Je content direct zichtbaar met Google Posts

Direct zichtbare content met Google Posts

Sinds juni 2017 is er een nieuwe functie binnen Google. De ‘Google Posts’. Het is mogelijk voor bedrijven om ‘mini blogs’ te schrijven. Deze kleine blogs kun je koppelen aan je bedrijfspagina. Hoe je een Google Post instelt publiceerden wij al eerder in een voorgaande blog. Maar waarom zou je als bedrijf hier gebruik van maken?

Google Posts voor jouw bedrijf

Waarom zou je gebruik maken van de nieuwe Google Posts functie? Jouw bedrijf wordt op deze manier beter zichtbaar in Google. Op deze manier wordt je ook eerder gevonden in de zoekopdrachten. Het is een extra  advertentie mogelijkheid. Met Google Posts kun je, je CTR verhogen. Zo kun je bepaalde kortingsacties/evenementen extra promoten en bezoekers snel een reactie geven op een vraag. Je kunt een post zowel aanmaken op desktop en mobiel. Wanneer je een post aanmaakt en je wilt een kortingscode aanbieden ga je naar: 1) schrijf je post 2)aanbieden. Hier kun je, je post schrijven met de titel van de aanbieding bijvoorbeeld 25% korting online. De startdatum/tijd en einddatum/tijd kun je instellen voor de post. Hierbij heb je nog optionele keuzes zoals een kortingscode, link en algemene voorwaarden die je kunt toevoegen.

Wanneer je op Google zoekt naar een bedrijf, in dit geval jouw bedrijf, wordt de bedrijfsvermelding rechts in beeld getoond. In deze bedrijfsvermelding kun je verschillende functies toevoegen. Dit was niet nieuw. Google Posts is wel een nieuwe functie welke toegevoegd is aan GMB.

Waar staan de Google Posts?

Het is nu duidelijk waar je bedrijfsvermelding verschijnt. Maar waar verschijnen je Google posts? Die komen onder de bedrijfsvermelding te staan in een korte preview van max 100 karakters. Op deze manier is en er extra mogelijkheid gekomen om te ‘adverteren’ binnen Google.  Mobiel wordt dit weer anders weergegeven. Wanneer je ‘scrolt’ naar de bedrijfsvermelding staat de ‘Google Posts’ midden in het scherm.  De afgelopen jaren zijn de mobiele gebruikers steeds meer toegenomen. Steeds meer bezoekers voeren zoekopdrachten uit in Google. Wanneer je mobiel zoekt naar een bedrijf kun je dus eigenlijk niet om de Google Posts heen.

Google meet ook wie er op de post hebben geklikt. Zo kun je bijvoorbeeld ook een specifieke kortingscode gebruiken die je alleen verspreid via de Google Posts. Dit kun je dan ook goed meten.

Wil jij je onderscheiden van de rest van je concurrenten? Dan is actief gebruik maken van Google Posts een interessante functie. De kans is namelijk groot dat er binnen jouw vakgebied weinig gebruik wordt gemaakt van Google Posts.

Wil je eens sparren over jouw online zichtbaarheid in de Google zoekresultaten? Neem dan contact op met onze specialisten.