Wees je concurrenten een stap voor op Bol.com met de Channable repricer

Wees je concurrenten een stap voor op Bol.com met de Channable repricer

Een niet geheel onbelangrijk aspect wanneer je online producten verkoopt is om deze ook voor een goede prijs aan te bieden. Wanneer de prijs aantrekkelijk is voor de consument en tegelijkertijd jou ook iets oplevert is het doorgaans een goede prijs voor beide partijen. Echter is het een hele kunst om hier een goede balans in te vinden, want je wilt vaak ook een betere prijs kunnen bieden dan die van je concurrenten. Een goede oplossing hiervoor is de Bol.com Repricer van Channable

Met haar meer dan 70 miljoen maandelijkse bezoekers is Bol.com één van, zo niet, dé grootste webwinkel van Nederland. Maar ook door de ongekende groei die de e-commerce wereld meemaakt wordt er steeds meer gekocht op online marktplaatsen. Verkopers en adverteerders hebben dit natuurlijk ook door, waardoor de concurrentie op deze marktplaatsen alleen maar toeneemt. Hierdoor is het belangrijk om jouw producten zo scherp mogelijk aan te kunnen bieden op elk moment van de dag. 

Het is onbegonnen werk om constant de prijzen van je concurrenten in de gaten te houden om deze vervolgens ook weer aan te passen voor jouw producten. Om hier slim mee om te gaan kun je, voor Bol.com, gebruik maken van de Channable repricer.

De voordelen van Channable repricer

  1. Je blijft de concurrentie altijd een stapje voor
  2. Je prijzen blijven relevant en je biedt producten altijd voor de juiste prijs aan
  3. Je bepaalt zelf met wie je concurreert
  4. Je stelt zelf de minimum en maximumprijzen in
  5. Je bepaalt zelf welke producten je hierin meeneemt en welke niet

Verschillende strategieën

Momenteel kun je kiezen uit twee strategieën: de buy box strategie of de competitor strategie. Denk hier dus goed over na voordat je hier een keuze in maakt.

Buy box strategie

De buy box is de ‘in winkelwagen’-knop op Bol.com die ervoor zorgt dat de bestelling rechtstreeks wordt geplaatst bij de verkoper die het beste aanbod voor dat product heeft. Wil jij zoveel mogelijk voor de de buy box gaan? Kies deze strategie en wordt altijd de eerste keuze van Bol.com. Is de buy box al van jou? Dan zal er niets wijzigen aan je prijs. Mocht blijken dat je de buy box nog niet hebt, dan wordt je prijs automatisch verlaagd met 10 cent totdat je de buy box hebt of totdat je minimumprijs is bereikt.

Competitor strategie

Met deze strategie wordt er altijd een scherpere prijs geboden dan die van je concurrenten. Hierdoor kan de prijs dus naar boven en beneden veranderd worden. Wanneer jouw prijs bijvoorbeeld €3 onder jouw eerste concurrent zit, zorgt de repricer ervoor dat jij niet onnodig aan marge inlevert. Ook worden jouw minimum- en maximumprijzen in acht genomen en kun je zelf concurrenten uitsluiten, zoals ook Bol.com zelf. 

 

Ben jij benieuwd hoe de Channable repricer van toegevoegde waarde kan zijn voor jouw webshop in Bol.com? Neem dan contact op met onze SEA Specialisten en we gaan samen kijken naar de mogelijkheden voor jouw bedrijf!