RTB

Real Time Bidding (RTB)

Door middel van Real Time Bidding (RTB) kun je jouw campagnes volledig afstemmen met oogstrelende banners tot één individuele bezoeker. Je laat alleen de advertenties zien op basis van hun interesses, waardoor jouw banner een optimale relevantie heeft. 

Middels een DSP (Demand Side Platform) zoals DV360 of Adform zorgen we ervoor dat deze banners en/of video’s op het juiste moment, bij de juiste persoon met de juiste biedstrategie terecht komt. Dit wordt vastgesteld op basis van onder andere cookies en big data, maar daar hoef jij je hoofd niet over te breken: onze RTB-specialisten analyseren en zorgen voor de beste campagne resultaten. Deze advertentieruimte wordt ingekocht op zowel het Google Display als daarbuiten. Met eerder genoemde DSP’s hebben we toegang tot populaire ad-exchanges en netwerken zoals AppNexus, Improve Digital, Rubicon, Sanoma en Doubleclick. Hiermee verschaf je directe toegang tot duizenden premium domeinen, waardoor je potentiële bereik nóg groter is dan alleen het Google Display Netwerk. Naast RTB kunnen er ook andere advertentieformaten worden ingekocht als programmatic, audio ads, video ads, native ads en Digital Out of Home. 

Je vraagt je nu vast af hoe dit in zijn werk gaat? Nou, dit kunnen we het beste uitleggen aan de hand van een paar logische stappen:

  1. Jij toont door jouw zoekgedrag interesse in bijvoorbeeld koptelefoons
  2. Vervolgens bezoek je een website die advertentieruimte verkoopt aan een DSP zoals DV360 en/of Adform
  3. Deze DSP’s gaan vervolgens op zoek naar adverteerders die op dat moment voor jou op de advertentieruimte willen bieden
  4. JBL en Bose zijn in dit geval twee partijen die bijvoorbeeld willen bieden om hun display advertentie aan jou te tonen
  5. Vervolgens wint Bose het van JBL (en waarschijnlijk nog meer andere adverteerders) omdat zij op dat moment het hoogst hebben geboden voor jou
  6. De beschikbare advertentieruimte wordt nu vervuld door een oogstrelende koptelefoon banner van Bose

Het proces dat we hierboven hebben beschreven klinkt misschien erg lang, maar in feite gaat dit proces net zo snel als één keer knipperen met je ogen: milliseconden. Dát is dus de kracht van real-time-bidding.

Wat zijn de voordelen van RTB Display?

  • Je kunt per fase in de customer journey een boodschap uitdragen die bij deze fase hoort
  • De call-to-action voor de verschillende fases past er ook beter bij
  • In de praktijk zul je vaak met HTML5-banners aan de slag gaan, die immers veel beter in het oog vallen dan statische banners
  • Voor wat betreft advertentieformaten is de keuze reuze
  • Je hebt ook de mogelijkheid om high-impact formaten te draaien op premium websites als Ad.nl, Nu.nl, etc.

Starten met RTB?

Ben jij benieuwd of RTB Display interessant is voor jouw business? Neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen je graag!

Daag jij ons uit?
254A0652-66
NICKY SAMIJN
Teamlead SEA