Google Ads en banneroptimalisatie voor Allianz Direct
Al meer dan acht jaar werken we zeer prettig samen met Allianz Direct. Sinds 2014 hebben wij met succes de verantwoordelijkheid op ons genomen voor het beheer en de optimalisatie van de Google Ads campagnes van deze vooraanstaande multinational.
In het verleden concentreerden we ons voornamelijk op Google Search, maar de afgelopen jaren hebben we gezien dat de andere facetten binnen Google Ads steeds belangrijker worden. Momenteel zijn we actief in bijna alle denkbare campagnetypen. Voor elk van deze campagnes passen we een unieke, winstgevende strategie toe. Naast Google Search maken we nu met succes gebruik van diverse kanalen, waaronder YouTube, Google Display, Discovery en Performance Max-campagnes.
Een cruciaal element om de prestaties van deze campagnes te verbeteren, is het zorgen voor voldoende hoogwaardige content. Daarom hebben we voor Allianz Direct verschillende soorten banners ontworpen. Waar we in het verleden werkten met twee banners die qua uiterlijk sterk op elkaar leken, maken we nu gebruik van vijf verschillende banners. Elk met een eigen unieke boodschap.
Het resultaat
Het toevoegen van deze banners aan de campagnes heeft direct een positief effect gehad op de performance. Het resulteerde in een toename van het volume met maar liefst 208%, terwijl de kosten per acquisitie (CPA) zijn gedaald met 42%.
Deze test benadrukt dat het verbeteren van bannersets cruciaal is om de performance te verbeteren. Voor Allianz Direct houden we ons nu structureel bezig met het aanpassen van de banners, waardoor het volume hoog blijft en de kosten per conversie laag.
Wil jij ook graag jouw bannerstrategie naar een hoger niveau tillen? Neem dan vrijblijvend contact op met ons. Wij staan klaar om je te helpen de prestaties van jouw online advertenties te verbeteren en jouw merk naar nieuwe hoogten te brengen.