Dit is waarom jij als bedrijf zou moeten bloggen!

Dit is waarom jij als bedrijf zou moeten bloggen!

Wij zijn er bij Online Klik al een tijdje mee bezig: netjes elke week een blog online posten. Maar ‘waarom’? Die vraag krijgen wij regelmatig van onze klanten, als wij weer eens adviseren actief te gaan bloggen. Of dat nu bedrijven zijn gericht op consumenten of een B2B bedrijf, bloggen gaat je iets opleveren. Echt! Al zijn het misschien niet die harde conversies, indirect draagt het zéker bij aan het resultaat. One way or another.  We leggen je dan ook graag uit waarom jij ook zou moeten beginnen!

Tip: als je gaat bloggen, doe het dan wel goed! Anders levert het je nog niets op en kost het je alleen maar tijd.

Je deelt je kennis

Wees niet bang om kennis gratis weg te geven, want juist voor jouw potentiële klant kan deze informatie heel waardevol zijn. Het kan nét die trigger geven om een aanvraag bij je bedrijf te doen, bijvoorbeeld. Zo kun je thema’s of problemen bespreken waar je in de praktijk veel vragen over krijgt. Dan kunnen ze lezen hoe je hier mee omgaat, welke tips je hebt om deze problemen te voorkomen of hoe jouw bedrijf ervoor kan zorgen dat deze problemen opgelost worden. Natuurlijk moet het geen verhaal over WC-eend worden. Wij van WC-eend adviseren WC-eend, dan sla je de plank compleet mis.

Je bent beter online vindbaar

Door te bloggen, ben je beter vindbaar op onderwerpen waar je over schrijft. Natuurlijk is het de kunst om over thema’s en onderwerpen te schrijven waarvan je weet dat klanten daar naar zoeken. Uiteraard hebben wij als online marketing bureau verschillende tools waar we deze relevante data vandaan kunnen halen. Wij adviseren jou dan welke thema’s of onderwerpen het in Google goed doen. We zien altijd dat een combinatie van kennis uit de markt én online marketing een goede combinatie is om meer organisch verkeer te realiseren.

Zorg er dus voor dat jouw blogartikelen antwoord geven op vragen die mensen online stellen of speel in op onderwerpen waar veel op gezocht wordt.

Zo zien wij bij Online Klik bijvoorbeeld dat er jaarlijks veel gezocht wordt op ‘inhaakkalender’ in combinatie met het jaartal. En ieder jaar op rij is dit de blog die voor Online Klik steeds weer voor de meeste exposure zorgt, omdat we een ranking innemen in de top 10.

Hieronder zie je welke zoekwoorden voor Online Klik het afgelopen jaar de meeste organische klikken hebben gerealiseerd (bron: Google Search Console)

Goede content voor je social kanalen

Heb je de blogartikelen op je website geplaatst? Dan is dit natuurlijk hele makkelijke content die je ook op jouw social media kanalen kunt delen. Denk bijvoorbeeld aan LinkedIn of Facebook, zodat jouw netwerk op de hoogte blijft en regelmatig relevante en informatieve content van jouw bedrijf voorbij ziet komen.

Tip: zorg dat je boodschap aansluit op de doelgroep van het kanaal, zo is LinkedIn een stuk zakelijker ingericht dan Facebook.

Bezoekers zien je als expert en Google ook

Je hoeft echt niet jaren aan de universiteit gestudeerd te hebben om gezien te worden als expert. Waarschijnlijk ben je het al! Jij bent tenslotte elke dag bezig met je vak. En wie kan daar dan beter over schrijven dan jij en je werknemers? Als je maar vaak genoeg interessante thema’s aan bod laat komen, word je steeds meer gezien als expert. Ook Google pikt dit natuurlijk op en ziet dat jij hard aan de weg timmert om jouw bezoekers te voorzien van relevante content. 1+1=… Juist! Laat die online zichtbaarheid in Google en die websitebezoekers maar komen!

En, overtuigd?

Ben je overtuigd van het feit dat bloggen dus écht wat oplevert? Super! Zorg dan voor een plan van aanpak of een contentkalender, zodat je houvast hebt om je content aan op te hangen! Uiteraard helpen we je daar graag bij! Ook als je geen tijd of zin hebt om de artikelen zelf te schrijven. Wij maken en overleggen de contentkalender met je, zodat je hier zelf geen omkijken meer naar hebt.

Onze SEO-specialisten staan graag voor je klaar om je op weg te helpen!