samenwerking met Online Klik hebben we op korte termijn het aantal sollicitaties via LinkedIn een enorme boost kunnen geven. Naast het aantal sollicitaties hebben we ook ons bereik via social media weten verdubbelen. En dit is natuurlijk goed voor de zichtbaarheid en onze naamsbekendheid.’

Resultaten

In het laatste kwartaal van 2019 hebben we voor ALD Automotive een aantal uiteenlopende functies online gezet. Uiteindelijk hebben we voor deze vacatures 4.196 weergaven gerealiseerd, terwijl er 178 keer direct werd gesolliciteerd via LinkedIn op de openstaande functies van ALD.

Weergaven
0
Sollicitaties
0
Meer social bereik
0 %

 

Ook op zoek naar topmensen voor functies binnen jouw bedrijf? Neem gerust eens contact met ons op om de online mogelijkheden voor het vinden van sollicitanten met ons te bespreken.

Bekijk meer cases

Strategie  SEA

Bubbelkoning

Omnichannel ROAS stijging van 200% in 2023 en 700% in 2024
Branding

MOOI Parfumerie

Passend marketing concept voor MOOI en de doelgroep ontwikkeld
Social

Lakedance

22% stijging in de ticket verkoop
SEA

Aerofilm

+767% harde conversies en -82% CPA
E-mail

Soccerfanshop

+ 14% in omzet door gepersonaliseerde e-mail banners
Social  SEA  SEO

Johannes Fontanus College

+14% inschrijvingen voor het open huis van JFC
SEA

AB Netten

Stijging van 1.739% in omzet
Social

Label A

427 leads met een CPA van €11,73
SEA

Parfumswinkel

Automatisering in de online marketing