Blog

Snapchat bedrijfsprofielen: verzamelpagina voor merken

Iedereen kent Snapchat van foto’s en video’s die na korte duur verdwijnen en natuurlijk van de 24-uurs Stories. Dit keer stapt Snapchat uit haar comfortzone door merken een eigen bedrijfspagina te geven: een omgeving voor (video) content, AR lenses en e-commerce mogelijkheden. Momenteel wordt het in bèta getest door 15 bedrijven.

Merken krijgen een eigen verzamelpagina binnen Snapchat

Merken kunnen al adverteren op Snapchat en Stories delen met volgers, maar nu krijgen ze ook een eigen bedrijfsprofiel waar iedereen hen kan altijd kan vinden. Deze bedrijfsprofielen hebben veel weg van de Creater Profiles die Snapchat vorig jaar heeft gelanceerd.

Maar hoe vinden gebruikers jouw merk binnen Snapchat? Gebruikers kunnen op zoek gaan naar jouw merk door middel van de zoekfunctie, QR-codes scannen of door gesponsorde content die jij inzet als merk.

Snapchat verzamelpagina

De 4 hoofdonderdelen van je bedrijfsprofiel

De vraag is natuurlijk welke mogelijkheden een bedrijfsprofiel kan bieden voor jouw merk. Hieronder geven je een overzicht van de 4 hoofdonderdelen waaruit een bedrijfsprofiel bestaat:

  • Highlights
    Vergelijkbaar met een Instagram profiel, kun je nu content op je bedrijfspagina plaatsen die niet na 24 uur verdwijnt, maar er permanent op blijft staan! Met Highlights kunnen merken hun beste ‘Snaps’, Stories, maar ook overige video’s en foto’s op hun profiel bewaren. Zo kun je als bedrijf je eigen content pagina creëren. Gebruikers kunnen bedrijven gaan volgen, zodat ze altijd op de hoogte blijven van hun favoriete merk.
  • Stories
    Merken kunnen Stories plaatsen op hun bedrijfsprofiel, zodat volgers een kijkje kunnen nemen achter de schermen.
  • AR lenses
    Bedrijfsprofielen worden ook een plek waar merken hun AR lenses kunnen bewaren. Zo kunnen volgers of nieuwe gebruikers de unieke AR lenses altijd terugvinden.
  • Native Stories
    De nieuwe bedrijfsprofielen bieden zelfs e-commerce mogelijkheden in de Snapchat app. Gebruikers kunnen jouw producten bekijken en zelfs kopen! Dit is echter alleen mogelijk als je een webshop hebt die draait op Shopify.
Dior add

Krijg meer inzicht in je publiek

Door de nieuwe bedrijfsprofielen, krijgen merken ook meer inzicht in hun doelgroep. Door middel van management tools op je mobiel of desktop krijg je inzicht in de demografische gegevens en interesses van de gebruikers die jouw Stories hebben bekeken. Daarnaast kun je onder andere bedrijfsrollen toekennen aan collega’s en de content op je bedrijfspagina beheren.

Bèta versie

Het zijn niet de minste bedrijven die de bèta versie mogen testen. Merken als Ben & Jerry’s, Dior, Gucci en Universal Pictures zijn de gelukkige die de bedrijfsprofielen al op mogen zetten. Snap (moederbedrijf van Snapchat) heeft aangekondigd dat de bedrijfsprofielen dit jaar nog gelanceerd worden.

Snapchat beta versie

Wij zijn erg benieuwd naar deze bedrijfspagina’s en de kansen die het biedt voor merken! To be continued…