MOOI Parfumerie

Welkom Team MOOI Parfumerie!

Leuk dat je aanwezig was bij de workshop over social media marketing! Hopelijk heb je een goed beeld gekregen van de kracht en het gemak van social media. Zoals aangegeven vind je op deze pagina nog wat meer informatie en vind je enkele tips waarmee je direct aan de slag kunt.

 

1. Presentatie

Wil je graag de informatie uit de presentatie nog een keer bekijken? Dan kun je dat HIER doen.

 

2. Social media pagina koppelen

Wil je je social pagina koppelen met MOOI Parfumerie zodat berichten automatisch op jouw social pagina komen? Neem dan contact op met Miquel via miquel@mooi.nl.

 

3. Sjabloon in Canva

Heb je al een eigen Canva account en wil je graag het sjabloon toevoegen aan jouw account? Dan kun je hier het design bekijken.

 

4. Logo voor frame in Canva

Wil je een logo van je eigen winkel voor in het frame in Canva? Vraag dit dan op bij Vera via vera@mooi.nl.

 

5. Praktische tips, vragen en antwoorden

Er zijn nog een aantal praktische zaken die ik niet tijdens de presentatie heb besproken. Daarom worden ze hieronder nog even kort toegelicht:

 

  • Hoe vaak moet je posten op social media?
    Wat is het ideale aantal posts per week voor Instagram en Facebook? Dit is een veel voorkomende vraag. Te veel posts is niet goed, omdat je dan niet het optimale bereik haalt uit je content. Te weinig posten is ook geen goed idee, omdat je daardoor kansen mist om je doelgroep te bereiken. Wat is dan de juiste frequentie? Je kunt dat het beste bepalen aan de hand van je statistieken. Het is een kwestie van testen. Als je graag de frequentie uit diverse onderzoeken wilt aanhouden, dan moet je uitgaan van het volgende:

    • Facebook: 1x per 2 dagen posten
    • Instagram: 1x per 3 dagen posten

 

  • Wat is de beste tijd om te posten?

Timing is slechts één factor in het succes van social media posts, maar wel een belangrijke. Zonde om veel tijd te steken in het creëren van je content als je merkt dat die aan dovemansoren is gericht. Niet omdat de boodschap niet goed is, maar omdat je timing de plank misslaat. Ook hiervoor geldt: test en ervaar zelf welke tijden en dagen voor jou veel views, comments en clicks opleveren. Om je toch een richtlijn te geven, kun je je houden aan de meest recente onderzoeken:

Facebook:

    • Dag met de meeste interactie: Woensdag
    • Uur met de meeste interactie: 12.00 uur of 19.00 uur

Instagram:

    • Dag met de meeste interactie: Donderdag
    • Uur met de meeste interactie: 17.00 uur of 21.00 uur

 

  • Wat zijn de beste afmetingen voor social media?

Aangezien de afbeeldings- en videoformaten van de belangrijkste social media platformen continu veranderen, delen we hieronder de informatie die Facebook en Instagram aanlevert. Zo ben je zeker van de actuele formaten.

Als je aan de slag gaat met Canva, kun je ook al sjablonen selecteren. Deze formaten zijn geschikt voor de social media kanalen.

6. Apps downloaden

Tijdens de workshop hebben we het gehad over 3 apps die je kunt gebruiken om de inzet van social media makkelijker te maken. Hieronder vind je de downloadlinks:

Snapseed:

Canva:

Business Suite:

 

Heb je nog vragen na aanleiding van de workshop? Stel ze dan gerust! Stuur een mailtje naar l.spaargaren@onlineklik.nl of vul hieronder het contactformulier in.

Veel succes!
Lisanne
Lisanne Spaargaren
E-mail- & Social Advertising Specialist