Waarom Online Marketing bijna hetzelfde is als de Olympische Spelen

Waarom Online Marketing bijna hetzelfde is als de Olympische Spelen

Het is februari 2018 en de Olympische Winterspelen zijn in volle gang. Juist op deze Winterspelen is Nederland als klein landje relevant. Menig landgenoot zit deze dagen voor de buis om de verrichtingen van Neerlands trots te volgen; onze schaatsers. Eén van de belangrijkste redenen waarom zoveel mensen het schaatsen kijken is voor de hand liggend; het is namelijk de enige sport waarin wij Nederlanders absoluut tot de wereldtop behoren. Dit wordt iedere 4 jaar weer bewezen door het grote aantal medailles. En hoewel het soms vanzelf lijkt te gaan, werken onze Nederlandse schaatsers hier ontzettend hard voor. Over dat harde werken gesproken, wist jij dat er ontzettend veel overeenkomsten zijn tussen online marketing en de Olympische Spelen?

Trainen, trainen en nog eens trainen
Online marketing kantoren zijn er vandaag de dag in overvloed. Met een laptop en een werkende internetverbinding kom je al een heel eind. Deze kantoren vissen allemaal in dezelfde ‘klantenvijver’. De Olympische Spelen werken hetzelfde; er zijn honderden sporters die allemaal mee willen doen aan de Spelen, maar het aantal plaatsen is beperkt. Om op het gewenste niveau te komen kun je als sporter dus maar één ding doen en dat is trainen, trainen en nog eens trainen!

Ook binnen de online marketing branche is training dé sleutel tot een podium plaats. Oefening baart kunst en dit is zeker het geval in de wereld van Adwords, SEO en Facebook Advertising. Door continue te trainen met nieuwe Adwords functionaliteiten blijf je de concurrentie voor in de race voor het goud. Iedere A/B test in Facebook traint je als online marketeer en zorgt dat je volgende campagne van nog hoger niveau is.

training

Een goede voorbereiding is alles
Alleen hard trainen is niet voldoende om de gouden plak binnen te slepen in online marketing. Iedere deelnemer van de Olympische Spelen is voorbereid tot in de puntjes. Tactieken, informatie over tegenstanders, de weersomstandigheden; alles wordt meegenomen in de voorbereiding. Een goede online marketeer doet precies hetzelfde voor zijn of haar klant. Hoe meer informatie beschikbaar is, des te beter de kwaliteit van de online marketing (strategie) hiervan is. Een uitgebreide analyse van de klant, de markt en de concurrentie zorgen ervoor dat je altijd beslagen ten ijs komt.

plan van aanpak

Winst zit hem in de details
Iedereen die eens een schaatswedstrijd heeft gevolgd weet het, de winst zit hem in de details. Podium plaatsen worden vaak gewonnen op honderdsten van een seconde! Een sporter heeft een volledig afgestemd voedingsschema of gebruikt geavanceerde technieken voor spierherstel. Dit oog voor detail maakt het verschil tussen winnen of verliezen. De winst voor onze klanten zit hem vaak in de belangrijke details. Een online marketeer die voor goud gaat, heeft oog voor deze details, zonder de race uit het oog te verliezen.

details

Echte winnaars willen altijd meer
Training, voorbereid en een oog voor detail zijn belangrijke factoren voor Olympische sporters en online marketeers. Het belangrijkste wat de gouden medaillisten van de vierde plaats onderscheid is echter anders. De grootste sporters in de geschiedenis hebben allemaal één ding gemeen; de honger voor meer! De volgende medaille of het verbeteren van een record, de echte winnaars hebben nooit genoeg. Online marketeers die het beste resultaat behalen voor hun klanten zijn hetzelfde en nooit helemaal tevreden. Een goed resultaat smaakt altijd naar meer, want er zijn altijd mogelijkheden om het nóg beter te doen!

Wil jij ook gaan voor goud met jouw online marketing? Neem dan eens contact met ons op voor een kop koffie!

goudenmedaille