In een tijdperk waar social media onlosmakelijk verweven is in ons dagelijkse leven is het logisch dat een groeiend aantal bedrijven hun doelgroep via deze kanalen probeert te bereiken. Als gevolg ‘nemen de kosten toe en wordt het steeds lastiger om de consument te overtuigen om voor jouw merk te kiezen.
“Was er maar een manier waarmee we onze doelgroep effectief kunnen bereiken zonder dat we daar iedere maand weer de volle pond voor moet betalen!”
Het is zelfs lang niet zeker dat al jouw ‘social media fans’ de boodschap die jij met hen wil delen ook daadwerkelijk te zien krijgen. Was er maar een manier waarop je jouw doelgroep effectief kunt bereiken, zonder daar iedere maand weer de volle pond voor te betalen.
Waar het gros van de ondernemers hun geluk beproeven op social media, is er een tool die een passende oplossing biedt voor bovenstaande ontwikkelingen. De kans is zelfs groot dat je deze tool op dit moment al inzet. We hebben het hier over e-mail marketing.
Effectief en betaalbaar
Via e-mail marketing kun je jouw loyaalste klanten op een betaalbare en effectieve manier bereiken. Echter dien je daarvoor een gedegen strategie te bepalen om daadwerkelijk je doelstellingen te kunnen realiseren.
Mensen willen duidelijke informatie, interessante updates of aanbiedingen ontvangen. Via e-mail kun je dit allemaal aanbieden. Daarnaast kunnen e-mails gemakkelijk worden doorgestuurd. Dit geeft uitzicht op nieuwe abonnees en nieuwe klanten!
E-mails verzenden kost niets. Met de juiste insteek en content bereik je jouw loyaalste klanten met een persoonlijke aanpak. Dit geeft een hoge kans op succes!
Succes campagne
Het is belangrijk dat je weet wat je wilt bereiken met de e-mail die je gaat verzenden. Wil je een boodschap communiceren, herhaal aankopen realiseren of een aankomend evenement promoten? Om het succes van de campagnes te kunnen meten dien je vooraf te bepalen welke indicatoren je moet evalueren.
Voorbeeld indicatoren
“20% van de herhaalaankopen via e-mail marketing”
“Minimaal 30 procent van de verzendlijst moet aangeven of hij/zij geïnteresseerd is in ons evenement.“
Om deze doelstellingen te kunnen behalen is het verstandig om te experimenteren met A/B-tests. Het helpt je te ontdekken wat jouw doelgroep interessant vindt en aanzet tot actie. Deze informatie kan je vervolgens ook gebruiken om andere online marketing kanalen effectiever in te zetten.
Wil jij de e-mail marketing van jouw organisatie graag naar the next level brengen? Neem dan contact op. Onze consultants staan klaar om je te helpen!