Na uitgebreid testen is Google Posts nu beschikbaar voor alle organisaties met een Google Mijn Bedrijf account. De content is zowel zichtbaar in Google’s zoekresultaten als de resultaten binnen Google Maps.
Wat is Google Posts?
Google Posts is een nieuwe feature binnen Google Mijn Bedrijf die personen en bedrijven in staat stelt om direct content in de zoekresultaten van Google te publiceren. Google geeft gebruikers zo de mogelijkheid om aanbiedingen, evenementen, producten, berichten, etc. te posten via Google Mijn Bedrijf. De posts zijn vervolgens binnen Google te vinden in (1) je Google Mijn Bedrijf pagina, (2) Google’s Knowledge Graph (de bedrijfsresultaten aan de rechterkant van de zoekmachine) en (3) in Google Maps. Google’s Knowledge Graph wordt altijd prominent weergegeven op de eerste pagina van de zoekresultaten. Google Posts is dus een uitstekende manier om je bedrijf te promoten!
Wat is Google Mijn Bedrijf?
Google Mijn Bedrijf is een gratis onderdeel van Google waar je online informatie over je bedrijf kan publiceren. Denk hierbij aan het adres, openingstijden, telefoonnummer, recensies, foto’s en berichten. Voortaan is het dus ook mogelijk om hier content in de vorm van Google Posts aan toe te voegen. Met Google Mijn Bedrijf kun je je lokale vindbaarheid verbeteren. De informatie uit Google Mijn Bedrijf wordt namelijk weergegeven in de lokale zoekresultaten.
Hoe stel je Google Posts in?
Een Google Post kun je eenvoudig instellen. Hieronder leggen we in 5 korte stappen uit hoe je je eigen Google Post publiceert.
1. Log in op je Google Mijn Bedrijf pagina. Als het goed is zie je een scherm dat er ongeveer zo uitziet:
2. Ga naar berichten in het linker menu
3. Klik op de blauwe button ‘bericht maken’
4. Maak nu je gewenste post en klik op ‘voorbeeld’ om een voorbeeld te zien
5. Ben je tevreden? Klik op publiceren.
Je eerste Google Post is dan een feit! Bij het maken van een post kun je verschillende opties kiezen, zoals een afbeelding toevoegen, tekst toevoegen (max. 300 woorden) of een evenement titel toevoegen met start- en eindtijden. Ook kun je een call-to-action button toevoegen als ‘lees meer’, ‘reserveren’, ‘registreren’ of ‘koop’.
Wij hebben deze nieuwe feature natuurlijk meteen getest. Hieronder zie je hoe onze Google Post aan de rechterkant binnen Google’s zoekresultaten verschijnen.
Google Posts zijn naar onze mening een mooie toevoeging om extra informatie over jouw organisatie in de zoekresultaten te plaatsen. Meerdere posts worden via een carrousel getoond. Binnen Google’s Knowledge Graph is het niet mogelijk om al je posts te tonen. Daarnaast verdwijnen de posts na ongeveer een week in de resultaten. Google houdt ten slotte van actualiteit.
Hulp nodig met Google Mijn Bedrijf?
Wij zien nog vaak Google Mijn Bedrijf resultaten in de zoekresultaten die niet up-to-date zijn of zelfs bedrijven die Google Mijn Bedrijf nog niet toepassen. Zonde, want met Google Mijn Bedrijf zorg je gratis voor een goede lokale vindbaarheid! Vragen over Google Posts of hulp nodig bij het instellen van jouw Google Mijn Bedrijf pagina? Wij helpen je graag!