Blog

Is Google aan het A/B testen met AdWords advertenties?

Is de nieuwe advertentie opzet van Google AdWords jou al opgevallen? Het is maar een klein verschil met de huidige advertenties, maar het ziet er toch weer heel anders uit. We tonen graag wat ons de afgelopen twee weken is opgevallen.

Huidige opzet Adwords advertenties

De huidige AdWords advertenties die door Google worden vertoond zien er als volgt uit:

Oude stijl

* Willekeurig gekozen zoekwoorden en advertenties

Nieuwe aanpassing in de AdWords advertenties?

De advertentie is opgebouwd uit een kop 1, kop 2, beschrijving, pad 1 en 2 en de uiteindelijk URL. Dit is een uitgebreide tekstadvertentie (ETA), die adverteerders sinds 31 januari 2017 alleen nog maar kunnen aanmaken. Wanneer we nu zoeken op ‘mos wand’ dan zien we het volgende verschil:

nieuwe-feature-adwords

Ben jij het al eens tegen gekomen in Google? Of was het je nog niet opgevallen?
Er staat nu een pijp-teken (|) in plaats van het min-teken (-). Google is nog niet met een officiële update naar buiten gekomen, wat dus wijst op een real-time A/B test.

Ook al is het maar een kleine aanpassing, vinden wij het pijp-teken visueel mooier staan in de advertenties. Wat vind jij van de nieuwe aanpassing? Go or no-go?