Twitter adverteren

Twitter advertising: snel en actueel adverteren

Ben jij met je bedrijf actief op Twitter? Of ben je nog niet overtuigd van het resultaat dat je uit Twitter advertising kan halen? Het sociale netwerk van het blauwe vogeltje kan wel degelijk interessant zijn om op te nemen in je online marketing strategie. In vergelijking met andere platforms zoals Facebook is er namelijk veel minder plaatselijke concurrentie die de prijzen van advertenties omhoog drijft. Er zijn dus goede mogelijkheden om jouw product op een voordelige en opvallende manier in de kijker te zetten met Twitter adverteren.

Wat zijn de voordelen van Twitter advertising?

Twitter is door verschillende voordelen aantrekkelijk voor adverteerders. Het platform is geschikt voor zowel B2B- als B2C- campagnes, het heeft een sterk mobiel bereik en je kunt eenvoudig sociale interactie hebben met je doelgroep. Twitter gebruikers delen graag informatie met elkaar en reageren snel, dus je boodschap kan snel verspreid worden. Verder biedt Twitter uitstekende remarketing mogelijkheden en is het geschikt voor ieder budget: je betaalt alleen wanneer er interactie is met je account of tweet. Je betaalt dus alleen voor resultaat. Bovendien heeft Twitter uitgebreide doelgroep targeting mogelijkheden.

Welke targeting mogelijkheden zijn er met Twitter adverteren?

  • Er zijn diverse opties waar je uit kunt kiezen om zo gericht mogelijk te adverteren. Zo zijn er de volgende targeting mogelijkheden:
    • Zoekwoorden om je te richten op een bepaald onderwerp
    • Demografische kenmerken als land, leeftijd en geslacht
    • Type device: desktop, mobiel of tablet
    • Categorieën op basis van interessegebieden
    • Profielen: kies je ervoor om uitsluitend je eigen followers te targeten of ook Twitter gebruikers die een vergelijkbaar profiel hebben als je followers?

Welke soorten Twitter advertenties zijn er?

  • Uitgelichte Trends

Hiermee kun je conversaties opstarten over actuele gebeurtenissen, producten lanceren en evenementen aankondigen. De kosten worden berekend op basis van Cost-per-Engagement, zoals retweets, replies of nieuwe volgers.

  • Uitgelichte Accounts

Hiermee kun je je Twitter account promoten en meer volgers genereren. Zo breid je je netwerk uit met mensen die geïnteresseerd zijn in je bedrijf. De kosten worden berekend op basis van Cost-per-Follower.

  • Uitgelichte Tweets

Hiermee kun je een bericht onder de aandacht brengen bij je doelgroep. Dit bericht zien gebruikers in hun Twitter feed. De kosten worden berekend op basis van Cost-per-Engagement.

Twitter advertenties

Twitter advertenties op maat?

Klinkt Twitter advertising interessant voor jouw bedrijf? Neem dan vrijblijvend contact met ons op. Onze Social specialisten kunnen je helpen bij het opzetten van een effectieve Twitter campagne. Samen met jouw Twitter partner bespreken we je doelstellingen en bepalen we de juiste strategie.

Daag jij ons uit?
Teamfoto Colin
Colin van Gool
Social Specialist