Logo Online Klik: Online Marketing Bureau Eindhoven

DASmakkelijk

Bewijs dat een gerichte benadering van de doelgroep in de B2B markt loont

DASmakkelijk maakt aanbesteden voor Gemeenten en Onderwijs sneller en eenvoudiger. DASmakkelijk is specialist in Dynamische Aankoop Systemen. Van het voorbereiden en instellen van het DAS, het beoordelen van leveranciers die een verzoek tot deelname doen tot het gebruik van het DAS. Het DAS en de vele voordelen ervan zijn nog bij relatief weinig organisaties bekend. DASmakkelijk brengt hier verandering in. Wij helpen ze met een effectieve Social Advertising strategie via LinkedIn om nieuwe klanten te vinden.

De uitdaging

LinkedIn is een uitstekende manier om leads te realiseren en daardoor nieuwe klanten in je portfolio te krijgen. We zijn daarom gestart met een LinkedIn campagne om nieuwe leads te realiseren in de doelgroep: Gemeenten en Onderwijs. Reclamebureau Tandem verzorgt alles op het gebied van content en de website, en Online Klik genereert via LinkedIn de leads. Aan het begin van de campagne zijn we gestart met een brede benadering van de doelgroep, waarbij we de Gemeenten en het Onderwijs samen targeten en benaderen met één whitepaper, dezelfde uitingen en een website die beide doelgroepen aanspreekt met dezelfde boodschap.

 

De resultaten zijn goed, maar hoe kunnen we ervoor zorgen dat de resultaten nog beter worden? Dat we de doelgroep gerichter aan kunnen spreken, zodat de personen binnen de doelgroep zich meer aangesproken voelen? Dat was onze uitdaging!

Doelgroep & website

De start is gemaakt op de website, waar enerzijds aparte landingspagina’s zijn gemaakt gericht op Gemeenten en anderzijds op het Onderwijs. Op deze manier kunnen we de doelgroep gerichter aanspreken en benaderen met relevante content. Dit hebben we perfect door kunnen voeren in de targeting binnen LinkedIn. Door de targeting zo in te stellen dat we alleen personen bereiken die werkzaam zijn binnen Gemeenten of het Onderwijs, hebben we de advertenties en de bijbehorende content ‘persoonlijk’ kunnen maken.

 

Online-Klik-Case-DAS-makkelijk Normaal

Uitingen en whitepaper

De splitsing van de doelgroep heeft ervoor gezorgd dat we de content (whitepaper) en advertenties persoonlijk hebben kunnen maken. In plaats van één whitepaper voor beide doelgroepen, zijn er twee whitepapers gemaakt die we per doelgroep aanbieden. Daarnaast heeft Tandem voor beide doelgroepen specifiek beeldmateriaal gemaakt, zodat de voordelen per branche gecommuniceerd kunnen worden.

Resultaten

Het kost tijd om de campagneresultaten te verbeteren en leads te realiseren. Als bedrijf wil je het liefst direct al veel (kwalitatieve) leads tegen lage kosten, maar in werkelijkheid is het een proces waar we naartoe werken. Deze LinkedIn campagne is hier een perfect voorbeeld van, waarbij we naar het grote plaatje hebben gekeken om de resultaten te verbeteren. We zijn erin geslaagd om de doelgroep gerichter aan te kunnen spreken en dit is duidelijk terug te zien in de resultaten:


» Huidige CTR: 0,47%                                           » Nieuwe CTR: 0,67%
» Huidige CPC: € 5,32                                          » Nieuwe CPC: € 3,95
» Aantal leads: 78                                                  » Aantal leads: 70
» Huidige CPL: € 45,92                                        » Nieuwe CPL: € 26,00

Ook zulke mooie resultaten halen voor jouw campagne?

We denken graag mee om ook voor jouw bedrijf zulke mooie resultaten te behalen. Als complete online marketing partner gaan we daarvoor met je aan tafel om de uitdaging te bespreken en welke online kanalen daarbij zouden passen. Interesse? Vraag dan een gratis quickscan aan!

Bekijk meer cases

Social

Kredietunie Brabant

Het realiseren van leads, van zowel de kredietgevende als kredietnemende kant.
Social  SEA  SEO

Johannes Fontanus College

+14% inschrijvingen voor het open huis van JFC
SEA  Branding

Allianz Direct

Banneroptimalisatie resulteerde in een verbetering van 208% in volume en een 42% lagere CPA
E-mail

De-Slaapfabriek

De volledige potentie van e-mailmarketing
SEA

Parfumswinkel

Automatisering in de online marketing
Branding

MOOI Parfumerie

Passend marketing concept voor MOOI en de doelgroep ontwikkeld
SEO

Shortlease 123

Aantal leads uit organisch verkeer met 200% gestegen
Data-analytics

By-Bar

Innovatieve data-analyse voor betere klantsegmentatie, product aanbevelingen en groei
Social

Prospex

236 meer leads, 51 meer klantafspraken