Hoeveel nieuwe klanten wil jij?

Hoeveel nieuwe klanten wil jij?

Een belangrijke plek voor klant acquisitie is in veel gevallen je website. Tegenwoordig is een website immers veel meer dan alleen een online visitekaartje. Je kunt het inzetten als een tool om nieuwe klanten binnen te halen. Oftewel: leads te genereren. Maar hoe doe je dit eigenlijk?

De eerste stap is zorgen dat de juiste mensen op jouw website terecht komen! Dit kun je op diverse manieren aanpakken. Enkele voorbeelden zijn:

  • Advertenties plaatsen op zoekmachines zoals Google en Bing
  • Posts en advertenties plaatsen op Social Media
  • Een e-mailcampagne versturen
  • SEO geoptimaliseerde content plaatsen

Dankzij zoekmachines zoals Google en Bing is het voor jouw doelgroep kinderspel om bedrijven zoals dat van jou te vinden die het product of de dienst levert waar zij naar op zoek zijn. Hoe graag wil je dat deze bezoeker op jouw website komt? Hoe groot is de kans dat wanneer een bezoeker op zoek is naar jouw dienst/product en op je site terecht komt dat zij ook daadwerkelijk klant worden? Dat hangt volledig af van jouw website!

Bij elke pagina zou je de vraag moeten stellen: wat wil ik dat de bezoeker gaat doen als hij deze pagina heeft bekeken? Als jouw website langzaam is of als niet duidelijk is wat van de bezoeker verwacht wordt, haken ze af. De kans op een nieuwe lead kan dan voorbij zijn. Bezoekers die na binnenkomst je website weer verlaten, zijn daarom een gemiste kans. Dus zorg dat je het jouw bezoekers zo makkelijk mogelijk maakt om een waardevolle actie uit te voeren!

Hieronder vind je 5 praktische tips om de conversieratio van je website te optimaliseren.

  • Zorg dat jouw conversiebuttons duidelijk zichtbaar zijn.
  • Zorg voor relevante content.
  • Maak het de gebruiker zo makkelijk mogelijk om een actie uit te voeren.
  • Voorkom dat jouw prospect afhaakt, omdat ze teveel worden afgeleid door overbodige knoppen, informatie of zelfs links die naar andere websites leiden!
  • Houd rekening met mobiele gebruikers.

Als je een website hebt, zorg dan dat je altijd je prestaties meet. Het mooie van websites en online marketing tools is dat deze op allerlei aspecten doorgemeten kunnen worden, zodat je elke uitgaande euro kunt verantwoorden. Op die manier kun je bepalen of het geld en de tijd die je geïnvesteerd hebt in je website en de campagnes de moeite waard is geweest.

WAT KUNNEN WIJ VOOR JOUW BEDRIJF BETEKENEN?

Wij helpen bedrijven om online marketing te implementeren en/of de resultaten hiervan te verbeteren. Wil je graag meer leads, meer omzet en je sales verbeteren?
Bel ons voor een geheel vrijblijvend online marketing advies om te kijken hoe wij de groei van jouw bedrijf kunnen verwezenlijken of vraag vrijblijvend een quickscan aan!