Online Klik - Online Marketing bureau eindhoven

Shortlease 123

Shortlease 123 - Organisch verkeer realiseren aan de hand van de 3 SEO pijlers

Doelgroep en strategie

Om de organische resultaten te optimaliseren, was het nodig om alle drie de SEO-pijlers aan te pakken:

 

  • Content; de website is verrijkt met drie regionale landingspagina’s en we hebben ervoor gezorgd dat de huidige contentpagina’s een unieke meta titel, description en H1 hebben gekregen om zo de weergave binnen de zoekresultaten van Google te optimaliseren.

 

  • Techniek; we hebben advies gegeven over de websitesnelheid en hebben optimalisatie mogelijkheden aangeleverd. Vervolgens is met de webbouwer afgestemd welke punten opgepakt konden worden.

 

Nadat deze eerste 2 pijlers zijn opgepakt, is er een nulmeting uitgevoerd om te kijken waar Shortlease123.nl zich op dat moment bevond in de organische ranking. Op basis hiervan is de linkbuildingstrategie bepaald.

 

  • Linkbuilding; de focus lag op een paar landelijke en regionale zoekwoorden om het organisch verkeer en het aantal organische leads te verhogen. Daarnaast lag de focus op het vermeerderen van het aantal externe follow links en verwijzende domeinen.

Resultaten

Deze nieuwe aanpak heeft geresulteerd in de volgende resultaten:

 

Aantal organische klikken op 'Shortlease'
+ 0 %
Aantal leads uit organisch verkeer
+ 0 %
Gem. organische CTR van 0,7% naar 1,2%
0 %

Daarnaast realiseerden we ook deze resultaten voor Shortlease:

 

  • Door het verrijken van de content en het on-page optimaliseren van bestaande pagina’s, neemt Shortlease123.nl top 3 posities in voor alle regionale zoekwoorden.

 

  • Door de geïmplementeerde linkbuildingstrategie is Shortlease123 binnen één jaar gestegen naar top 5 posities op alle focus zoekwoorden. Dit heeft geresulteerd in meer organische zichtbaarheid. Het organisch verkeer is hierdoor gestegen met 193%.

 

  • Het aantal organische vertoningen op het zoekwoord “shortlease” is verdubbeld ten opzichte van het jaar ervoor.

 

  • NL neemt nu meerdere nummer 1 posities in, bijvoorbeeld op het zoekwoord “goedkoopste shortlease”.

 

  • Alle SEO-waarden (o.a. autoriteit en betrouwbaarheid) zijn gestegen.

Ook zulke mooie resultaten halen voor jouw bedrijf?

We denken graag mee om ook voor jouw bedrijf zulke mooie resultaten te behalen. Als complete online marketing partner gaan we daarvoor met je aan tafel om de uitdaging te bespreken en welke online kanalen daarbij zouden passen. Interesse? Vraag dan een gratis quickscan aan!

Bekijk meer cases

Social

ALD Automotive

Topmensen vinden voor vacatures via linkedin
E-mail

Parfumswinkel

Het maximale uit je Customer Data Platform halen
Social

Label A

427 leads met een CPA van €11,73
SEA

Ecorus

Stijging van 226% in het aantal leads
Social

Kredietunie Brabant

Het realiseren van leads, van zowel de kredietgevende als kredietnemende kant.
SEA  Branding

Allianz Direct

Banneroptimalisatie resulteerde in een verbetering van 208% in volume en een 42% lagere CPA
Social

DASmakkelijk

De CPL met 43,38% verlaagd
SEO

Tuinvisie

Digital PR-campagne zorgt voor meer naamsbekendheid en bespaart linkbuildingkosten
Branding

MOOI Parfumerie

Passend marketing concept voor MOOI en de doelgroep ontwikkeld