Lakedance

Social Case – Lakedance 2019

DE UNIEKE LAKEDANCE SFEER

HERBELEEF LAKEDANCE 2019 MET DE RECAP

38.500 Lakedance festivalbezoekers
39.700 Reacties op de Facebook Events
+500.000 FESTIVAL LIEFHEBBERS BEREIKT
34.162 INTERACTIES OP ADVERTENTIES

“Onze doelgroep zit en is overal. Desondanks schieten we niet graag met hagel en genereren we graag de juiste content voor de consument die de edities van Lakedance mogelijk willen bezoeken. Met hulp van Online Klik genereren we, voornamelijk via social media, de juiste hoeveelheid aandacht voor de juiste doelgroep via goed opgezette marketing funnels. Deze inzet leidt ook tot de ticketverkoop waarop we hopen en hierdoor hebben we Lakedance tot op heden ieder jaar kunnen laten groeien.”

– Yosh Hoezen, Marketing Manager First Vision

Meest zomerse festival van het Zuiden

First Vision wendde zich in 2018 tot Online Klik voor de promotie van Lakedance. Lakedance staat bekend als het meest zomerse festival van het Zuiden en kent jaarlijks 2 edities. Omdat First Vision weinig inzicht had in de online resultaten wilde het de online marketing intensiveren en meer inzicht krijgen in deze inzet alsmede de resultaten. De aanpak van Online Klik volgens de SEE-THINK-DO-CARE funnel heeft bijgedragen aan de stijging in het aantal festival bezoekers voor alle edities in 2018 én 2019.

Zomers festival

Lakedance is een zomers festival met een unieke sfeer. Belangrijk uitgangspunt is het overbrengen van die sfeer in de advertenties. Deze sfeer proberen we in onze campagnes vooral te realiseren door het gebruiken van video en sfeerbeelden. We proberen festivalliefhebbers Lakedance al voorafgaand aan het evenement te laten beleven door meerdere contactmomenten te realiseren in verschillende fases. Daarbij stemmen we de boodschap in de advertenties en verschillende fases af op het gedrag van de doelgroep na het zien van onze advertenties. Op deze manier behalen we het maximale resultaat!

Doelgroep en Strategie

De doelgroep van Lakedance zijn voornamelijk festival fans in Zuid-Nederland en de grensgebieden in België. Door het inzetten van onze campagnes in verschillende fases, kunnen we de boodschappen van onze advertenties perfect afstemmen op de fase waarin de doelgroep zich bevindt. Op die manier kunnen we festival fans die nog nooit interactie hebben vertoond met Lakedance kennis laten maken met de unieke sfeer op Lakedance, terwijl we festival fans die Lakedance al vaker hebben bezocht en ook interesse hebben getoond in de nieuwe editie juist aansporen om hun tickets veilig te stellen. Door deze unieke benadering van de online inzet in de festival branche zorgen we voor een vergroting van de warme doelgroepen en maken we meer mensen fan van Lakedance.

Het succes van de SLAM! Pre-Sale week

Lakedance heeft een partnership met radiostation SLAM! FM. Begin 2019 stond zoals ieder jaar de SLAM! Pre-Sale week op de planning. In die week kunnen de échte Lakedance fans met flink voordeel hun tickets voor beide edities veilig stellen. De opdracht voor deze week luidde om online zichtbaarheid te creëren voor de Pre-Sale week, festival liefhebbers bij Lakedance te betrekken en minimaal een evenaring van het aantal verkochte tickets in deze week in 2018. Na de gerealiseerde stijging in festivalbezoekers  van de edities 2018, zagen we de stijgende populariteit van Lakedance ook terug tijdens de Pre-Sale week: We zagen in die week een stijging in het aantal ticket verkopen van maar liefst 76% ten opzichte van voorgaand jaar!

Totale resultaten

Lakedance is de afgelopen 5 jaar gegroeid naar een van de meest populaire festivals van het zuiden en dat is ook terug te zien in het aantal ticket verkopen. Onderstaand zien we de jaarlijkse percentuele stijging in het aantal tickets sinds de edities van 2017, waarbij we zeker ook zien dat de intensivering van de online marketing inzet in 2018 en 2019 zorgt voor net dat beetje extra.

2018 +18%
2019 +4%