Álle interessante SEA updates van mei op een rij

Álle interessante SEA updates van mei op een rij

Google komt te pas en te onpas met nieuwe updates, features en handigheidjes die het online marketing landschap drastisch kunnen veranderen. Wij kunnen ons daarom goed voorstellen dat je soms door de bomen het bos even niet meer ziet. Gelukkig zijn wij altijd op de hoogte van actualiteiten binnen ons vak en delen we deze graag met je.
In dit blog hebben we de SEA updates van mei die je niét mag missen op een rijtje gezet.

 

Image-extensies

De image-extensie is een nieuw type advertentie-extensie binnen Google Ads. Image-extensies zorgen ervoor dat er een afbeelding getoond wordt naast de advertentie. Zo kan je als adverteerder een relevante afbeelding naast je advertentie zetten, zodat je advertentie nog meer opvalt en de kans groter is dat er op de ad geklikt wordt. De image-extensie kan de advertentierelevantie vergroten, waardoor de kwaliteitsscore ook omhoog kan gaan. 

De image-extensie ziet er zo uit:

Op dit moment is alleen de beta versie nog beschikbaar voor een selectief groepje adverteerders. In Microsoft Advertising is de image-extensie al langere tijd beschikbaar.


B2B Search Audiences

Het blijft lastig voor B2B-bedrijven om binnen Google Ads volledig te targeten op bedrijven. Voor de echt relevante zoektermen, kamp je met hoge CPC’s. Daarom kiezen veel adverteerders voor brede zoekwoorden. Het nadeel hiervan is dat er veel irrelevant verkeer binnenkomt van consumenten. 

Om dit te voorkomen, heeft Google begin mei een nieuwe targeting mogelijkheid uitgerold: de beta B2B search audience targeting. Met deze handige beta kunnen adverteerders zich volledig richten op bedrijven. 

De B2B Search audiences kunnen worden onderverdeeld in de volgende categorieën:

Bedrijfsgrootte:

  • Kleine werkgever (1-249 werknemers)
  • Middelgrote werkgever (250-999 werknemers)
  • Grote werkgever (1.000-10.000 werknemers)
  • Zeer grote werkgever (>10.000 werknemers)

Branche:

  • Bouwsector
  • Branche voor onroerend goed
  • Financiële branche
  • Gezondheidssector
  • Horecasector
  • Onderwijssector
  • Productiesector
  • Technologiesector

Met deze targeting mogelijkheid kunnen consumenten omzeild worden en kan je effectief je doelgroep bereiken! 


Store visits

Google heeft deze maand een ‘data driven’ attributiemodel voor store visits geïntroduceerd. Met store visit conversies kan je als adverteerder bijhouden hoeveel personen er door middel van de Google Ads advertenties de fysieke winkel hebben bezocht.

In plaats van dat alle waarde aan de laatste klik op de advertentie wordt gegeven, zoals nu gebeurt, kan nu de waarde worden verdeeld over eventuele eerdere klikken. Dit betekent dat adverteerders met een fysieke winkel nu beter kunnen meten welke campagnes hebben bijgedragen aan winkelbezoeken. 

Al deze features zijn op dit moment alleen beschikbaar als beta. Dit betekent dat Google nog in de testfase zit en het alleen beschikbaar is voor een selectief groepje adverteerders. 

Wil je meer weten over interessante nieuwe features in Google Ads? Neem dan gerust contact op met een van onze SEA Specialisten. Wij helpen je graag verder!