whitepaper

Whitepaper: de leadgenerator!

 Je wilt nieuwe klanten voor je bedrijf realiseren, maar hoe krijg je dit voor elkaar? En waar begin je?

Als bedrijf onderscheid je je van je concurrenten en wil je potentiële klanten overtuigen van jouw product of dienst. Jij ziet de toegevoegde waarde van je product of dienst maar al te goed, maar hoe zorg je ervoor dat je doelgroep dit ook inziet? Bied een whitepaper aan!

Hoe werkt whitepaper marketing?

Een whitepaper is geen wit vel papier, zoals de naam doet vermoeden, maar bevat juist heel veel waardevolle informatie voor de lezer. Een whitepaper is een document waarin je beschrijft hoe je een specifiek probleem of pijnpunt oplost. Je biedt waardevolle informatie aan die nog niet op je website te vinden is. In enkele pagina’s geef je de lezer (objectieve) informatie over een mogelijk probleem inclusief een oplossing voor dit probleem: jouw product of dienst! Hiermee laat je zien hoe jij als bedrijf wat voor de lezer kan betekenen.

Deze whitepaper wordt aangeboden op een (online) marketing platform als LinkedIn, Facebook of je website. In ruil voor contactgegevens als telefoonnummer, e-mailadres en bedrijfsnaam ontvangt de lead gratis de whitepaper. Met een goede opvolging buig je deze lead vervolgens om tot nieuwe klant.

Online Klik kan dit gehele traject voor je uit handen nemen, zodat jij je alleen nog maar bezig hoeft te houden met het opvolgen van je leads. Wij schrijven én ontwerpen een whitepaper waarmee de leads warm gemaakt worden voor jouw product of dienst én vertalen dit in een leadcampagne op LinkedIn of Facebook.

Whitepaper schrijven en whitepaper design; hoe gaat dit in zijn werk?

Het maken van een whitepaper vergt de nodige informatie. Zo is het enorm belangrijk dat er een pakkend onderwerp wordt gekozen dat de doelgroep nieuwsgierig maakt naar de inhoud en waar ze graag hun gegevens voor achter willen laten. Dit doen wij allemaal in zeven stappen:

1. Een onderwerp wordt gekozen

Waar onderscheid je je als bedrijf in?

Welk probleem lost jouw bedrijf op?

Waar zit de meeste potentie in voor je bedrijf?

2. Er wordt een interview afgenomen

Het is enorm belangrijk om de juiste informatie te vergaren voor het schrijven van de whitepaper. Hoewel de inhoud en toegevoegde waarde voor jou reeds duidelijk zijn, vind je het wellicht lastig om dit duidelijk te vertalen in een tekst. Middels een (telefonisch) diepte-interview zorgen we ervoor dat we helemaal op de hoogte zijn van jouw product of dienst.

3. De tekstschrijver gaat aan de slag met het schrijven van de whitepaper

Middels de vergaarde informatie vanuit het interview gaat onze tekstschrijver aan de slag met een eerste versie van de whitepaper. Deze teksten worden geschreven in de tone-of-voice van je bedrijf, zodat deze naadloos aansluit op de eigen uitingen.

4. Feedbackronde – tekstueel

De eerste versie van de whitepaper (tekstueel) wordt bij je voorgelegd. Heb je feedback? Wij passen de whitepaper graag voor je aan, zodat we tot de meest overtuigende tekst komen.

5. Design

Is de tekst akkoord? Dan gaat één van onze designers voor je aan de slag met de visualisatie van de whitepaper. Hiervoor wordt natuurlijk geheel rekening gehouden met de huisstijl van je bedrijf. Deze weerspiegelen we van je website óf je brandbook. Dit maakt je whitepaper krachtiger en zorgt voor herkenbaarheid in andere uitingen van je bedrijf.

6. Feedbackronde(s) – tekstueel & design

Je ontvangt van ons de eerste complete versie. Heb je aanpassingen? Wij verwerken de feedback totdat de whitepaper helemaal naar wens is!

7. Je ontvangt de definitieve versie van de whitepaper!

We sturen je de definitieve versie op, implementeren de whitepaper in onze online marketing campagnes en zetten de whitepaper eventueel ook nog op de website.

 

Heb je interesse in een whitepaper voor jouw bedrijf? Neem vrijblijvend contact met ons op. We kijken graag samen naar de kansen en mogelijkheden voor jouw product of dienst!

Daag jij ons uit?
Niki_Topshot
Niki de Jonge
SEO Specialist
Brent_Topshot
Brent van Spreuwel
Social Advertising Specialist