Dashboards

Gepersonaliseerd dashboards: alle gewenste resultaten overzichtelijk en naar jouw wens

Werken aan je online marketing is tegenwoordig een must. Daarnaast is het natuurlijk erg belangrijk de resultaten en prestaties continu te monitoren. Bij Online Klik hechten we waarde aan het inzichtelijk maken van de prestaties en resultaten op een manier die bij jou past. Dit doen we aan de hand van een gepersonaliseerd dashboard. Zo behouden we het overzicht, en kunnen we direct op nieuwe kansen inspelen.

 

Wat is een dashboard?

Een dashboard is een visuele representatie van data, vaak in de vorm van grafieken of tabellen. Deze data kan uit verschillende bronnen vergaard worden. Het is een handige en overzichtelijke manier om opgestelde KPI’s te kunnen monitoren. Natuurlijk kunnen in dit dashboard de “standaard” zaken en prestaties worden meegenomen, maar er is nog véél meer mogelijk in de wereld van dashboarding.

 

Welke zaken kunnen er in het dashboard opgenomen worden?

De koppelingen die in dashboards gemaakt kunnen worden zijn eindeloos. Niet alleen koppelingen met tools van Google zoals Analytics, Ads en Search Console en tools van andere marketing platformen, maar ook koppelingen met tools die niets met marketing te maken hebben zijn mogelijk. Hierbij kun je denken aan offline sales, marges, voorraadniveaus, maar ook gestelde targets. Zijn er zaken die jij graag in je gepersonaliseerde dashboard terug zou willen zien? Wij denken graag met je mee naar wat er mogelijk is voor jou!

 

De voordelen van een gepersonaliseerd dashboard

  • Door het overzichtelijk combineren van verschillende databronnen kun jij gemakkelijk inzichten vergaren uit het dashboard. De manier waarop deze inzichten in kaart worden gebracht kunnen we in overleg op jouw specifieke wensen aansluiten.
  • In het dashboard kunnen online marketing databronnen met eigen databronnen gecombineerd worden.
  • Je hebt op ieder moment van de dag inzicht in de meest actuele informatie. Wanneer het dashboard eenmaal staat, worden gegevens hierin automatisch ingeladen. Altijd real-time informatie dus!

 

Benieuwd geworden naar hoe jouw prestaties het best inzichtelijk gemaakt kunnen worden? Neem dan contact op, dan kijken we samen naar het ideale dashboard voor jou!

Daag jij ons uit?
Online-Klik-04-09-2019-59-2
Roel van der Krabben
Google Analytics & GTM Specialist