Blog

De mogelijkheden van adverteren op LinkedIn

De producten of diensten van je bedrijf online promoten, gebeurt het vaakst via drie kanalen: Google, Facebook en Instagram. Logisch, want deze kanalen behoren tot de meest populaire advertentie platforms. Veel bedrijven zijn dan ook huiverig voor de inzet van andere platforms, ondanks dat deze misschien beter passen bij de bedrijfsdoelstellingen. LinkedIn is zo’n platform. Over het algemeen duurder dan de gebruikelijke platforms, maar ondanks dat kent LinkedIn natuurlijk ook voordelen. Lees verder en ontdek hoe adverteren op LinkedIn jouw bedrijf verder kan helpen.

Wie kan ik bereiken op LinkedIn

LinkedIn is een zakelijk platform gericht op professionals. Wereldwijd kent LinkedIn 610 miljoen gebruikers, waarvan 7 miljoen gebruikers zich in Nederland bevinden. Wanneer jouw bedrijf zich richt op het bereiken van zakelijke professionals, dan is LinkedIn een enorm geschikt platform. De doelgroep bevindt zich op dit kanaal en ook de specifieke targeting mogelijkheden bieden een enorme kans voor jouw bedrijf.

Wat kan ik bereiken met LinkedIn

Aan de campagnes op LinkedIn kunnen een aantal verschillende doelstellingen worden gekoppeld. Uiteraard is het belangrijk om vooraf na te denken over je bedrijfsdoelstellingen en ervoor te zorgen dat je campagne doelstellingen hierop aansluiten. Hieronder een overzicht van deze doelstellingen, waarna we er daarvan een aantal uitlichten.

Adverteren-op-Linked-in

Lead Generatie

De naam zegt het al: deze campagne doelstelling draagt bij aan het binnenhalen van leads. Aan de advertenties in deze campagne voeg je een lead formulier toe, die potentiële klanten op LinkedIn invullen zonder naar je bedrijfswebsite te klikken. Lead Generatie campagnes zijn erg succesvol voor bedrijven die actief zijn in de B2B markt en op zoek zijn naar zakelijke leads.

Website Conversies

Anders dan het genereren van leads kunnen LinkedIn campagnes ook bijdragen aan het binnenhalen van conversies via je bedrijfswebsite. Hieronder verstaan we online bestellingen, registraties of downloads van waardevolle documenten. Voordeel van deze campagnes is dat mensen naar een landingspagina op je bedrijfswebsite klikken en op die manier meer informatie krijgen over je product of dienst.

Sollicitanten

Met zoveel zakelijke professionals op LinkedIn is het platform uitermate geschikt voor het binnenhalen van sollicitaties op je actieve vacatures. Dit kan enerzijds door het richten van advertenties op mensen die werkzaam zijn in de juiste branche of die relevante functies bekleden. Anderzijds kan dit ook door het toevoegen van vacatures aan de LinkedIn vacature pagina. Dit is doorgaans meer succesvol voor deze doelstelling. Mensen die zelf op zoek zijn naar een nieuwe baan zoeken namelijk via de vacature pagina zelf naar interessante functies en staan dus daadwerkelijk open voor een nieuwe functie.

Is LinkedIn het juiste platform voor mijn bedrijf?

Nu je een beter beeld hebt gekregen over de advertentie mogelijkheden van LinkedIn, kan ik me voorstellen dat je je afvraagt of LinkedIn het juiste platform is voor jouw bedrijf. Natuurlijk hangt dit af van het product, de dienst die je levert en van de doelgroep die je wil bereiken. Mocht jouw ideale doelgroep  bestaan uit een specifieke zakelijke doelgroep, dan is het naar onze mening zeker interessant om te adverteren via LinkedIn. Laat je daarin vooral niet afremmen door de vaak hogere kosten per klik vergeleken met de meer gebruikelijke advertentie platforms. De kwaliteit van de leads, sollicitaties of andere conversies is vaak namelijk wel hoger dan die binnen worden gehaald via andere platforms en het bereiken van de juiste zakelijke doelgroep kan op deze platforms ook een stuk lastiger blijken.

Mocht je na het lezen van de LinkedIn mogelijkheden nog met vragen zitten of twijfelen over de geschiktheid van dit platform voor jouw bedrijf, dan kun je altijd contact opnemen met een van onze Social Advertising specialisten voor meer informatie.