Blog

Beter gevonden worden met Google Mijn Bedrijf!

Heb jij nog geen Google Mijn Bedrijf? Dan wordt het tijd om dit te veranderen, in dit blog lees je hoe deze tool jouw vindbaarheid vergroot.

Voordelen

Wanneer een potentiële klant naar jouw bedrijf zoekt in Google, kan deze aan de rechterkant alle informatie zien over jouw bedrijf.

Mensen die op zoek zijn naar een lokaal gelegen slager, zullen jouw profiel zien wanneer jij (als slager) een profiel hebt aangemaakt.

Hier vinden ze adresgegevens, openingstijden, uitgelichte diensten en Google Reviews. Zo hoeft een potentiële klant dus niet lang te zoeken naar jouw actuele openingstijden of adresgegevens. Zorg er wel voor dat al je gegevens actueel blijven. Je wilt natuurlijk niet dat een klant voor een gesloten deur staat. Actuele informatie is het begin van een tevreden klant en dit kan weer leiden tot positieve recensies.  

Goede recensies hebben een positief effect op het aantal bezoekers en conversies op jouw website. De voordelen van recensies vind je in een van onze andere blogartikelen.

Wil je een knallende aanbieding of je nieuwste blog onder de aandacht brengen? Je hoeft alleen een tekst en een afbeelding toe te voegen, en je actie wordt een week lang getoond in het kader van je Google Mijn Bedrijf gegevens.

Ook kunnen potentiële klanten vragen stellen via het Mijn Bedrijf kader. Houd de vragen goed in de gaten. Zo ben jij altijd het eerste aanspreekpunt voor een potentiële klant. Het is mogelijk voor andere Google gebruikers om de vragen te beantwoorden.

What’s new?

Sinds kort heeft Google een nieuwe functie voor mobiele apparaten toegevoegd. Het geeft gebruikers de mogelijkheid om een menu of services toe te voegen aan hun Google Mijn Bedrijf. Een uitgelezen kans voor bijvoorbeeld horeca ondernemingen, om het menu al in de zoekresultaten te communiceren naar potentiële klanten.

Nieuwsgierig naar mogelijkheden van Google Mijn Bedrijf voor jouw bedrijf? Neem contact op, of kom langs voor een kop koffie.