In mei 2021 kwam Google met een nieuwe campagne vorm: Performance Max. Deze campagne vorm is inmiddels uit de BETA en kan binnen alle Google Ads accounts ingezet worden.
Wat zijn Performance Max Campagnes?
Dit type campagne zorgt voor maximale zichtbaarheid binnen het Google netwerk, doordat advertenties getoond worden binnen Search, Shopping, Youtube, Display, Discovery én Maps. Google geeft aan dat deze nieuwe campagne vorm de omzet of het aantal leads maximaliseert (op basis van jouw bedrijfsdoelstellingen). Het maakt gebruik van automatische biedstrategieën en vergevorderde machine learning en automatisering.
Performance Max advertentie-indeling
De indeling van een Performance Max advertentie bestaat uit een aantal onderdelen. Vervolgens bepaalt het algoritme welke onderdelen getoond worden in een advertentie. Een advertentie bestaat uit de volgende onderdelen:
- Koppelen van een productfeed uit het Merchant Center
- Maximaal 15 afbeeldingen
- Maximaal 5 logo’s
- Maximaal 5 koppen (30 tekens)
- Maximaal 5 lange koppen (90 tekens)
- Een korte beschrijving (60 tekens)
- Een lange beschrijving (90 tekens)
- Een call-to-action
- Een landingspagina
Performance Max campagne naast andere campagnetypen
Je kunt Performance Max campagnes naast je andere Search, Shopping en Display campagnes laten draaien. De Performance Max campagne krijgt in een aantal gevallen de voorkeur boven andere type campagnes. In onderstaande tabel zie je welk type campagne de voorkeur krijgt boven andere type campagnes.
Wat kunnen wij voor jouw bedrijf betekenen?
Ben jij door het lezen van deze blog enthousiast geworden over de mogelijkheden van de Performance Max campagne in Google Ads of online marketing in het algemeen, maar heb je vragen over het opzetten en inrichten van een betreffende campagne? Neem gerust eens contact met ons op, zodat wij je van advies kunnen voorzien of eventueel kunnen helpen met het opzetten van een account.