Nieuwe feature op komst: Shoppable Ads

Nieuwe feature op komst: Shoppable Ads

Dat afbeeldingen essentieel zijn voor de consument om tot een aankoop te komen, is inmiddels wel duidelijk door het succes van kanalen als Pinterest en Instagram. Uit een onderzoek van Google blijkt dat 50 procent van alle online shoppers afbeeldingen gebruikt om inspiratie of ideeën op te doen voor hun koopwens, en wat blijkt, een steeds grotere groep doet dat met Google Afbeeldingen. Elke dag gebruiken miljoenen consumenten Google Afbeeldingen als een belangrijk onderdeel van hun aankooptraject. Het is dan niet meer dan logisch dat Google hierop inspeelt door ontwikkelingen door te voeren op het gebied van shopping. Een nieuwe feature die voor de deur staat is Google Shoppable Ads.

Shoppable Ads

Je vraagt je nu vast af, hoe ziet dat nou eruit die Shoppable Ads? Een Shoppable Ad kan meerdere producten in één keer weergeven, in tegenstelling tot de normale Google Shopping Ads die je wel gewend bent. Stel je voor dat je kantoorartikelen of kleding verkoopt, dan kun je met een Shoppable Ad meerdere producten in één afbeelding laten zien. In onderstaande afbeelding zie je hoe een model meerdere kledingstukken draagt die je daarna allemaal kan highlighten als aparte producten.

Wanneer kunnen we deze nieuwe feature verwachten?

Momenteel zijn de Shoppable Ads nog in een testfase en loopt deze test nu in Amerika. Het is waarschijnlijk een kwestie van tijd voordat Google Shoppable Ads ook Nederland zal bereiken. Het interactieve aspect die dit type advertentie met zich meebrengt en het feit dat Google over heel nauwkeurige targetopties beschikt, leidt tot een advertentie tool met een hoge potentie.

Afbeeldingen toegevoegd in het zoeknetwerk voor Shopping Ads

Daarnaast heeft Google ook sinds deze maand een aanpassing geïmplementeerd bij de huidige Google Shopping campagnes. Google Afbeeldingen maakt tegenwoordig deel uit van het Google Zoeknetwerk. Voorheen bevond Google Afbeeldingen zich alleen in het ‘netwerk van zoekpartners’. Door deze wijziging maken alle Google Shopping advertenties nu automatisch kans om getoond te worden in Google Afbeeldingen, mits de zoekterm relevant is natuurlijk.

Wij houden alle ontwikkelingen op het gebied van Google Shoppable Ads nauw in de gaten. Heb jij een webshop en wil je meer te weten komen over de mogelijkheden van Google Ads en Google Shopping? Onze SEA consultants kijken graag samen met jou wat de mogelijkheden zijn voor jouw webshop!