Tv kijkers zijn YouTube’s snelst groeiende doelgroep, het is dan ook logisch dat YouTube inspeelt op deze trend met nieuwe advertentieformats specifiek gericht op de tv-kijker. Zo creeëren zij de best mogelijke user experience voor de kijker en grote mogelijkheden voor de marketeer. De nieuwe formats staan het dichtst bij traditionele tv reclame die op dit moment worden aangeboden op een digitaal platform.

Dit geeft organisaties met het nodige budget de kans om nieuwe doelgroepen aan te spreken en hiermee de huidige klantgroepen gecontroleerd, gericht en substantieel te vergroten middels data gedreven tv-commercials.
Back to traditional but with a twist
In deze trend zien we dat doelgroepen terugkeren naar traditionele instrumenten zoals de tv. In veel gevallen blijft de televisie het kloppende hart van de woonkamer. Echter zijn er grote verschillen in de wijze hoe de kijker bereikt kan worden via YouTube of traditionele media. Het grootste verschil zit in de data die direct wordt gegenereerd via YouTube campagnes.
Eindeloze mogelijkheden
Wanneer iemand jouw video eenmaal gezien heeft, worden de remarketing opties vrijwel eindeloos. Wat we met deze verkregen data kunnen, is misschien nog wel belangrijker dan de campagne zelf. We kunnen namelijk iedereen die jouw video heeft bekeken, opvangen in een doelgroep zodat je op een later moment iedereen die jouw video heeft bekeken cross device kunt targetten en aanzetten tot de door jouw gewenste actie. Van het invullen van een leadformulier tot het voltooien van een aankoop. Dit wordt mogelijk gemaakt middels de speciaal ontwikkelde YouTube for performance advertentieformats.
De omgekeerde weg kan natuurlijk ook bewandeld worden. Wanneer iemand je website bezoekt, wordt diegene opgevangen in diverse remarketing doelgroepen. Zo kun jij deze persoon op een later moment opnieuw bereiken middels een tv-reclame op YouTube en deze persoon direct aanzetten tot actie.
Deze strategie zorgt ervoor dat we via het nieuwe tv kijken op een verantwoorde manier nieuwe doelgroepen kunnen aanboren en deze doelgroepen op ieder moment opnieuw kunnen bereiken.
Ben jij benieuwd geworden naar de mogelijkheden die YouTube te bieden heeft voor jouw organisatie? kom dan eens langs om te sparren tijdens een goede kop koffie.