Google Ad Grants
Google Ad Grants: gratis adverteren voor non-profit organisaties
Kom ik in aanmerking voor Google Ad Grants?
Waar bij Google Ads iedereen een account kan aanmaken en kan adverteren in de zoekresultaten van Google, is dat bij Ad Grants heel anders. Om in aanmerking te komen voor het advertentietegoed moet je als non-profit organisatie aan bepaalde voorwaarden en richtlijnen voldoen. Zo komen ziekenhuizen, scholen en overheidsinstanties bijvoorbeeld niet in aanmerking. Om aanspraak te kunnen maken op het advertentietegoed moet jouw non-profit organisatie onder andere in het bezit zijn van een CBF-Keur of CBF verklaring van geen bezwaar. In Nederland geldt bovendien dat je in het bezit moet zijn van het door de Belastingdienst erkende Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI).
De richtlijnen van een Google Ad Grants account
De opbouw en het onderhoud van een Ad Grants campagne zien er eigenlijk hetzelfde uit als een normale AdWords campagne. Er zijn ook hier enkele richtlijnen waar je je aan moet houden. Doe je dat niet, dan kan het zomaar zijn dat je account op non-actief wordt gezet. Enkele richtlijnen zijn:
- Valuta instelling is dollar, geen euro
- Het maximale dagbudget is 329 dollar
- Advertenties mogen geen commerciële boodschap bevatten
- Je mag niet inkopen op zoektermen die uit één woord bestaan of woorden die veel te algemeen zijn
- Iedere maand moet je CTR 5% of hoger zijn
- Je mag alleen search campagnes inzetten
Voor alle richtlijnen verwijzen we je graag door naar de website van Google Ad Grants. Wil je graag meer weten over het inzetten van Google Ad Grants en of je hier wel of niet voor in aanmerking komt? Neem dan contact met ons op.
Bob Martens
Online marketing strateeg & interim e-commerce manager
Daag jij ons uit?
Wij bieden jou graag meer dan alleen onze online marketing diensten, daarom vind je bij ons alles onder één dak.