Hoe kun je met je marketing inspelen op de Olympische Spelen?

Hoe kun je met je marketing inspelen op de Olympische Spelen?

De Olympische Spelen staan weer voor de deur! Van 4 tot 20 februari komen de sportdelegaties van landen overal ter wereld samen in Peking. Ook Nederland wordt hier vertegenwoordigd door olympiërs uit een grote diversiteit aan sporten. De Olympische Spelen trekken iedere editie veel bekijks. Sportevenementen lenen zich goed voor bedrijven om je merk op de kaart te zetten. Een perfect moment dus om in te haken met je online marketingstrategie!

Wij benoemen een aantal acties waar jij als (e-commerce) bedrijf op in kunt spelen:

1. Kortingsacties

Denk hierbij bijvoorbeeld aan medaillekorting. Door het geven van een korting aansluitend bij de Nederlandse prestaties speel je in op de betrokkenheid van je doelgroep. Voorbeelden hiervan zijn;

Medaillekorting: hoe meer medailles, hoe meer korting

Speel in op het succes van de Nederlandse Olympiërs door meer korting te geven bij het behalen van meer medailles. Zo voorspelde databureau Gracenote dat de Nederlandse sporters met maar liefst 20 medailles terugkeren naar de lage landen. Zo zou je een kortingspercentage kunnen hangen aan iedere gewonnen medaille.

Medaillekorting: korting afhankelijk van type medaille

Een andere variant op de medaillekorting is het bieden van korting op basis van het type medaille dat behaald wordt. Koppel een bepaald kortingspercentage aan de gehaalde medaille. Bijvoorbeeld 10% bij goud, 7,5% bij zilver en 5% bij brons.

2. Winacties

Een andere manier om verkopen te stimuleren voor je (web)shop is het organiseren van winacties. Verloot bijvoorbeeld een (relevante) prijs onder alle aankopen in een bepaalde periode, welke in het beste geval gekoppeld kan worden aan de Olympische Spelen. Afhankelijk van je aanbod/bedrijf kun je bijvoorbeeld denken aan een prijs die inspeelt op dit mondiale sportevenement.

3. Inhakers

Naast acties kun je met je merk ook goed inhaken op actualiteiten m.b.t. de Olympische Spelen. Gebeurt er bijvoorbeeld iets onverwachts of wat speciaals? Leg een link tussen jouw merk en die bepaalde sporter óf sport! Zo verhoog je je engagement. Door een juiste opvolging maak je van deze ‘nieuwe’ engagers je fans.

 

Benieuwd hoe je met jouw bedrijf kunt inhaken op de kracht van de Olympische Spelen? Onze specialisten denken graag met je mee. Neem gerust contact met ons op. We gaan graag voor je aan de slag!