Blog

Vergroot je kansen op Instagram met deze handige tips!

Instagram is een veelgebruikt social media kanaal en het groeit met de dag. Momenteel zijn er ruim 4 miljoen Instagram gebruikers in Nederland. Die 4 miljoen gebruikers wil jij natuurlijk het liefst allemaal bereiken! Maar hoe doe je dat? Door het veranderende algoritme op Instagram wordt het je niet makkelijk gemaakt. Wij geven je enkele handige tips.

 

Handige Instagram tips

‘Maak gebruik van keywords’. Waar vind je keywords in Instagram? Wanneer je jouw Instagram account opent en je profiel gaat bewerken, zie je het volgende staan:

 

  • Naam:
  • Gebruikersnaam:
  • Website:
  • Bio:

In het veld bij ‘naam’ kun je keywords gebruiken zodat je beter vindbaar wordt op Instagram. Gebruik relevante keywords voor jouw bedrijf. Voor ons zou dat zijn: ‘Online marketing bureau’.

 

Hashtags gebruiken

Instagram heeft sinds een aantal maanden een functie genaamd Instastories. Deze zogeheten ‘stories’ blijven 24 uur in je ‘stories’ staan en verdwijnen vervolgens. Je kunt hashtags niet alleen gebruiken in je foto maar ook in een instastory. Maar liefst 10 per foto! Hiervoor geldt ook: alleen relevante hashtags. Door het gebruik van hashtags wordt jouw bereik vergroot. Je kunt gewoon een tekst typen in instastory met het #-teken en dat 10 keer opnieuw doen. Je kunt ze zo groot/klein mogelijk maken als je wilt. Verstop ze bijvoorbeeld onder een ‘GIF-je’ zodat niet je hele beeld volstaat met hashtags #tipvandedag.

 

Wissel af met stickers, vermeldingen, locaties en vragen

Ben jij al bekend met deze attributen in Instastories? Je kunt een locatie taggen in je story zoals het bedrijf waar je op dat moment bent. Daarbij kun je stickers plaatsen die in het overzicht staan. Zoek een leuk GIF-je wat past bij het moment. Als voorbeeld:

 

 

Interactie is erg belangrijk op Instagram. Stel ze vragen, daag ze uit tot reageren. Wanneer bezoekers een reactie achterlaten op een foto moet je daar eigenlijk zo snel mogelijk op reageren voor je ‘ranking in Instagram’. Via een instastory kun je ook zorgen voor interactie. Dat doe je door middel van een ‘poll’ of ‘vragen’. Op deze manier betrek je de volgers echt bij je bedrijf. Laat ze meestemmen over bepaalde beslissingen die je wilt maken. Wellicht komen er interessante resultaten uit! Je kunt ze ook nog altijd persoonlijk benaderen door middel van het sturen van een DM. Een persoonlijk bericht oftewel een DM lijkt op de Messenger functie van Facebook.

 

IGTV

IGTV is een nieuwe functie sinds juni 2018. Laatst schreven wij al een blog over IGTV. Vanuit je stories kun je ook linken naar je IGTV-channel.

 

Contentplanning

Het plannen van je tweets en Facebook posts was al mogelijk, maar je kunt ook je Insta posts plannen. Er zijn diverse tools zoals Later en Hootsuite, waarmee jij je content kunt plannen. Zo kun je precies het tijdstip kiezen, wanneer jouw foto gepubliceerd moet worden.

 

Heb jij al een Instagram account voor jouw bedrijf? Zo niet, start dan vandaag nog met jouw Instagram account. Naast Instagram tips kunnen wij nog meer tips geven op het bied van online marketing. Vraag een gratis online marketing scan aan in of bel naar 040-3035050!