Online Klik

DASmakkelijk

Bewijs dat een gerichte benadering van de doelgroep in de B2B markt loont

DASmakkelijk maakt aanbesteden voor Gemeenten en Onderwijs sneller en eenvoudiger. DASmakkelijk is specialist in Dynamische Aankoop Systemen. Van het voorbereiden en instellen van het DAS, het beoordelen van leveranciers die een verzoek tot deelname doen tot het gebruik van het DAS. Het DAS en de vele voordelen ervan zijn nog bij relatief weinig organisaties bekend. DASmakkelijk brengt hier verandering in. Wij helpen ze met een effectieve Social Advertising strategie via LinkedIn om nieuwe klanten te vinden.

De uitdaging

LinkedIn is een uitstekende manier om leads te realiseren en daardoor nieuwe klanten in je portfolio te krijgen. We zijn daarom gestart met een LinkedIn campagne om nieuwe leads te realiseren in de doelgroep: Gemeenten en Onderwijs. Reclamebureau Tandem verzorgt alles op het gebied van content en de website, en Online Klik genereert via LinkedIn de leads. Aan het begin van de campagne zijn we gestart met een brede benadering van de doelgroep, waarbij we de Gemeenten en het Onderwijs samen targeten en benaderen met één whitepaper, dezelfde uitingen en een website die beide doelgroepen aanspreekt met dezelfde boodschap.

De resultaten zijn goed, maar hoe kunnen we ervoor zorgen dat de resultaten nog beter worden? Dat we de doelgroep gerichter aan kunnen spreken, zodat de personen binnen de doelgroep zich meer aangesproken voelen? Dat was onze uitdaging!

Doelgroep & Website

De start is gemaakt op de website, waar enerzijds aparte landingspagina’s zijn gemaakt gericht op Gemeenten en anderzijds op het Onderwijs. Op deze manier kunnen we de doelgroep gerichter aanspreken en benaderen met relevante content. Dit hebben we perfect door kunnen voeren in de targeting binnen LinkedIn. Door de targeting zo in te stellen dat we alleen personen bereiken die werkzaam zijn binnen Gemeenten of het Onderwijs, hebben we de advertenties en de bijbehorende content ‘persoonlijk’ kunnen maken.

Online-Klik-Case-DAS-makkelijk Normaal

Uitingen en Whitepaper

De splitsing van de doelgroep heeft ervoor gezorgd dat we de content (whitepaper) en advertenties persoonlijk hebben kunnen maken. In plaats van één whitepaper voor beide doelgroepen, zijn er twee whitepapers gemaakt die we per doelgroep aanbieden. Daarnaast heeft Tandem voor beide doelgroepen specifiek beeldmateriaal gemaakt, zodat de voordelen per branche gecommuniceerd kunnen worden.

Resultaten

Het kost tijd om de campagneresultaten te verbeteren en leads te realiseren. Als bedrijf wil je het liefst direct al veel (kwalitatieve) leads tegen lage kosten, maar in werkelijkheid is het een proces waar we naartoe werken. Deze LinkedIn campagne is hier een perfect voorbeeld van, waarbij we naar het grote plaatje hebben gekeken om de resultaten te verbeteren. We zijn erin geslaagd om de doelgroep gerichter aan te kunnen spreken en dit is duidelijk terug te zien in de resultaten:


» Huidige CTR: 0,47%                                           » Nieuwe CTR: 0,67%
» Huidige CPC: € 5,32                                          » Nieuwe CPC: € 3,95
» Aantal leads: 78                                                  » Aantal leads: 70
» Huidige CPL: € 45,92                                        » Nieuwe CPL: € 26,00

Bekijk meer cases

SEA

AB Netten

1.739% stijging in omzet
SEA  Social

Soccerfanshop

Grootste voetbalwebshop van Nederland
SEA  Social

Malelions

De omzet voor lifestyle brand Malelions is met 300% gestegen
SEO

Shortlease 123

Aantal leads uit organisch verkeer met 200% gestegen
SEA

Ecorus

Stijging van 226% in het aantal leads
Social

Kredietunie Brabant

Het realiseren van leads, van zowel de kredietgevende als kredietnemende kant.
Social

Prospex

236 meer leads, 51 meer klantafspraken
E-mail

De-Slaapfabriek

De volledige potentie van e-mailmarketing
Social

Lakedance

22% stijging in de ticket verkoop