Data Intelligence

Data Intelligence

Misschien een open deur bij data intelligence, maar: meten is weten. Dagelijks houden we ons bezig met het optimaliseren van marketing campagnes, de juiste mensen targeten en het monitoren en evalueren van de resultaten die hieruit voortvloeien. De data die we tot onze beschikking hebben vormt vrijwel altijd de input voor de keuzes die we maken binnen de tooling die we gebruiken. Wat voor data hebben we tot onze beschikking? Wat vertelt deze data ons? Wat zijn logische KPI’s die we daaraan kunnen verbinden? Hiervan krijgen we een groot overzicht van gegevens vanuit waar wij analyses kunnen verrichten. Dit is tevens ook de rode draad in het continu verbeteren van de online performance: verzamelen, analyseren, optimaliseren, evalueren. En weer opnieuw verzamelen, analyseren, optimaliseren en evalueren, enzovoorts.

Hoe kun je profiteren van data?

Door het ontdekken en het interpreteren van je data kun je uiteindelijk ook patronen of andere zaken van belang uit je data herkennen en ook onderbouwen. Hierdoor verkrijg je goede inzichten op het online consumentengedrag op je website, of de gewenste resultaten behaald zijn, of er nog ruimte voor verbetering ligt of welke zaken écht nog optimalisatie nodig hebben. Al deze gegevens en inzichten vormen de input om knopen door te hakken over belangrijke zaken of om nieuwe experimenten op te zetten op je website en/of in je campagnes.

Wil jij een keer sparren over de inzet van data intelligence van jouw onderneming en ben jij benieuwd hoe we op basis van datadriven marketing jouw onderneming naar een nóg hoger niveau kunnen tillen? Neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op, wij helpen je graag verder!

Daag jij ons uit?
254A0652-66
NICKY SAMIJN
Teamlead SEA