Beslist inzetten om je webshop te promoten

beslist inzetten om je webshop te promoten

Beslist staat bekend als prijsvergelijker, maar tegenwoordig is Beslist steeds meer een online winkelcentrum voor consumentengoederen. Beslist laat de consument een breed assortiment aan producten zien. De consument kan er de producten vergelijken en per product kunnen zij de prijs, reviews en levertijden per webshop vergelijken.

Waarom verkopen via Beslist?

Dagelijks wordt Beslist zo’n 500.000 keer bezocht door potentiële kopers. Deze bezoekers kunnen kiezen uit ruim 25.000.000 producten aangeboden door meer dan 10.000 verschillende webshops. De bezoekers van Beslist hebben meestal een hoge koopintentie. Ze weten vaak welk product ze willen kopen. Ze zoeken daar alleen nog de gepaste aanbieder bij. Beslist heeft ook een Vlaams platform; Beslist.be. Het platform heeft dus een groot volume aan potentiële kopers en deze kopers hebben ook nog eens een extra hoge koopintentie.

Mogelijkheden

Er zijn drie verschillende mogelijkheden om gebruik te maken van Beslist:

CPC (Cost per Click):
Met een CPC campagne op Beslist wordt de potentiële klant doorgestuurd naar jouw webshop wanneer deze klikt op jouw product. Je betaalt voor de klik op je product/advertentie. Je betaalt standaard het laagste tarief per klik. De biedingen worden geoptimaliseerd o.b.v. conversies. Wanneer Beslist verwacht dat een klant een aankoop doet wordt er meer geboden dan wanneer zij verwachten dat deze geen aankoop doet.

CPS (Cost per Sale):
Met een CPS campagne doet de klant de aankoop binnen de Beslist omgeving. Je betaalt pas als er een aankoop gedaan is, dus no cure, no pay. De bestelling wordt vanuit de Beslist winkelwagen doorgestuurd naar jouw systeem.

CSS (Comparison Shopping Services):
Comparison Shopping Services zijn platforms voor prijsvergelijking. Wanneer een product is aangesloten bij een CSS krijgt dit product 20% korting op de klikprijs in Google Shopping. Beslist is een CSS. Met Beslist als CSS partner krijg je dus 20% korting op adverteren binnen Google Ads. Je producten moeten hiervoor ook live staan op Beslist.nl. 

 

Kosten

CPC en CPS campagnes zijn in principe gratis. Er zijn geen inschrijfkosten en er is ook geen  maandelijkse of jaarlijkse bijdrage. Wil je per klik betalen? Dan betaal je Beslist pas als er op een advertentie geklikt wordt. De kosten voor de CPS methode zijn 3 tot 15% per verkocht item, plus €0,50 transactiekosten in Nederland en €1,- transactiekosten in België. CSS is in principe kosteloos, voor kleine webshops wordt er wel eens €500,- gevraagd.

Benodigdheden:

CPC/CPS:

  • Goede productfeed

CSS:

  • Getekend en geparafeerd contract CSS
  • Productfeed (minstens ⅔ van het assortiment)
  • CSS compliancy: assortiment ook live op beslist.nl
  • Data-actualiteit (voorraad, prijs, levertijd)
  • Bid management
  • Google Analytics view (optioneel)

Optimalisatie & Analyse

Voor de CPC methode kun je binnen het dashboard van Beslist zien wat de kosten per klik en de totale kosten zijn. Je kunt per productcategorie je biedingen aanpassen, dus niet per product. Als je kiest voor CPS kun je de totale kosten en het aantal sales zien. Wanneer er een koppeling is gemaakt met Google Analytics kan er een analyse gemaakt worden o.b.v. de prestaties. Vanuit deze data wordt geoptimaliseerd.

Voorwaarden Beslist

  • Beloftes rondom levering dienen nagekomen te worden
  • Er moet een duidelijk retourbeleid gehanteerd worden
  • De klantenservice moet goed bereikbaar zijn
  • De webshop moet minimaal 1 jaar bestaan en geen negatief imago hebben
  • Algemene voorwaarden moeten geformuleerd zijn
  • Webshop moet aan de wet voldoen

Enthousiast?

Zou jij ook graag jouw sales een boost willen geven en willen verkopen via Beslist? Neem dan direct contact op met een van onze marketplace specialisten.