+300% Omzet voor lifestyle brand Malelions
Malelions is een lifestyle brand dat zich focust op jonge, dynamische en uitdagende mannen en vrouwen met een frisse passie voor fashion. Dit relatief nieuwe merk in de lifestyle markt is in korte tijd enorm gegroeid en ligt inmiddels in meer dan 160 winkels. Zo ligt het merk ook bij Soccerfanshop, al een aantal jaar een van onze klanten.
In september 2019 kwamen wij in contact met Malelions. Zij wilden de omzet via de eigen webshop en daarmee tegelijkertijd de merkbekendheid van het merk verhogen, om zo ook de retailers hiervan de vruchten te laten plukken. Hier zijn we gretig mee aan de slag gegaan, met tot nog toe erg mooie resultaten als gevolg.
Strategie
Malelions wilde de omzet via de eigen webshop verhogen en tegelijkertijd een stijging in de merkbekendheid realiseren. Om die reden hebben we gebruik gemaakt van de social platforms Facebook en Instagram als belangrijkste kanalen, ondersteunt door Google Ads, YouTube en enkele marketplaces. Het plan was om door het intensiveren en uitbreiden van de social campagnes meer awareness te realiseren voor het merk, zodat daardoor ook het zoekvolume op de merknaam en de vraag naar de producten van Malelions steeg. Vervolgens zorgden we ervoor dat Malelions met de eigen webshop beter zichtbaar werd in Google Search, Google Shopping en marketplaces als Bol.com, Beslist en na de invoering in Nederland ook Amazon. Tegelijkertijd dienden we rekening te houden met de retailers die Malelions producten verkopen, maar door het maken van strakke afspraken en het aanvragen van een handelsmerk, kregen we meer grip en meer controle. Hierdoor bespaarden zowel Malelions als de retailers flink op de advertentiekosten.
Momenteel maken we een plan voor het uitbreiden van de online marketing campagnes en gaan we Facebook Messenger en Snapchat toevoegen aan de marketingmix. Daarnaast beginnen we ook met het testen van hyper lokale campagnes, waarmee we onze doelgroep kunnen bereiken wanneer zij zich in de omgeving bevinden van een van de retailers van Malelions.
‘Sinds we vorig jaar winter met Online Klik zijn gestart is onze omzet met 300% gestegen. Het korte contact wat wij wekelijks met Colin en Bjorn hebben werkt zo fijn. We sparren gezamenlijk over de beste campagnes en monitoren alles.’
Thijs Offermeijer - Eigenaar van lifestyle brand Malelions
Werkwijze
We zijn direct begonnen met het herstructureren van het destijds al bestaande Google Ads account. De Google Search campagnes hebben we uitgebreid met Responsive Search Ads en hebben we ook dynamische features toegepast voor de verzendtijd. Daardoor zien klanten verschillende sitelinks o.b.v. het tijdstip. Voor Google Shopping hebben we aan de hand van Channable eerst de feed geoptimaliseerd en vervolgens de Google Shopping campagnes geherstructureerd zodat we onderscheid kunnen maken in de relevantie van de zoeker. Daarnaast zetten we Display, Discovery & Youtube in voor remarketing doeleinden. In de toekomst zullen we deze kanalen ook uitbreiden voor prospecting doeleinden.
Doelgroep
Malelions richtte zich oorspronkelijk op dynamische en uitdagende mannen, maar ook onder vrouwen is het merk inmiddels enorm in populariteit gestegen. Daarnaast heeft Malelions al meerdere Junior collecties gereleased, waarmee ook de jeugd betrokken wordt. We bereiken deze verschillende doelgroepen door het inzetten van de See-Think-Do-Care funnel meerdere keren met verschillende boodschappen tijdens de customer journey.
Natuurlijk is hierbij ook aandacht voor ouders van kinderen, die over het algemeen de beslissingen nemen in het aankoopproces van de Junior collecties. We breiden de campagnes steeds verder uit en bekijken ook welke platformen we daarvoor het beste kunnen gebruiken. De eerste tests met campagnes op Snapchat lopen al en we verwachten de inzet via dat platform op de korte termijn uit te gaan breiden. Daarnaast is ook het winkelend publiek een belangrijke doelgroep, omdat de kleding en accessoires van Malelions in 160 fysieke winkels in Nederland en België verkrijgbaar zijn. Om die reden bereiken we binnenkort ook het winkelend publiek dat zich in de omgeving van deze retailers bevindt.
‘Sinds de start van de samenwerking met Malelions schakelen we super snel, voornamelijk met Thijs zelf. Onze vragen worden snel opgepakt, waardoor onze campagnes optimaal kunnen draaien. Gezamenlijk zijn we altijd op zoek naar verbeteringen, wat tot nog toe mooie resultaten heeft opgeleverd.’
SEA team - Online Klik
Resultaten
Malelions wil een hogere merkbekendheid realiseren in Nederland ten opzichte van concurrenten. Op die manier wil het de aankopen in de fysieke winkels waarin het merk ligt verhogen, maar ook de omzet via het eigen online kanaal een boost geven.
De resultaten van de samenwerking met Malelions zijn indrukwekkend. Sinds de start is de omzet van het merk via het eigen kanaal met 300% gegroeid. De ROAS is daarbij ook nog eens met 50% gestegen. Daarbij zien we het aantal vertoningen op de merknaam met 100% is toegenomen, terwijl ook de verkopen in de fysieke winkels toenemen. We zien de merkbekendheid dus aanzienlijk stijgen. Al met al is het een succesvolle start van de samenwerking geweest en zien we volop mogelijkheden om samen nog meer groei te gaan realiseren.