Google Ads beeld-extensie (image-extension) beta versie

Google Ads beeld-extensie (image-extension) beta versie

Google heeft sinds kort de betaversie van de beeld-extensie gelanceerd. Met deze extensie kun je afbeeldingen naast je zoekadvertenties weergeven. Door het toepassen van de beeld-extensie met relevant en aantrekkelijk beeldmateriaal zullen de prestaties van je advertenties verbeterd worden, omdat je jouw boodschap krachtiger en relevanter over kunt laten komen. Omdat de beeld-extensie een onderdeel is van je advertentie zijn de klikprijzen hetzelfde. De beeld-extensie is een beta en (nog) niet beschikbaar in alle accounts.

Wat is de beeld-extensie?

Wanneer je jouw beeld-extensie hebt gekoppeld aan een campagne of advertentiegroep verschijnt deze afbeelding naast je zoekadvertentie in de Google zoekresultaten. Potentiële klanten zien vervolgens de kop van de advertentie, de beschrijving, de URL en de afbeelding.

Wat zijn de voordelen van de beeld-extensie?

De beeld-extensie heeft verschillende voordelen:

  • Je kunt potentiële klanten inspireren met de getoonde afbeelding.
  • Je maakt jouw boodschap overtuigender en relevanter.
  • De beeld-extensie kan je CTR verhogen.
  • Je kunt je beter onderscheiden van je concurrentie doordat je advertentie nog meer opvalt!

Hoe stel ik een beeld-extensie in?

Het toevoegen van afbeeldingen aan de beeld-extensie kan op twee manieren: (1) je kunt de afbeeldingen handmatig toevoegen of (2) je kunt de afbeeldingen dynamisch toevoegen, wat betekent dat relevante afbeeldingen automatisch van de landingspagina worden gehaald. Hier geldt wel dat de handmatig toegevoegde afbeeldingen voorrang hebben op de dynamische afbeeldingen. Om je producten of diensten het beste weer te geven kun je maximaal 20 verschillende, hoge kwaliteit afbeeldingen toevoegen. Zorg er wel voor dat deze afbeeldingen relevant zijn voor de desbetreffende zoekwoorden. Verder zijn er strenge richtlijnen opgesteld waaraan de afbeeldingen moeten voldoen. Zorg er dus voor dat, voordat je de extensie gebruikt, je deze richtlijnen goed doorleest.

 Om een beeld-extensie te creëren ga je allereerst naar het extensie kopje in Google Ads. Vervolgens klik je op extensie toevoegen en selecteer je de beeld-extensie. Hier krijg je de optie om een nieuwe beeld-extensie te creëren of om een bestaande te gebruiken. Volg vervolgens alle stappen om ongeveer 20 afbeeldingen te uploaden. Na het selecteren van je afbeeldingen kun je een preview zien van je beeld-extensie aan de rechterkant van je scherm. Als je nog aanpassingen wil maken kun je het pennetje symbool selecteren. Zodra je tevreden ben klik je op ‘save’ en wordt jouw beeld-extensie aangemaakt.

Hoe optimaliseer je de beeld-extensies?

Om het beste resultaat uit de beeld-extensie te behalen, moet je ervoor zorgen dat je afbeeldingen relevant zijn. Zorg ervoor dat de afbeeldingen goed aansluiten op de zoektermen waar je op inkoopt. Ook zou je kunnen testen welke afbeeldingen het beste werken door gebruik te maken van zowel de handmatige als dynamische extensie om resultaten en verschillen te testen. Om een goede balans te creëren tussen de hoeveelheid moeite en de resultaten wordt er aangeraden om 3 unieke afbeeldingen toe te voegen aan een extensie op campagne of advertentiegroep niveau.

 

Wil je meer weten over beeld-extensies of heb je andere vragen? Neem gerust contact op! Onze SEA specialisten denken graag met je mee.