Pak je online kans: stippel een goede remarketing strategie uit

Pak je online kans: stippel een goede remarketing strategie uit

Marketing, remarketing, online remarketing. Zie jij af en toe ook door de bomen het bos niet meer in marketing land? Lees dan snel verder! Dit artikel zal je helpen om in grote lijnen inzicht te krijgen in de kansen die online remarketing biedt voor jouw bedrijf.

Google remarketing

Online remarketing kan uitgesplitst worden in twee verschillende disciplines. Google Search en Google Display. Het grote verschil tussen de twee zit hem in de manier van communicatie. Google Search maakt gebruik van tekstadvertenties, Google Display maakt daarentegen gebruikt van beeldadvertenties. Met deze advertenties kun je vervolgens mensen bereiken die je website of specifieke pagina’s hebben bezocht. Daarnaast kun je zelfs bezoekers retargeten die een product hebben toegevoegd aan de winkelwagen, maar vervolgens geen aankoop hebben gedaan. Deze groep is voor jouw bedrijf dus super relevant en daar moet je iets mee doen! Ze hebben immers al kennis gemaakt met je bedrijf en de producten of diensten.

Waar liggen de kansen?

Remarketing kan voor verschillende doeleinden worden ingezet. Denk daarbij aan het stimuleren van je verkoopcijfers en naamsbekendheid, maar ook leadgeneratie. Wanneer je remarketing inzet, heb je de mogelijkheid om de perfecte doelgroep op het juiste moment te bereiken. Bij een doelgroep in AdWords kun je denken aan de reeds genoemde voorbeelden, websitebezoekers, winkelwagen verlaters etc. Je advertenties worden getoond aan een relevanter publiek, wat de kans op conversie aanzienlijk doet stijgen.

Remarketing in actie

Nu je in grote lijn weet hoe remarketing in elkaar steekt zullen we een voorbeeld geven om dit proces een beeld in actie te geven.

Stel: je bent op zoek naar nieuwe kleding. Je zoekt vele websites af naar de beste koop en vergelijkt er op los. De volgende middag wil je in de pauze een filmpje kijken op YouTube. Vervolgens krijg je een advertentie van de kleding die jij gister bekeken hebt voorgeschoteld. Later lees je een artikel, en drie keer raden, daar is de kleding van gister weer. Misschien toch maar even verder shoppen, je hebt immers echt nieuwe kleding nodig.

Dit betekent dat deze organisaties gebruik maken van remarketing door middel van het Google Display Netwerk. Doordat bedrijven gebruik maken van remarketing zijn de advertenties perfect afgestemd op jouw wensen en behoeften als consument.

Wil je weten welke remarketing kansen er liggen voor jouw organisatie? Neem dan eens contact op om te sparren over de online kansen voor jouw bedrijf.