Online Klik

Shortlease 123

Shortlease 123 - Organisch verkeer realiseren aan de hand van de 3 SEO pijlers

Doelgroep en strategie

Om de organische resultaten te optimaliseren, was het nodig om alle drie de SEO-pijlers aan te pakken.

 

Content; de website is verrijkt met drie regionale landingspagina’s en we hebben ervoor gezorgd dat de huidige contentpagina’s een unieke meta titel, description en H1 hebben gekregen om zo de weergave binnen de zoekresultaten van Google te optimaliseren.

Techniek; we hebben advies gegeven over de websitesnelheid en hebben optimalisatie mogelijkheden aangeleverd. Vervolgens is met de webbouwer afgestemd welke punten opgepakt konden worden.

Nadat deze eerste 2 pijlers zijn opgepakt, is er een nulmeting uitgevoerd om te kijken waar Shortlease123.nl zich op dat moment bevond in de organische ranking. Op basis hiervan is de linkbuildingstrategie bepaald.

Linkbuilding; de focus lag op een paar landelijke en regionale zoekwoorden om het organisch verkeer en het aantal organische leads te verhogen. Daarnaast lag de focus op het vermeerderen van het aantal externe follow links en verwijzende domeinen.

Resultaten

  • Door het verrijken van de content en het on-page optimaliseren van bestaande pagina’s, neemt Shortlease123.nl top 3 posities in voor alle regionale zoekwoorden.
  • Door de geïmplementeerde linkbuildingstrategie is Shortlease123 binnen één jaar gestegen naar top 5 posities op alle focus zoekwoorden. Dit heeft geresulteerd in meer organische zichtbaarheid. Het organisch verkeer is hierdoor gestegen met 193%.
  • Het aantal leads uit organisch verkeer is met ruim 200% gestegen.
  • Het aantal organische vertoningen op het zoekwoord “shortlease” is verdubbeld ten opzichte van het jaar ervoor.
  • Het aantal organische klikken op het zoekwoord “shortlease” is met 163% gestegen.
  • NL neemt nu meerdere nummer 1 posities in, bijvoorbeeld op het zoekwoord “goedkoopste shortlease”.
  • De gemiddelde organische CTR is gestegen van 0,7% naar 1,2%.
  • Alle SEO-waarden (o.a. autoriteit en betrouwbaarheid) zijn gestegen.

Bekijk meer cases

SEA  Social

Soccerfanshop

Grootste voetbalwebshop van Nederland
E-mail

Parfumswinkel

Het maximale uit je CDP halen
SEA  Social

Malelions

De omzet voor lifestyle brand Malelions is met 300% gestegen
SEA

AB Netten

1.739% stijging in omzet
SEA

Parfumswinkel

Automatisering in de online marketing
Social

Lakedance

22% stijging in de ticket verkoop
SEA

Ecorus

Stijging van 226% in het aantal leads
Social

Prospex

236 meer leads, 51 meer klantafspraken
Social

DASmakkelijk

De CPL met 43,38% verlaagd