Adverteren op Bol.com

Adverteren op Bol.com

Bol.com opende op 30 maart 1999 zijn digitale winkeldeuren. Het platform heeft in Nederland en België inmiddels 10,5 miljoen actieve klanten en een assortiment van ruim 22 miljoen(!) artikelen.

Waarom jij als e-commerce bedrijf zichtbaar moet zijn op Bol.com

  • Ongeveer 40% van de online shoppers start haar klantreis op platformen als Bol.com, Amazon en dergelijke.
  • Het platform trekt maandelijks ongeveer 9 miljoen bezoekers.
  • Je kunt jouw doelgroep zeer gericht benaderen met relevante (product) advertenties. Door middel van deze advertenties verkrijg je data. Deze data kun je inzetten om je advertenties te optimaliseren en jouw campagnes nog effectiever in te zetten.
  • Je lift mee op het sterke imago van Bol.com.
  • Bol.com heeft het grootste bereik van unieke personen van Nederland.


De advertentiemogelijkheden op Bol.com

Wat is er dan allemaal mogelijk? Bol.com biedt de volgende advertentiemogelijkheden voor je bedrijf:

  • Display advertising
    • Adverteren op en buiten het platform van Bol.com door middel van banners in de huisstijl van Bol.com.
  • Sponsored Products
    • Adverteren op het platform van Bol.com op basis van biedingen op zoekwoorden.
  • Online Magazines
    • Jouw merk of product(lijnen) worden vertoond in een online magazine.


Advertentiemogelijkheid 1: Display advertising

Wat zijn de mogelijkheden tot adverteren op Bol.com? Een van de mogelijkheden is adverteren door gebruik te maken van banners. Ook hierin kunnen we weer onderscheid maken in 1) Display Onsite en 2) Display Offsite

Display Onsite 

Deze dienst is voornamelijk gemaakt voor ‘grotere’ adverteerders. Met Display Onsite bereik je doelgroepen die al aan het shoppen zijn op de website van Bol.com door middel van banners. Deze banners hebben de huisstijl van Bol.com. Wanneer de bezoeker op een banner klikt wordt hij/zij doorgeleid naar de productpagina op Bol.com.

Display Offsite

Deze dienst zorgt ervoor dat je als adverteerder doelgroepen bereikt buiten het platform van Bol.com door middel van banners. Deze banners hebben ook de huisstijl van Bol.com. Wanneer de bezoeker op een banner klikt, wordt hij/zij doorgeleid naar de productpagina op Bol.com.

 

Advertentiemogelijkheid 2: Sponsored Products

Een andere mogelijkheid van adverteren is op basis van klikprijzen: sponsored products.

Hoe werkt het?
Middels een biedingsysteem kun je bepalen wat jij wilt uitgeven aan bepaalde advertenties. Je betaalt pas wanneer een bezoeker op jouw advertentie klikt. De bezoeker wordt doorgestuurd naar de productpagina. Je kunt kiezen voor ‘automatisch optimaliseren’ en ‘handmatig optimaliseren’.

Automatisch optimaliseren
Wanneer je kiest voor automatisch optimaliseren zal de tool van Bol.com automatisch zoeken naar de beste plaatsen om jouw advertenties te vertonen. Je hebt minder invloed op de gemiddelde kosten per klik.

Handmatig optimaliseren
Wanneer je kiest voor handmatig optimaliseren bepaal jij zelf het maximale bod voor een klik. Je kiest zelf het maximale bod op product- of categorieniveau. 

Sponsored Products: de voordelen

  • Bereik relevante shoppers op het juiste moment in hun klantreis
  • Controle over je uitgaven: geef nooit meer uit dan het door jou ingestelde (dag)budget
  • Verhoog het aantal gebruikers dat jouw producten bekijkt en verhoog hiermee de organische rankings van deze producten

Waar worden mijn advertenties vertoond?
Sponsored Product advertenties worden vertoond op de productlijst pagina van een categorie.

Sponsored Product advertenties worden vertoond op de productdetailpagina.

 

Advertentiemogelijkheid 3: Online Magazines

Met de Online Magazines probeert Bol.com de klant te inspireren. Klanten kunnen kennismaken van nieuwe – tot dusver – onbekende merken en productlijnen en worden aangezet actie te ondernemen.

Bol.com maakt gebruik van social media kanalen als Facebook en Instagram om de Online Magazines onder de aandacht te brengen bij relevante gebruikers. 15- tot 25% van de lezers van het Online Magazine klikt door naar een productdetailpagina. 

 

Wat kunnen wij voor jouw bedrijf betekenen?

Verkoopt jouw bedrijf producten online? Dan is Bol.com – en de advertentiemogelijkheden dat het platform biedt – zeker het proberen waard.

Ben jij door het lezen van deze blog enthousiast geworden over de advertentiemogelijkheden van Bol.com, maar heb je vragen over het opzetten en inrichten van een bedrijfsaccount? Neem gerust eens contact met ons op, zodat wij je van advies kunnen voorzien of eventueel kunnen helpen met het opzetten van een Bol.com verkopersaccount.